سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 96127
|
19:48 - 1401/04/30
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

هنر دینی نقش مهمی در اعتلای جامعه دارد/ لزوم بازخوانی هنری ریشه های تمدن ساز استان اردبیل

هنر دینی نقش مهمی در اعتلای جامعه دارد/ لزوم بازخوانی هنری ریشه های تمدن ساز استان اردبیل
استاندار اردبیل به نقش ماندگار هنر دینی در اعتلای جامعه اشاره کرد و گفت: ریشه های تمدن ساز استان اردبیل نیازمند بازخوانی هنری است.

به گزارش سبلان ما ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل  ظهر امروز در جمع مدیران استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی به نقش هنر دینی در اعتلای انسان  و جامعه اشاره کرد و گفت: غفلت زیادی در حوزه فرهنگ و تمدنی  شده است

وی از محوطه شهیدگاه اردبیل که میزبان شهدای جنگ چالدران است به عنوان یکی از بسترهای مهم  تاثیرگذار اردبیل در حوزه فرهنگ و تمدن سازی در حوزه قفقاز نام برد و گفت: نباید از داشته های فرهنگی و تمدنی خودمان به ویژه تاثیرگذاری منطقه ای غافل شویم.

استاندار اردبیل به ریشه های تمدن ساز اشاره کرد  وگفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به بازخوانی ریشه های تمدن ساز خودمان نیاز داریم و یکی از ابرازهای بازخوانی نیز زبان هنر است.

وی به هنر دینی اشاره کرد و گفت: هنر حوزه ای عمیق است که در بازه زمانی، مکانی و جغرافیایی محدود نیست و از اثربخشی وسیعی نیز برخوردار است.

عاملی گفت: اگر بتوانیم اعتقاداتمان با با زبان هنر بیان کنیم  و اندیشه هایمان با زبان هنر پیوند بخورد از اثرگذاری بسیار بالاتری برخوردار خواهیم شد.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود بهظرفیت های هنر دینیاشاره کرد و گفت: برای موفقیت در این مسیر نیازمند برنامه ریزی دقیق و پشت کار ویژه داریم.

در پایان این مراسم سند تحول حوزه هنری استان اردبیل رونمایی شد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد