سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96310
|
22:12 - 1401/05/22
نسخه چاپی

ضرغامی در اردبیل:

پل معلق شیشه‌ای هیر، برند گردشگری استان اردبیل است/ خلخال به یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور تبدیل می شود

پل معلق شیشه‌ای هیر، برند گردشگری استان اردبیل است/ خلخال به یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور تبدیل می شود
وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه پل معلق شیشه‌ای شهر هیر در استان اردبیل به یک برند گردشگری تبدیل شده است،گفت:با پیگیری‌ها و تلاش مسوولین، خلخال در آینده نزدیک به یکی از قطبهای مهم گردشگری کشور تبدیل می شود.

به گزارش سبلان ما ، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به بخش هایی از استان اردبیل از طرح های گردشگری این بخش ها دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت ها قرار گرفت.

وی  در بازدید از پل معلق شیشه‌ای شهر توریستی هیر گفت: پل معلق شیشه‌ای هیر یکی از ابتکارات و ایده‌های نوین در حوزه گردشگری است که زیبایی خاصی به استان اردبیل داده و سیمای منطقه را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه پل معلق هیر یکی از پروژه‌های مهم و هیجانی گردشگری درکشور است، گفت: طراحی وساخت این پل به دست توانمند مهندسان بومی انجام شده که قابل تقدیر و قدردانی است‌.

ضرغامی از سرمایه گذاران و مدیران مجموعه پل شیشه ای هیر ومسئولان استان ومیراث فرهنگی استان درراه اندازی این پل گفت:هم اکنون این پل به یک برندگردشگری درکشور تبدیل  شده است.

وی به رفع موانع توسعه مجموعه پل شیشه ای هیر تاکید کرد و گفت: این موانع به زودی برطرف می‌شود و از سرمایه گذاران و مدیران مجموعه برای راه‌اندازی فازهای بعدی پروژه پل شیشه‌ای هیر به شکل همه جانبه حمایت می‌شود.

وی تصریح کرد: حمایت ازراه اندازی پروژه‌های گردشگری هیجانی در کشور مبنای کار است و اردبیل با داشتن مجموعه‌هایی مانند پل شیشه ای هیر و دوچره هوایی و زیپ لاین در این حوزه موفق عمل کرده است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یادآورشد: یکی از نکات حائز اهمیت خانواده محور بودن مراکز گردشگری است که درپل هیر این موضوع به خوبی جا افتاده است.

ضرغامی در بازدید از جادبه های گردشگری شهرستان خلخال گفت: با پیگیری‌ها و تلاش مسوولین و سرمایه‌گذاران طرح های گردشگری، در آینده نزدیک خلخال به عنوان یکی از قطبهای مهم وبزرگ  گردشگری کشور معرفی خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری و دسترسی‌ به جاذبه‌های گردشگری شهرستان خلخال را فوق العاده ارزیابی کرد و گفت: در استانهای شمالی که همیشه ما مشکل تراکم گردشگر داریم، در ایام خاص سال بخش زیادی از گردشگران استان‌های شمالی می توانند به راحتی از جاده اسالم به خلخال به این منطقه سفر کرده و از ظرفیت های مختلف گردشگری شهرستان استفاده کنند .

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری خلخال از جمله منطقه نمونه گردشگری ازناو، اندبیل و الماس اظهار داشت: با وجود اینکه در هر دو منطقه سرمایه گذاری شده است، ولی برای رسیدن به حد مطلوب  زیرساخت‌های بیشتری باید در این شهرستان ایجاد شود.

 ضرغامی  خاطرنشان کرد: اگر چنانچه دسترسی‌ها و خدمات گردشگری در این منطقه ارتقا یابد، سرمایه‌گذاران زیادی حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش توسعه گردشگری این مناطق خواهند شد.

وی  در بازدید از امامزاده سید دانیال  نیز گفت: این مکان مذهبی هم دارای موقعیت گردشگری ،مذهبی بسیار خوبی است و می تواند در بحث توسعه صنعت گردشگری مذهبی بسیار مفید واقع شود.

ضرغامی با اشاره به گفت و گوهای خود با سرمایه گذاران طرحهای گردشگری شهرستان خلخال و بررسی چالشها و مشکلات سرمایه گذاران اظهار کرد: موانع پیش روی طرح های سرمایه گذاری گردشگری این شهرستان باید به سرعت برطرف شود.

وی افزود: بخشی از این مشکلات به دستگاه‌های دولتی مانند سازمان جنگلها و مراتع  و یا وزارت راه وشهرسازی مربوط است که مقرر شد این مشکلات در دولت مطرح شده و راه برای رفع این مشکلات هموار شود. بخش دیگری از مشکلات هم در حوزه سرمایه گذاری است که با ارائه تسهیلات بانکی تبصره ای قابل حل است.

عضو هیات دولت با بیان اینکه خوشبختانه شرایط تسهیلات تبصره ۱۸ وضعیت خوبی دارد، گفت: وزارت میراث  فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی جزو اولین وزارتخانه‌هایی است که توانسته از این تسهیلات استفاده کند.

وزیر  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآورشد: امیدوارم با شناسایی دقیق ظرفیت‌های گردشگری منطقه از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، طرح‌های خوبی در این منطقه اجرا و تکمیل شود.

 وی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح‌های گردشگری منطقه و جبران عقب ماندگی‌های این بخش اظهار کرد: محورهای ارتباطی خلخال مزیتی است که از همه استان‌های اطراف به این منطقه دسترسی وجود دارد و وقتی از گردشگری حرف می زنیم و این شهرستان را به عنوان قطب معرفی می کنیم به این دلیل است که این قطب گردشگری براحتی قابل دسترسی بوده و خیلی از جاها در کشور به راحتی می توانند به ان دسترسی پیدا کنند.

وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی یکی از اقدامات خوب وزارتخانه تحت امر خود را حل مسائل کاروان‌های مسافرتی یا کمپرها عنوان کرد و گفت: یکی از این کمپرها امروز در این سفر همراه من است که آن را به عنوان نمادین معرفی می‌کنیم.

وی گفت: همه صاحبان کمپرها اگر دنبال محیط‌های خوب برای کمپ زدن و اسکان چند روزه هستند می‌توانند براحتی از همین جاده اسالم به خلخال و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان استفاده کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به شهرستان کوثر استان اردبیل از منطقه نمونه گردشگری داش حمامی (حمام سنگی) و آبگرم کوثر بازدید کرد.

 گفت: «داش حمامی یا حمام سنگی در شهرستان کوثر یک ظرفیت ویژه گردشگری است که در اطراف خود از طبیعت بسیار زیبایی نیز بهره می‌برد، آماده حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری در این منطقه هستیم.»

 ضرغامی در بازدید از آبگرم کوثر نیز افزود: آبگرم کوثر نیز ظرفیت ویژه‌ای است که می‌تواند به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در جنوب استان اردبیل تبدیل شود.

 وزیر میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی از مجتمع خدماتی رفاهی و بهداشتی بین‌راهی جاده اردبیل کوثر بازدید کرد.

وی در پایان سفر خود به استان اردبیل از مناطق گردشگری شهرستان خلخال از جمله منطقه نمونه گردشگری ازناو شهرستان خلخال و بوم گردی قصر چوبی و منطقه نمونه گردشگری اندبیل بازدید و در جریان امور قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد