سرویس: سیاسی
کد خبر: 96023
|
15:22 - 1401/04/21
نسخه چاپی

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام:

مجاهدت «سید یونس اردبیلی» در ماجرای گوهرشاد مثال‌زدنی است

مجاهدت «سید یونس اردبیلی» در ماجرای گوهرشاد مثال‌زدنی است
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: مجاهدتی که علما به ویژه آیت‌الله سید یونس اردبیلی در ماجرای گوهرشاد داشت،‌ در تاریخ این کشور ماندگار و صحنه بی‌نظیر در دفاع از حیثیت ملت ایران است.

به گزارش سبلان ما ، محمدمهدی عبد خدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام پیش از ظهر امروز در همایش مرجعیت اردبیل در قیام گوهرشاد که همزمان با گرامیداشت روز حجاب و عفاف در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از تاریخ معاصر ایران اظهار داشت:  مجاهدتی که علما به ویژه آیت‌الله سید یونس اردبیلی در ماجرای گوهرشاد داشت،‌ در تاریخ این کشور ماندگار و صحنه بی‌نظیر در دفاع از حیثیت ملت ایران است.

 وی با مرور تاریخ ایران اسلامی به وقایع نگاران معاصر اشاره کرد و با بیان اینکه نوشته‌های احمد کسروی  پشتوانه فکری و منطقی ندارد گفت: این شخصیت به بیماری پرنویسی گرفتار شده بود و با وجود اینکه تحقیقات جامع تاریخی و امانتداری در واقع‌نگاری نداشت، سعی کرده تا کتاب‌های مختلفی را نوشته و به یادگار بگذارد.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه این شخصیت گاه در مقابل علما ایستاده و حتی مبانی و شعائر دینی را نیز گاه به سخره گرفته است، گفت: در نقطه مقابل چنین شخصیتی ما با آیت‌الله سید یونس اردبیلی روبه‌رو هستیم که با مهاجرت از اردبیل به مشهد سعی کرد تا بیش از گذشته هدایت و رهبری امت اسلامی را عهده‌دار شود.

عبد خدایی به ویژگی‌های علمی و فقاهت این مجتهد عالی مقام اشاره کرد و افزود: آیت‌الله سید یونس اردبیلی در کنار سایر علما در حادثه گوهرشاد سعی کرد تا رسالت تاریخی خود را به انجام رسانده و در مقابل رژیم سفاک پهلوی از حق و حقوق ملت دفاع کند.

وی اهمیت موضوع حجاب را در مکتب اسلام و دفاع و صیانت علما و روحانیون در طول تاریخ از این شاخصه برجسته امت اسلامی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هر چند در طول تاریخ حوادث مختلف برای مقابله با حجاب رخ داده اما آنچه که مسلم است اینکه با پیشتازی علما و همراهی مردم بسیاری از این توطئه‌ها خنثی شده است.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام به تلاش دشمنان در مقطع کنونی برای ضربه زدن به ماهیت مبانی دینی و اخلاقی اشاره کرد و ادامه داد: امروز دشمن سرسخت‌تر از گذشته در مسئله حجاب و سایر مبانی دینی ورود پیدا کرده تا ذهن‌ها را مخدوش کند در حالی که امت اسلامی باید با اتحاد و همدلی بیشتر در این مسیر گام‌های جدی را بردارند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد