کد خبر: 95986
|
08:02 - 1401/04/16
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

ابلاغ ۵۴۳میلیارد تومان اعتبار استانی/ زیرساخت پروژه‌های اقتصادی در توزیع اعتبارات مورد توجه باشد

ابلاغ ۵۴۳میلیارد تومان اعتبار استانی/ زیرساخت پروژه‌های اقتصادی در توزیع اعتبارات مورد توجه باشد
استاندار اردبیل گفت: با توجه به ابلاغ اعتبار ۵۴۳میلیارد تومانی استانی، لازم است فرمانداران شهرستان‌ها در توزیع اعتبارات، تأمین زیرساخت پروژه‌های اقتصادی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش سبلان ما ،سیدحامد عاملی،شامگاه دیروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به ابلاغ اعتبار ۵۴۳میلیارد تومانی استانی، لازم است فرمانداران شهرستان‌ها در توزیع اعتبارات، تأمین زیرساخت پروژه‌های اقتصادی را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: با این‌که این منابع نسبت به تقاضایی که در شهرستان‌های استان وجود دارد، بسیار اندک بوده، ولی لازم است اولویت‌ها با استناد به برنامه تدوین‌شده پیشرفت شهرستان‌ها و وجود پروژه‌های پیشران، شناسایی شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: توجه به طرح‌های سرمایه‌گذاری تفکیک‌شده شهرستان‌ها را نیز در توزیع اعتبارات حائز اهمیت است و تمامی مباحث اقتصادی، طرح‌های مربوطه به برنامه توسعه روستایی و پروژه‌های مربوط به سلامت نیز باید در توزیع اعتبارات، جزو اولویت‌های فرمانداران باشد.

عاملی گفت: مبلغ یک‌هزار و ۹۰۰میلیارد تومان اعتبار استان اردبیل هم به‌صورت ملی بوده و بیش از ۸۵درصد منابع اعتباری را شامل می‌شود که توجه جدی دستگاه‌ها برای جذب این اعتبارات با جلب همکاری نمایندگان ضروری است.

اردبیل جزو استان‌های موفق در جذب اعتبارات سال گذشته بود

وی ادامه داد: جذب اعتبارات استان اردبیل در سال گذشته مناسب بوده و جزو استان‌های موفق در این زمینه بوده‌ایم که این امر با وحدت و همدلی بین مدیران، فرمانداران، نمایندگان و مسؤولان استانی محقق شده و در سال جاری نیز با قوت و تلاش بیش‌تر ادامه خواهد داشت.

استاندار اردبیل افزود: اعتبار ۳۶۱میلیارد تومانی منابع استان در سال گذشته و تخصیص ۵۸درصد از این اعتبار برای اجرای پروژه‌های مهم استان اردبیل کافی نبود و به همین منظور یک‌هزار و ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار ملی در سال گذشته جذب شد که ۳۰۰میلیارد تومان از این میزان نقد و ۸۰۰میلیارد تومان اسناد خزانه بود.

عاملی تصریح کرد: علاوه بر این اعتبارات، مبلغ یک‌هزار و ۳۰۰میلیارد تومان هم از محل سفر رئیس‌جمهور به‌صورت نقد به استان اردبیل جذب و برای اجرای پروژه‌های مختلف تزریق شد.

منابع اعتباری برای اجرای پروژه‌های مهم شناسایی و استفاده شود

وی گفت: شناسایی و استفاده از منابع و فرصت‌های اعتباری برای اجرای پروژه‌های مهم استان اردبیل و جذب اعتبارات مانده برخی دستگاه‌ها در حساب‌ها، مورد تأکید است.

استاندار اردبیل بیان کرد: توجه به ظرفیت‌های ماده ۵۶، بخش خصوصی، تهاتر نفت، مولدسازی، ردیف‌های ملی و صندوق توسعه و پیشرفت استان اردبیل از سوی مدیران ضروری بوده و این منابع در سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌های مهم استان تاثیرگذار است.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد