سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95876
|
17:51 - 1401/04/04
نسخه چاپی

مديركل كميته امداد استان اردبيل خبر داد:

اجراي 6500 طرح دامپروري توسط مددجويان اردبيلي

اجراي 6500 طرح دامپروري توسط مددجويان اردبيلي
مديركل كميته امداد استان اردبيل گفت: 6500 طرح دامپروري تحت نظارت كميته امداد قرار دارد كه از اين طريق علاوه بر اشتغال‌زايي براي مددجويان، استقلال اقتصادي آنها را نيز در پي خواهد داشت.

به گزارش سبلان ما ، حسين دشتي  مديركل كميته امداد استان اردبيل بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌انديشي ارائه خدمات دامپزشكي به مجريان طرح‌هاي دامپروري كه با حضور مسئولان دامپزشكي، بسيج سازندگي و بنياد بركت در سالن جلسات كميته امداد استان اردبيل برگزار شد، گفت: هم‌اكنون 6500 طرح دامپروري توسط مجريان اشتغال و خودكفايي اين نهاد در حال اجرا است.

وي با اشاره به اينكه 95 هزار دام سبك و 23 هزار دام سنگين تحت نظارت اين نهاد قرار دارد، بيان كرد: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در استان اردبيل، درصدد هستيم با گسترش طرح‌هاي دامپروري تلاش مضاعفي را در استقلال اقتصادي خانوارهاي تحت حمايت به كار گيريم.

دشتي با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين مسائل در امور دام، واكسيناسيون و سم‌پاشي محيطي است، افزود: با همكاري‌هاي هرچه بيشتر مي‌توانيم علاوه بر ايجاد سلامتي براي دام‌هاي مددجويان، به توليد گسترده‌تر لبنيات و گوشت قرمز در سطح استان كمك كنيم.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه ارائه آموزش‌هاي لازم به مجريان طرح‌هاي دامپروري نيز در اولويت برنامه‌هاي اين نهاد قرار دارد، گفت: در حين اجراي طرح‌هاي اشتغال‌زايي هم مشاوره‌هاي شغلي به مددجويان ارائه مي‌شود تا بتوانند به خوبي در مسير خودكفايي قرار گيرند.

وي ضمن قدرداني از همكاري مستمر بسيج سازندگي، اداره‌كل دامپزشكي و ستاد اجراي فرمان امام(ره) در ياري‌رساني به خانوار تحت حمايت كميته امداد، بيان كرد: بحث واكسيناسيون بسيار جدي است كه بايد با تمام توان فعاليت‌هاي مناسبي را به كار گيريم تا خداي ناكرده مددجويان دچار ضرر و زيان نشوند.

دشتي با بيان اينكه تب برفكي، انگل خوني و تب كريمه كنگو از جمله بيماري‌هاي شايع در بين دام‌ها است، افزود: دغدغه اصلي امدادگران كميته امداد رفع اين مشكلات براي مجريان طرح‌هاي خوداشتغالي است كه همياري‌هاي هرچه بيشتر در اين زمينه مي‌تواند راهگشاي مسائل آنها باشد.

وي با اشاره به اينكه حفظ سلامت دام‌ها، پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های شایع دام مدنظر كميته امداد قرار دارد، بيان كرد: با همياري‌هاي هرچه بيشتر مي‌توانيم در زمينه تهیه دارو و واکسن اقدامات ارزنده‌اي را به انجام رسانيم.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد