سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95890
|
12:22 - 1401/04/05
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

تنظیم و ثبت شکایات و دادخواست های حقوقی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام شود

تنظیم و ثبت شکایات و دادخواست های حقوقی  از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام شود
رئیس کل دادگستری استان اردبیل به دفاتر خدمات قضایی الکترونیکی اشاره کرد و از عموم مردم خواست تا برای هر گونه اقدام از جمله تنظیم و ثبت شکواییه و دادخواست های حقوقی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام و از مراجعه به عریضه نویسان و مشاوران حقوقی خودداری کنند.

به گزارش سبلان ما ، همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضائیه، جلسه مسئولان قضایی استان با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و با ارتباط ویدیو کنفرانس با حوزه های قضایی تابعه برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با اشاره به سیاست ها و اولویت های استفاده بیش از پیش از  فناوری های الکترونیکی و گسترش خدمات قضایی اظهار داشت:  با توجه به ورودی پرونده ها از طریق دفاتر خدمات قضایی به سیستم دستگاه قضایی استان ضرورت کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری ها و راهکارهای آن باید از این دفاتر انجام بگیرد. لذا یکی از راهکارهای اصلی رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی مرکز در خصوص نحوه عملکرد دفاتر خدمات قضایی است که باید درست، جامع و دقیق از سوی دفاتر خدمات قضایی اجرا شود و دستگاه قضایی استان نیز ضمن حمایت از اقدامات قانونی با هر گونه موارد تخلف که موجب سردرگمی، افزایش هزینه ها و یا موجب ایجاد مشکلات اضافی برای مردم کند مطابق قانون به شدت برخورد می کند.

وی تصریح کرد: باید دفاتر خدمات قضایی با حساسیت و دقت مضاعف نسبت به ثبت شکواییه ها و دادخواست های حقوقی  بدون ایرادات شکلی اقدام و به دادگستری ها ارجاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن، محاکم به  پرونده ها  رسیدگی کرده و آرای خود را صادر کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل مربوط به دفاتر خدمات قضایی الکترونیکی و الزام این دفاتر به تنظیم و ثبت شکایات و دادخواست های حقوقی، از عموم مردم خواست تا برای هر گونه اقدام از جمله تنظیم و ثبت شکواییه و دادخواست های حقوقی  از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام و از مراجعه به عریضه نویسان و مشاوران حقوقی خودداری کنند.

در ابتدای این جلسه قاضی ابراهیمی معاون آمار و انفورماتیک دادگستری استان ضمن تشریح اهمیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تسهیل و تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده ها با طرح برخی از مسایل و مشکلات  موجود نسبت به رفع آن از سوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاکید کرد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد