سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95924
|
13:17 - 1401/04/10
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

تشریفات، خوشبختی نمی آورد/ روستای ویرثق، روستای نمونه کشوری در امر ترویج ازدواج آسان

تشریفات، خوشبختی نمی آورد/ روستای ویرثق، روستای نمونه کشوری در امر ترویج ازدواج آسان
امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در تبیین و فرهنگسازی ازدواج آسان گفت: روستای ویرثق نیر از جمله روستاهای الگو و نمونه کشوری در امر ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی است و انتظار می رود صدا و سیما با تولید و پخش برنامه های مناسب از رسانه ملی نسبت به الگوسازی در این زمینه اقدام کند.

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو باسبلان ما ، به لزوم الگوسازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم چشمی ها، تجمل طلبی ها از مهمترین موانع ازدواج ساده و سالم در جامعه است.

حجت الاسلام نعمتی به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: این روز از روزهای بزرگ و به یادماندنی در اسلام است چراکه یادآور فرهنگ ازدواج آسان و سالم در جوامع است.

وی از موانع فرهنگی به عنوان عمده موانع اصلی ازدواج نام برد و گفت: تشریفات خوشبختی نمی آورد بلکه این مهر و محبت بین زوجین است که زمینه ساز نشاط در زندگی، آرامش خاطر و خوشبختی در دنیا و آخرت می شود.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه مهریه زیاد برای دختران عزت نمی آورد گفت: مهریه سنگین و زیاد علاوه بر اینکه مایه عزت و احترام دختران نیست بلکه عامل بازدارنده طلاق در آینده هم به حساب نمی آید.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مهریه سنگین برای زنان بد یُمن است، گفت: مهریه کم و ساده موجب خوش یُمنی زن و برکت در زندگی است.

وی از روستای ویرثق به عنوان روستای الگوی ترویج ازدواج آسان در شهرستان نیر نام برد و گفت: برنامه های خوبی برای ترویج ازدواج آسان توسط فرمانداری ، سازمان تبلیغات اسلامی و متولیان فرهنگی در شهرستان نیز در حال برنامه ریزی و اجرا است.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد صدا و سیما جهت انعکاس رویدادهای شهرستانی گفت: تبیین  فعالیت های سازنده جهت ازدواج آسان از جمله رسالت های صدا و سیما است که متاسفانه این دستگاه فرهنگی به این امر کمتر می پردازد.

وی از صدا و سیمای استان اردبیل خواست تا با سفر به روستای ویرثق شهرستان نیر که بالغ بر 500 خانوار جمعیت دارد و میزان طلاق در این روستا نزدیک به صفر است و در زمینه ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی نیز ازجمله روستاها و مناطق نمونه کشور است جهت الگوسازی در سطح کشور نسبت به تولید برنامه در قالب های متنوع خبری، مستند، گزارش مردمی اقدام و از شبکه های سراسری کشور پخش کنند.

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: میزان مهریه در روستای ویرثق در سالهای گذشته مبلغ ثابت 30 میلیون تومان بود که در سال گذشته با توجه به تورم موجود با افزایش نسبی، مقدار ثابت 50 میلیون تومان تعیین شده است و همه مردم روستا از این عُرف که توسط ریش سفیدان روستا تعیین شده استقبال کرده و اجرا می کنند چراکه معتقدند میزان مهریه منجر به خوشبتی نمی شود و این مهر و محبت بین زوجین و قناعت در زندگی است که خوشبختی به ارمغان می اورد.

وی در پایان سخنان خود از برگزاری جشن ازدواج آسان در روستای ویرثق شهرستان نیر خبرداد و گفت: در آستانه سالروز ازدواج بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و مولی متقیان امام علی(ع) از 6 زوجی که در ابتدای سالجاری با این روش زندگی خود را اغاز کردند تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد