سرویس: اجتماعی
کد خبر: 95973
|
12:07 - 1401/04/15
نسخه چاپی

هرمزگان به صحنه زیبای همدلی و همراهی در بحران تبدیل شده است؛

جهادگران شیعه و سنی در صف مقدم آواربرداری از “سایه‌خوش”/ از کمک به مردم در تخلیه خانه‌‌ها تا نصب کانکس‌

جهادگران شیعه و سنی در صف مقدم آواربرداری از “سایه‌خوش”/ از کمک به مردم در تخلیه خانه‌‌ها تا نصب کانکس‌
شوق خدمت به میهن اسلامی باعث شده است که در تمام شرایط کشور، مردم فهیم ودستگاه های اجرایی و حتی نیروهای نظامی و انتظامی پای کار باشند.

به گزارش سبلان ما ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی هرمز؛حضور در بحران ها را می توانیم اوج خدمت رسانی به میهن اسلامی و مردم بدانیم، سال های نه چندان دور، مردم فهیم کشورمان با حضور در جبهه حق علیه باطل و ۸ سال مقاومت مداوم در برابر رژیم بعثی عراق، ثابت کردند که شوق به وطن چیزی نیست که بخواهیم به راحتی از آن عبور کنیم.

حضور به موقع در حوادث و بلایای طبیعی نیز نشان از بینش عمیق مردم خوب ایران اسلامی برای حفظ نیروی انسانی و جایگاه کشور دارد.
نمونه این درایت و آگاهی را امروز می توانیم در سیل مناطق زلزله زده استان هرمزگان شاهد باشیم، در ۱۶ روستای خسارت دیده از زلزله که بخشی از این روستاها به صورت کامل تخریب شده اند و در اوج تخریب می توانیم به مرکز ثقل زلزله یعنی روستای سایه خوش اشاره داشته باشیم.

همبستگی شیعه و سنی در امدادرسانی
زلزله روستای سایه خوش علیرغم تمام سختی ها و تلخی هایی که برای جامعه انسانی بوجود آورده، اما شوق همبستگی شیعه و سنی را نیز رقم زده است، و اینک شاهد خدمت رسانی دو مذهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر هستیم.
اقداماتی که در این وفاق صورت گرفته است را هیچ جای جهان شاهد نخواهیم بود، در باب مسئولیت های انسان دوستانه از یک طرف و از حیث اقدامات به موقع در موارد بحرانی نیز سرعت عمل خوبی را به همراه داشته است.

نصب کانکس‌های تاکتیال در مناطق زلزله‌زده
سطح نگاه مسئولان به کانون بحران نیز در جای خودش بی نظیر بوده است، در کمتر بحرانی شاهد این موضوع بوده ایم که پس از ۷۲ ساعت، برای ساکنین منطقه زلزله زده کانکس اسکان فراهم شود، آن هم کانکس های تاکتیال ویژه و منحصر به فردی که در عرض ۱۰ دقیقه عملیات نصب آن تکمیل می شود.
از مزیت های این کانکس های تاکتیال علاوه بر نصب سریع و آسان، میتوان به دیواره های مناسب و عایق بندی مناسب حرارتی و برودتی هوا، همچنین سرپناهی مناسب در مواقع بارانی اشاره کرد.

تمامی نیروهای امدادی پای کار بوده اند
عبدالعزیز آگاه دهیار روستای سایه خوش در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: از زمان وقوع زلزله که در بامداد شنبه رخ داد، تمامی نیروهای امدادی پای کار بوده اند و حجم حضور نیروهای جهادی و نظامی در آواربرداری و کمک رسانی بی نظیر بوده است.

سایه خوش ۴۰۴ خانوار دارد
آگاه افزود: سایه خوش دارای ۱۵۰۰ نفر جمعیت و ۴۰۴ خانوار جمعیت می باشد که با وقوع زلزله مهیب، منازل این روستا به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده است.
دهیار روستای سایه خوش با بیان اینکه انتظار می رفت حجم تلفات فراتر از حد تصور باشد، خاطرنشان کرد: اما با حضور نیروهای امدادی و نظامی در همان ساعات اولیه، تعداد زیادی از روستانشینان از زیر آوار بیرون کشیده شدند و حجم تلفات انسانی به ۵ نفر ختم شد.
آگاه گفت: در ابتدای حضور، چادرهای هلال احمر در اختیار مردم قرار گرفت اما با گذشت چند روز از این اتفاق، هم اکنون شاهد ورود کانکس های پیش ساخته سپاه پاسداران و نصب آن در منازل روستانشینان هستیم.
نیازمند دستیابی به امکانات سرمایشی و بهداشتی هستیم
وی با بیان اینکه دستیابی به امکانان سرمایشی و بهداشتی را اولویت می دانیم، تاکید کرد: از مردم طلب صبر داریم، می دانیم شرایط زندگی سخت است اما با تحمل این شرایط می توانیم به رسیدن روزهای خوب امیدوار باشیم.

حضور به موقع گروه‌های جهادی
یاسین باوقار مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: با توجه به زلزله شدیدی که در روزهای اخیر در منطقه مهران شهرستان بندرلنگه رخ داد، از همان ابتدای وقوع زلزله طبق فرمایش سردار فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در منطقه حضور پیدا کردیم.
باوقار افزود: گروه های جهادی را پس از سازماندهی، به منطقه اعزام نمودیم که تا کنون ۵۰ گروه جهادی متشکل از بسیجیان هرمزگانی در منطقه مشغول خدمت رسانی هستند.

وی به تشریح اقدامات گروه های جهادی پرداخت و اظهار کرد: این گروه ها در بخش های مختلفی اعم از آواربرداری، پخت غذای گرم، پخش مواد غذایی و مایحتاج ضروری تقسیم بندی شده اند.
مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به اینکه در ساعات اولیه زلزله در منطقه حاضر بوده ایم، خاطرنشان کرد: تا پایان بحران و رفع مشکلات مردم این منطقه در کنار آنها خواهیم بود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد