سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95970
|
23:07 - 1401/04/14
نسخه چاپی

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور:

رسانه ها خط شکنان جهاد تبیین در کشور هستند/ جبهه واحد رسانه ای در کشور تشکیل می شود

رسانه ها خط شکنان جهاد تبیین در کشور هستند/ جبهه واحد رسانه ای در کشور تشکیل می شود
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور از راه اندازی جبهه واحد رسانه ای در کشور خبرداد و گفت: برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمنان، مسئولیت اجتماعی فعالان رسانه ای باید احیا و باز تعریف شود.

به گزارش سبلان ما ، عباس محمدیان مسئول سازمان بسیج رسانه کشور شامگاه امروز در جمع اصحاب فرهنگ و رسانه استان اردبیل به تشریح اهداف و برنامه های سازمان بسیج رسانه پرداخت و گفت: امروز بعد از 10 سال از اغاز به کار بسیج رسانه  شاهد رشد و تعالی قشر متخصص در راستای جریان رسانه انقلاب هستیم  که با شعار فراگیر جبهه واحد برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی آورده خلق می کند.

وی با بیان اینکه رسانه و صنعت تاثیرگذار در تحول بنیادین کشور هستند گفت: رسانه رکن چهارم دموکراسی محسوب می شود بنابراین از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

محمدیان با بیان اینکه در جانمایی و سبک مدیریت رسانه متاسفانه عقب مانده ایم، گفت: مسئولین رسانه ای کشور برای جبران عقب ماندگی ها در این حوزه باید با تمام وجود ، شبانه روز تلاش کنند. چراکه رسانه قلب تپنده هر عنوان و برنامه ای است و در جنگ تمام عیاررسانه ای نیز تعیین کننده هستند.

وی به لزوم آرایش جنگی در بعد رسانه ای کشور پرداخت و گفت: ما برای دست یابی به آرایش جنگی مطلوب رسانه ای، ناگزیر به آزمایش و خطا در ابعاد مختلف در این خصوص هستیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسئولان رسانه کشور در تشکیل جبهه رسانه انقلاب  گفت: همه ما از مسئولین رده بالا گرفته تا خبرنگار و عکاس همه و همه مسئول و بانی وضع موجود هستیم چراکه کار رسانه مطالبه گری است و  و این رسانه ها هستند که باید ابتدا از وضعیت خود به مطالبه گری بپردازند.

 وی خواستار اتحاد و تشکیل جبهه واحد رسانه ای در جنگ نرم دشمنان  شد و گفت: باید با تمام توان به مقابله با دشمنان در جنگ رسانه ای آنها بپردازیم.

محمدیان به ترفندهای دشمنان در این خصوص اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها خواسته و ناخواسته از سبک دشمن پیروی می کنند  بنابراین در این راستا برای مقابله با توطئه های دشمنان باید سریعا آرایش گرفته و با جهاد تبیین نسبت به خنثی کردن توطئه های دشمنان اقدام کنیم.

 وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رسانه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اولین بار از آفند رسانه ای نام برده و با اظهار گلایمندی از وضعیت رسانه ای موجود اعلام داشتند؛ در جنگ رسانه ای باید از حوزه آفندی وارد میدان شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: در جنگ رسانه ای دشمنان باید از موضع قدرت و آفند وارد میدان شد تا با رویکرد حمله رسانه ای به دشمنان مانع تحقق اهداف آنها شد.

وی به ظرفیت های موجود نیز اشاره کرد و گفت: افق و نقشه راه  مشخص می کند که چه ساز و کاری باید در پیش گرفته شود و نقطه های امید در جامعه جبهه سازی شود.

محمدیان به تلاش های دشمنان برای استفاده از فرصت ها جهت نفوذ  و کارشکنی اشاره کرد و گفت: هرجا مشکلی در کشور پیش می اید دشمنان با راه اندازی کلاغ نیوزها سیاه نمایی را در دستور کار انها قرار می دهند تا با ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه اهداف خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه نباید از اختلاف سلیقه ها به اختلاف عقیده ها برسیم گفت: رسانه ، موتور محرکه هر جامعه است

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با انتقاد از مسئولین رسانه ای کشور با بیان اینکه رسانه داری در کشور ما رشد نکرده است، گفت: راه رسانه داری را باید یاد گرفت تا با انتقال آن به سطوح مختلف با راه یافتن به قلوب مردم به ایجاد پل بین مردم و مسئولان دست پیدا کنیم.

وی به ناکارآمدی مسئولان در عرصه ها و ادوار مختلف اشاره کرد و گفت:  جبهه رسانه کشور در آرایش جنگی باید به توان بازدارنگی دست پیدا کند.

محمدیان با بیان اینکه امروز رویه های دهه هفتادی جوابگوی نیازهای رسانه ای کشور نیست، گفت: نظام صنفی رسانه ای کشور نیازمند تحول اساسی و اعمال تاکتیک است که در این زمینه لازم است هر استان اطلس رسانه ای خاص خود را ایجاد کند تا بر اساس زبان و گفتمان واحد، جبهه رسانه ای کشور سازمان یافته حرکت کند.

وی به لزوم کادرسازی و پرورش خبرنگاران و فعالان رسانه ای در تراز انقلاب  در کشور اشاره کرد و گفت: امروز جایگزینی برای فعالان رسانه ای پیشکسوت نداریم و باید سریعا راهکاری در این خصوص تدبیر شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت رسانه ها در جهاد تبین اشاره کرد و گفت: رسانه ها خط شکنان جهاد تبین در کشور هستند

وی با بیان اینکه متاسفانه رسانه های کشور امروز دچار اضافه بار هستند، گفت: رسانه ها نباید فعالیت های خود را معطوف به گزارش برنامه های روتین ادارات کنند بلکه رسانه های ما باید از موضع مطالبه گری وارد میدان شده  و با ارائه گزارش پروژه های راکد و مغفول مانده ، مسئولان را در راستای خدمت به کشور و مردم به چالش بکشانند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه سخنان خود  به ظرفیت بسیج رسانه در راستای حمایت از خبرنگاران انقلابی پرداخت و گفت: در صدد ایجاد هماهنگی بین متولیان فرهنگی و رسانه ای کشور در راستای حمایت حداکثری از فعالان رسانه ای کشور هستیم.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت اجتماعی رسانه ها فراموش شده است گفت:  همه باید تلاش کنند تا مسئولیت اجتماعی خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه ای در کشور احیا شود.

محمدیان به لزوم شفاف سازی رسانه ها در کشور اشاره کرد و گفت: نباید به دشمنان فرصت سوء استفاده از اتفاقات را داد.

 وی به فلسفه حرکت های جهادی اشاره کرد و با بیان اینکه هر انقلابی ریزش و رویش هایی دارد گفت: ما در چرخه ریزش ها زود واکنش می دهیم ولی متاسفانه در انعکاس پیشرفت ها و امید آفرینی ها در جماعه ضعیف عمل می کنیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور به حادثه متروپل اشاره کرد و گفت:  همزمان با ریزش متروپل در امریکا بر اثر تیراندازی 20 نفر کسشته و زخمی شدند اما خبری از ان در رسانه های کشور منتشر نشد.

وی به نقشه راه برون رفت از فضای موجود اشاره کرد و گفت: شبکه سازی رسانه ای علاج درد رسانه های کشور است.

این فعال رسانه ای کشور با بیان اینکه شبکه سازی رسانه ای  منجر به شکل گیری آرایش جنگی رسانه ای کشور می شود گفت: باید  وضعیت موجود را به نوعی مدیریت کنیم تا از این پیچ مهم نیز به سلامتی عبور کنیم.

وی خواستار بازتعریف حُریت رسانه ای در کشور شد و گفت: استقلال رسانه ای، امروز نیاز به بازتعریف دارد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رسانه بدون توقع  به فکر تامین منافع مردم و نظام است، گفت: امروز اولویت رسانه ها، منافع انقلاب و مردم است.

وی با بیان اینکه جبهه رسانه ای وام دار هیچ دولتی نیست گفت: امروز مجموعه واحد رسانه ای کشور در حفظ گفتمان ولایت، ایثار و شهادت پیش قراول نهادهای متولیان امر است

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور  در پایان سخنان خود از بسیج رسانه و خانه مطبوعات به عنوان  دو بال پرواز جبهه رسانه ای کشور تلن برد و گفت: همه باید برای تعالی و پیشفت روز افزون رسانه های کشور تلاش کنند تا با جمع ارا و اندیشه ها  و اتخاذ تدابیر و آرایش مناسب در جنگ رسانه ای دشمنان موفق عمل کنیم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد