کد خبر: 96259
|
07:35 - 1401/05/18
نسخه چاپی

استاد دانشگاه‌های اردبیل :

فرهنگ حسینی زمينه تحقق ایران قوی و باصلابت را فراهم می‌آورد

فرهنگ حسینی زمينه تحقق ایران قوی و باصلابت را فراهم می‌آورد
استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: فرهنگ حسینی به تقويت مولفه های ایران قوی و باصلابت کمک کرده و تاثیر آن را به عینه شاهد هستيم.

 مرتضی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ، اظهار کرد: در تحلیل و بررسی علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی تاسی به فرهنگ عاشورایی را نمی‌توان نادیده گرفت چرا که اصلی‌ترین محور محرک در اين زمينه الهام گرفتن از پيام عاشوراست.

وی افزود: حتي در دوران دفاع مقدس و مقابله با هجمه‌های فرهنگی بیگانگان نيز فرهنگ غنی حسینی نقش‌آفرین اصلی بوده و همه ساله ملت ایران با پاسداشت محرم و صفر با نوعی انقلاب را از آسیب‌ها و تهدیدها مصون نگه می‌دارند‌.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های اردبیل گفت: برخلاف یغماگری‌های این سرزمین در دوران شاهان و سلاطین نالایق قاجار و پهلوی تاسی به مکتب عاشورا نه تنها زمينه پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی را فراهم کرد بلکه اجازه ندادیم وجبی از خاک این کشور به دست سوداگران غرب و شرق بيفتد.

وی اثرگذاری تاسی به مکتب سرخ حسینی را در دفع فتنه‌های داخلی و خارجی يادآور شد و بيان کرد: در سايه روحیه معنوی و عاشورایی ملت فتنه‌هایی نظیر فتنه ۸۸، داعش و گروهک‌های ضدانقلاب دفع شده و در سایه روحیه جهادي و انقلابی ملت پیشرفت‌های نظامی، هسته‌ای و فناوري‌هاي نوين را شاهد هستيم.

ابراهیمی اذعان داشت: دشمن امروز در یک جنگ پیچیده ترکیبی افکار و اندیشه‌های جوانان ما را هدف قرار داده تا در یک حرکت بی‌ثمر پشتوانه مردمي نظام را کمرنگ و بی‌اعتقاد به قرآن و اهل بیت نشان دهد کا این حرکت محکوم به شکست است.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد