سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96350
|
17:19 - 1401/05/26
نسخه چاپی

با حضور جمعی از خانواده های معظم ازادگان انجام گرفت؛

همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن در اردبیل+عکس

همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن در اردبیل+عکس
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن به از آزادگان به عنوان الگوهای پایداری و مقاومت نام برد و گفت: بنیاد شهید استان اردبیل در طرح سپاس در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

به گزارش سبلان ما ، همایش گرامیداشت سالروز ورود ازادگان به میهن بعد از ظهر امروز با حضور جمعی از آزادگان اردبیل،  سید حامد عاملی استاندار اردبیل، سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، حجت الاسلام علیی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع)، حجت الاسلام کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل، طباطبایی دادستان مرکز استان، جواد صبور مشاور امور ایثارگران استاندارا ردبیل، نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در این مراسم به نقش ارزنده آزادگان در حفظ و تقویت ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دوران سخت اسارت اشاره کرد و گفت: پیام های اتفاقات جبهه،مسائل جنگ، بیانات امام خمینی(ره) و و ورود آزادگان به میهن از جمله مسائل مهمی است که نیازمندیم برای تداوم راه شهدا آنها را به نسل های پیش رو انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه نسل امروز درک و تصوری از اتفاقات آن دوران ماندگار در ذهن ندارد، گفت: روایت اول در ذهن ها نقش می بندد، بنابراین روایت واقعیت ها باید اولویت اول مسئولان مربوطه شود 

استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای فکری و معنوی  و باورهای آن زمان  باید چارچوب اصلی تربیت نسل امروز قرار گیرد گفت:جوانان آن دوران با بهرمندی از فضای خاص آن زمان و باورهای عمیق و معنویت موجود به اتفاقات خارق العاده ای دست زدند و امروز ما وظیفه داریم  با انتقال آن مفاهیم به نسل های پیش رو اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی را جلو ببریم.

وی به آرمان فکری اشاره کرد و گفت: فکر و اندیشه نقش بسزایی در آینده کشور و نظام  دارد.

عاملی از خانواده های شهدا، ایثارگران، آزادگان به عنوان بهترین مرجع برای روایت درست حقایق برای نسل ها نام برد و گفت: بهرمندی از گنجینه های تمام نشدنی این عزیزان برای نسل های پیش رو تکلیف و مسئولیت بزرگ تک تک مسئولان در برهه فعلی است.

طباطبایی دادستان مرکز استان نیز در این برنامه به صبر و استقامت آزادگان اشاره کرد و گفت: آزادگان نعمت الهی  و افتخار ما هستند چراکه در دوران اسارت و بند استکبار جهانی زینب گونه از ارزش های اسلام، انقلاب و دفاع مقدس دفاع کردند.

وی به صندلی مسئولیت اشاره کرد و گفت: هر صندلی مسئولیت که مدیران بر ان تکیه زده اند حاصل خون 72 شهید است بنابراین مسئولان باید با تمام وجود تلاش و کار کنند تا بتوانند از عهده پاسخگویی به شهدا در آخرت برآیند.

نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در این همایش  پایداری و مقاومت ازادگان را یادآور شد و گفت: ایثار و ازخودگذشتگی این اسطوره های مقاومت فراموش شدنی نیست.

وی به تلاش های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم ایران امرروز با اقتباس از آزادگان در برابر دشمنان  و محاصره انها ایستادگی و مقاومت می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به نتیجه و ثمره مقاومت اشاره کرد و گفت: امروز مقاومت ما دشمنان را به زانو درآورده بطوریکه تلاش می کنند تا با آوردن ایران به پای مذاکره  کمی از تلخی های شکست خود در اذهان جهان بکاهند.

نوری در پایان سخنان خود به بیان بخش هایی از عملکرد بنیاد شهید در ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: بر ای اولین بار در تاریخ استان اردبیل، توانستیم در طرح سپاس به جایگاه نخست دست پید کنیم.

سخنرانی سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، روایتگری اسمعلی ماضدی از آزادگان اردبیل، پخش نماهنگ، اجرای سرودهای حماسی از جمله برنامه های این همایش در اردبیل بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد