کد خبر: 96231
|
10:12 - 1401/05/14
نسخه چاپی

در همایش شیرخوارگان حسینی اردبیل مطرح شد؛

عفت و امام شناسی از بزرگترین درس های عاشورا است/ همایش شیرخوارگان حسینی بهترین فرصت برای آغاز تربیت نسل صالح است

عفت و امام شناسی از بزرگترین درس های عاشورا است/ همایش شیرخوارگان حسینی بهترین فرصت برای آغاز تربیت نسل صالح است
یک مبلغ اسلامی در همایش شیرخوارگان حسینی به رمز ماندگاری نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: حقانیت در کنار صداقت و اخلاص از مهمترین رمزهای ماندگاری عاشورا در ادوار تاریخ است.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام حسین نوری از مبلغین اسلامی در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که با حضور مادران و کودکان 6ماهه حسینی به یاد حضرت علی اصغر(ع) در ورزشگاه 6هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار شد به تبیین درس های عاشورا پرداخت و گفت: محرم ماه عزا، غم و اندوه و ماه شور و شعور ،احساس و عقلانیت است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) محدود به کربلا و روز عاشورا نیست گفت: امام حسین(ع) تمام سرزمین ها و قلب ها را تا ابد تاریخ تسخیر کرده است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است گفت: امام حسین(ع) متعلق به همه ادیان و بشریت است.

وی در ادامه سخنان خود به سخنان مراجع دینی و علمای بزرگ اشاره کرد و گفت: اعمال عبادی آنها برگرفته از سیره عملی ائمه معصومین به ویژه امام حسین(ع) است چراکه ائمه معصومین(ع) با صداقت و اخلاص فرامین الهی را انجام دادند.

حجت الاسلام نوری سخنان اسلام پژوهان بزرگ را یادآور شد و گفت: همه اسلام پژوهان در کتاب های خود معترف هستند که امام حسین(ع) فراتر از شیعیان متعلق به همه بشریت و آزادی خواهان جهان است.

وی به سخنان ادریس حسینی از وهابیان تندرو اشاره کرد و گفت: وی معترف است که شیعه بودن خود را مدیون امام حسین(ع) و گودی قتلگاه است چراکه گودی قتلگاه و شهادت حضرت علی اصغر(ع) اوج مظلومین سید الشهدا و شقاوت دشمنان است و هر انسان آزاده ای را از عمق وجود تکان می دهد.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت و راه رستگاری بشریت است، گفت: امام حسن(ع) مظهر احسان و امام حسین(ع) عامل سعادت است و هرکس به امام حسین(ع) متمسک شود رستگار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظلم و فساد در اقصی نقاط عالم اشاره کرد و گفت: ظلم و فساد صورت گرفته در جهان بویژه یمن و سوریه توسط استکبار است چراکه بیداری اسلامی در منطقه که سرآغاز آن ایران اسلامی بود دودمان آنها را در هم خواهد پیچاند.

حجت الاسلام نوری به رمز ماندگاری نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: حقانیت در کنار صداقت و اخلاص از مهمترین رمزهای ماندگاری عاشورا در ادوار تاریخ است.

وی با بیان اینکه کرونا هم نتوانست اقامه عزای حسینی را تعطیل کند،گفت: انسان ممکن است تاریخ وفات عزیزترین کسان خود را فراموش کند اما عزای حسینی فراموش شدنی نیست چراکه اراده الهی بر این است.

این مبلغ اسلامی به شعائر دینی اشاره کرد و گفت: سرزمین حجاز و ازدحام حاجیان در این سرزمین، سعی در صفا و مروه از جمله اراده های الهی هستند که هر ساله با شکوه و جبروت خاص برگزار می شود.

خداوند سرزمبن حجاز را اراده کرده است به هاجر دستور می دهد صفا و مروه سعی کنند

وی به رمز ماندگاری قیام حضرت سید الشهدا اشاره کرد و گفت: محبت امام حسین(ع) که از اراده های الهی است دل ها را در اقصی نقاط عالم مجذوب کرده است.

این مبلغ اسلامی از اخلاص به عنوان دومین عامل ماندگاری عاشورا در تاریخ نام برد و گفت: مسجد قبا به دلیل اینکه از روی اخلاص و صداقت بنا نهاده شد ماندگار است ولی در مقابل از مسجد ضرار  که بر نیست نپاک ساخته شد اثری نیست.

حجت الاسلام نوری از رهبری صالح به عنوان یکی دیگر از علل ماندگاری عاشورا در تاریخ نام برد و گفت:بعد از  قیام عاشورا، جریانات متعددی در خونخواهی شهدای کربلا همچون قیام مختار و زید به وقوع پیوست ولی هیچکدام در تاریخ ماندگار نشد و ولی قیام عاشورا با تمام ابعاد آن ماندگار شده است.

وی از حق محوری به عنوان یکی دیگر از علت های ماندگاری کربلا نام برد و گفت: تا دنیا استمرار دارد، کربلا نیز ماندگار است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه امام سجاد(ع) 34 سال برای امام حسین(ع) عزاداری کرد، گفت: بکاء و گریه بر مظلومیت سید و سالار شهیدان نیز از جمله عوامل ماندگاری عاشورا در تاریخ است.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی از برکات نهضت عاشورا است، گفت: مادران حسینی با برگزاری مجالس روضه در واقع به تربیت نسل صالح برای آینده اسلام می پردازند چراکه مجالس روضه و ذکر فضائل اهل بیت(ع) در واقع تربین نسل صالح و ترویج سبک زندگی نبوی و علوی در جامعه است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینک در کربلا همه اقشار از لحظ سن و گرایش سیاسی نقش آفرینی کردند گفت: مطالعه عناصر کربلا خود یکی از مهمترین عوامل ماندگاری نهضت عاشورا در تاریخ است، چراکه در این واقعه عظیم از کودک شش ماه گرفته پیرمدان 90 ساله حضور فعال و تاثیرگذار دارند.

وی افزود: از حر بن یزید ریاحی تازه رسیده به کاروان کربلا تا حبیب بن مظاهر که قدیمی ترین یار امام حسین(ع) بود در کنار زهیر که متحول شد و در میانه راه به کاروان پیوست سراسر درس زهد و ایثار و شهادت است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه روز عاشورا به اندازه چندین قرن حادثه و درس در خود دارد، گفت: درس عفت و امام شناسی از بزرگترین درس های عاشورا است.

وی از همایش شیرخوارگان حسینی به عنوان بهترین فرصت برای بازخوانی درس ها و عبرت های عاشورا شد و گفت: تربیت نسل صالح در گرو مطالعه تاریخ و عبرت از گذشته است.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد