کد خبر: 96316
|
10:54 - 1401/05/23
نسخه چاپی

اتحاد بین رسانه ها برای توسعه لازم و ضروری است

اتحاد بین رسانه ها برای توسعه لازم و ضروری است
اگر فعالان رسانه به اتحاد برسد و از این ظرفیت رسانه ای استفاده کرده و مشکلات را به صورت صحیح و یکپارچه مطالبه گرانه انعکاس دهند و خدمات و فعالیت های انجام گرفته نیز در حوزه های مختلف از سوی دستگاهها و نهادهای مختلف برجسته خواهد شد.

به گزارش سبلان ما ،یوسف صفرزاده فعال فضای مجازی و رسانه ای مشگین  شهر طی یادداشتی نوشت: ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب قلم و اندیشه، در صورت همصدا بودن می توانند تحولی عظیم ایجاد کنند.

همانطور که در بین مسئولان مدیرانی هستند که با تمام توان در تلاش برای محرومیت زدایی هستند در بین رسانه ها نیز افرادی هستند که شبانه روز در تلاش برای انعکاس مشکلات و اقدامات دستگاه های مختلف می باشد که جای تقدیر دارد اما در مقابل مسئولان و رسانه هایی نیز وجود دارد که همیشه به وضع موجود قانع هستند که در این حالت گاهاً سنگ روی سنگ هم گذاشته نمی شود.

شهرستان مشگین شهر یکی از قطب های مطرح گردشگری و کشاورزی استان و حتی کشور است اما متاسفانه در هر دور مورد با مشکلات زیادی مواجه هستیم در حالیکه با وجود 10ها رسانه مکتوب و مجازی می توان تاثیر بسزایی در رشد و توسعه این شهرستان داشت اما متاسفانه با وجود این همه رسانه و فعال رسانه ای هنوز این شهرستان بافت فرسوده خود را حفظ کرده است.

در اکثر نشست ها عنوان می شود که رسانه ها زبان گویای مردم و یا اینکه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که در واقع مردمی و مطالبه گر بودن از ویژگی های مهم و برجسته رسانه هاست که متاسفانه تقریبا به فراموشی سپرده شده و یا هر کدام به دنبال موضوع مورد علاقه خود هستند که بخاطر تک صدایی راه بجایی نمی رسد.

متاسفانه برخی رسانه ها به سیاست زدگی دچار شده اند و این آفت بزرگی است که در بین فعالان رسانه گسترش یافته به طوری که برخی رسانه‌ها به‌دلیل عدم پشتوانه مالی همواره به‌دنبال حمایت‌های مالی هستند و در این راستا ماهیت مطالبه‌گری و استقلال فکری خود را از دست داده اند در حالی که فعالان رسانه این راه را خود انتخاب کرده و باید روحیه مطالبه گری خود را در هر شرایطی حفظ کنند و برای برطرف کردن مشکلات جامعه و مردم کمک می‌کنند به همین دلیل است که رسانه‌ها را چشم بینا و زبان گویای مردم می‌دانند.

قطعاً مطالبه گری از مسئولان باعث بهره وری در توسعه و ارائه خدمات به مردم می شود و در مقابل مسئولان اجرایی نیز باید از مطالبه‌گری رسانه‌ها به عنوان یک ظرفیت در مسیر توسعه و بهره‌وری در ارائه خدمت به مردم استفاده کنند چرا که نقش رسانه ها در شناسایی چالش‌ها انکار ناپذیر است.

مسئولان باید همواره از ظرفیت رسانه ها در مسیر توسعه استفاده کنند چرا که این ظرفیت در صورت ایجاد اتحاد بین رسانه ها می تواند در زمینه های مختلف توسعه‌ای نتیجه مطلوب را در پی داشته باشد.

اگر فعالان رسانه به اتحاد برسد و از این ظرفیت رسانه ای استفاده کرده و مشکلات را به صورت صحیح و یکپارچه مطالبه گرانه انعکاس دهند و خدمات و فعالیت های انجام گرفته نیز در حوزه های مختلف از سوی دستگاهها و نهادهای مختلف برجسته خواهد شد و قطعاً این فعالیت ها و اقدامات در ایجاد روحیه نشاط و امید به آینده بهتر در جامعه و بین مردم که در بیانیه دوم انقلاب و جهاد تبیین مورد نظر و تاکید مقام معظم رهبری است، نیز موثر خواهد شد و در این حالت رسانه ها می توانند نقش مهمی در تعالی و پیشرفت جامعه داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد