سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96282
|
16:13 - 1401/05/20
نسخه چاپی

در آیین بزرگداشت روز خبرنگار عنوان شد؛

جامعه بدون رسانه دچار رخوت می‌شود/ ضرورت اخلاق مداری در مطالبه‌گری

جامعه بدون رسانه دچار رخوت می‌شود/ ضرورت اخلاق مداری در مطالبه‌گری
استاندار اردبیل با بیان اینکه جامعه بدون رسانه دچار رخوت و سستی می‌شود، گفت:رسانه ها و مطبوعات بازوی توانمند حرکت به سوی تعالی هستند و تلاشگران عرصه رسانه سهم بزرگی در پیشرفت و موفقیت‌های استان دارند.

به گزارش سبلان ما ، سید حامد عاملی روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات پارک بانوان اردبیل اظهار کرد: بزرگداشت روز خبرنگار فرصتی است تا به نقش و جایگاه ارزشمند عزیزان رسانه ای و خبرنگاران پرداخت شده و از زحمات خالصانه و شبانه روزی آنان تجلیل و تقدیر شود.

وی با بیان اینکه جامعه و سیستم اداره آن محتاج حضور رسانه است و بدون رسانه قطعا دچار رخوت و سستی خواهد شد، گفت: مسیر حرکت استان به سمت تعالی است و در حوزه‌های مختلف شاهد پروژه ها و طرح‌های بزرگی هستیم که پس از بهره برداری, نتایج پرباری برای استان خواهد داشت.

استاندار اردبیل یادآورشد: رسانه ها و مطبوعات بازوی توانمند حرکت به سوی تعالی است و تلاشگران عرصه رسانه سهم بزرگی در پیشرفت و موفقیت های استان دارند و خواهند داشت.

عاملی خاطرنشان کرد: با آغوش باز نقدها و نظرها را می‌بینیم و قبول داریم. بشرطی که سیاه نمایی و تخریب نباشد. هر چند زحمات همه عزیزان رسانه ای برای ما محترم و ارزشمند است.

استاندار اردبیل در ادامه اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های استان در بخش‌های زمینی، ریلی و هوایی پیش می‌رویم و تکمیل بزرگراه شمال - جنوب استان به عنوان مطالبه جدی مردم در دست اجراست و در حوزه هوایی هم خبرهای خوشی به مردم خواهیم داد.

وی ادامه داد: در زیرساخت‌های آب عقب مانده‌ایم اما برنامه توسعه تدوین شده و در بخش برق نیز کارهایی درحال انجام است و در حوزه عمران شهری نیز با وجود اینکه وضعیت شهری در شان دارالارشاد اردبیل نیست، اما شهرداری کارهای خوب و مهمی را آغاز کرده است.

آماده همکاری برای تامین مسکن خبرنگاران هستیم

استاندار اردبیل اضافه کرد: در بخش توسعه مسکن در استان هم اقداماتی آغاز شده است و امیدواریم زمین لازم برای بخش عمده‌ای از ثبت‌نام کنندگان را فراهم کنیم و برای مسکن خبرنگاران نیز در قالب طرح جهش تولید مسکن و برای تامین تسهیلات، آماده همکاری هستیم.

عاملی گفت: برای هر شهرستان استان ۲ پروژه مهم و موثر در حوزه اقتصاد تعریف کرده‌ایم که کار بخشی از آنها آغاز شده است و در بخش توسعه فرهنگی نیز به ورود خبرنگاران و نهادها نیاز داریم و متاسفانه در حوزه آموزش و پرورش وضع خوبی نداریم و باید اقدامات اساسی صورت گیرد تا دچار کمبود منابع انسانی و نخبگانی نشویم.

وی مسئله اصلی استان اردبیل را توسعه و پیشرفت آن اعلام کرد و گفت: برای پیمودن مسیر توسعه به مشارکت عمومی مردم و رسانه‌ها نیازمند هستیم و باید خود را به حفظ ارزش خون پاک شهدا و آرمان‌های انقلاب متعهد بدانیم و برای توسعه استان حرکت کنیم.

خروج ۸۰ درصد هزینه آگهی‌های بازرگانی از استان، قابل قبول نیست

استاندار اردبیل مدیریت آگهی‌های تبلیغاتی و بازرگانی مطبوعات و رسانه‌ها را لازم دانست و به مدیران توصیه کرد جهت حمایت از رسانه‌ها و مطبوعاتی‌های استان، توزیع عادلانه آگهی‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: سالانه در استان، نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای آگهی‌ها هزینه می‌شود اما ۸۰ درصد آن از استان خارج می‌شود و این قابل قبول نیست و به نوعی خیانت محسوب می شود.

 عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی تصادفی نبود؛ حضرت زینب(س) را خبرنگار واقعه عاشورا اعلام کرد.

وی افزود: توجه به تلفیق علم با هنر به شکل مطلوب در حرفه خبرنگاری و در میان تنوع اخبار بر مخاطب اثرگذارتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر شرایط جنگ نرم در کشور حاکم است؛ جنگی به مراتب مخاطره‌آمیز‌تر از جنگ سخت که خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان رزمندگان خط مقدم این جنگ هستند.

وی گفت: خبرنگاران در این شرایط موظفند با همدلی و همراهی و با تحلیل مسائل و حساسیت روی اخباری که در جهان مخابره می‌شود، واقعیت‌ مسائل را تحلیل و به مردم اطلاع‌رسانی کنند و با دقت و توجه بیشتر بر روی اخبار و محتواهای تولیدی خود، اجازه سوء استفاده رسانه‌ها بیگانه را ندهند.

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل نیز در این برنامه گفت: با هدف تقویت هویت فرهنگی خبرنگاران، موزه مطبوعات استان را راه‌اندازی کردیم و امسال با عنایت مدیران استان، ۱۰۰ میلیون تومان برای خانه مطبوعات اختصاص یافت و با این اعتبار برای نوسازی و مناسب سازی ساختمان خانه مطبوعات که دو دهه عمر دارد، اقداماتی انجام گرفت.

مصطفی جمشیدی ادامه داد: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل قول گرفته‌ایم که این ردیف اعتباری تداوم داشته باشد تا باز هم شاهد تحولات عمرانی خوبی در ساختمان خانه مطبوعات استان باشیم.

وی اظهار کرد: ایجاد مجتمع مطبوعاتی را پیگیری می‌کنیم تا با راه‌اندازی بخش تجاری و خانه مطبوعات و دفاتر استاندارد برای همکاران خبرنگار، خدمتی برای همکاران ارائه کرده و زمینه دسترسی مردم به خبرنگاران را تسهیل کنیم.

مدیرخانه مطبوعات استان اردبیل به برگزاری همایش روزنامه‌نگاری محرم اشاره کرد و گفت: این برنامه از استقبال خوبی مواجه شد و تا اربعین حسینی برگزیدگان بخش‌های تیتر و عکس آن مشخص و معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد