سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 96519
|
10:34 - 1401/06/13
نسخه چاپی

مسئول سازمان بسیج دانشجویی:

دوره های تخصصی بسیج دانشجویی از مهرماه اغاز می شود/ شرکت 300 دانشجو در دوره توانمندسازی بسیج دانشجویی

دوره های تخصصی بسیج دانشجویی از مهرماه اغاز می شود/ شرکت 300 دانشجو در دوره توانمندسازی بسیج دانشجویی
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل به تشریح اهداف و برنامه های بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: دوره های تخصصی بسیج دانشجویی با هدف تربیت نیروهای در تراز انقلاب و نقش افرینی در عرصه های انقلاب از مهرماه آغاز می شود.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام محمد علمداری فر مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان بسیجی سراسر استان اردبیل که در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد گفت: بسیج با نفس مسیحایی امام راحل ایجاد و با خون شهدا نیز آبیاری و به تکامل رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیج معراج اندیشه اسلامی است، گفت: در مورد بسیج باید ژرف اندیشانه، ریزبینانه و ظریف سخن گفت.

علمداری فر در ادامه سخنان خود به تبیین جایگاه بسیج در بیانات امامین انقلاب پرداخت و گفت: امامین انقلاب بسیج را در جایگاه تمدن ساز معرفی کرده اند.

وی بسیج دانشجویی را حاصل عمق نگرش امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینکه بسیج به فرمان امام خمینی(ره) شکل گرفت، بسیج دانشجو و طلبه نیز به فرمان مستقیم امام راحل راه اندازی شد تا حکومت بزرگ اسلامی با نقش آفرینی بسیج دانشجویی شکل گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ماموریت های بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: پاسداری از اصول انقلاب اسلامی به ویژه اصل مهم نه شرقی و نه غربی، جلوگیری از نفوذ ایادی شرق و غرب رسالت بسیج دانشجویی را چندین برابر کرده است.

وی به جنگ اراده ها اشاره کرد و گفت: در جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان این مرز و بوم تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در محیط های علمی و جامعه از دیگر رسالت های بسیج دانشجویی است.

علمداری فر  به دیدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با دانشجویان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون 12 نشست ویژه با دانشجویان بسیجی داشتند و این افتخار بزرگ برای بسیج دانشجویی است.

وی  تربیت کادر در تراز انقلاب اسلامی و نقش آفرینی دانشجویان  در عرصه های انقلاب را از مهمترین ماموریت های بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا با تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی ضمن نقش افرینی در عرصه های انقلاب در تحقق تمدن نوین اسلامی نیز موثر باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به تشریح دوره توانمندسازی بسیج دانشجویی استان  پرداخت و گفت: این دوره آموزشی با حضور 300دانشجوی بسیجی از سراسر استان اردبیل به مدت 6روز در دانشگاه محقق اردبیلی ویژه برادران و مرکز اموزشی شهید پیرزاده ویژه خواهران برگزار شد.

وی به کیفیت اموزشی این دوره نیز اشاره کرد و گفت: 14 استاد که 12 نفر انها سطح ملی بودند در 18 سرفصل به ارائه مطالب پرداختند.

علمداری فر به تداوم دوره توانمندسازی دانشجویان بسیجی اشاره کرد و گفت: اردوی 4 روزه جهادی مکمل دوره توانمندسازی دانشجویان بسیجی استان اردبیل است.

وی از برگزاری دوره های تخصصی بسیج دانشجویی نیز خبرداد و گفت: طبق رسم هرسال دوره های تخصصی بسیج دانشجویی از مهرماه سالجاری اغاز و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل به نتایج دوره های توانمندسازی بسیج دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد روح جدید در بدنه تشکل بسیج دانشجویی،  شناسایی افراد جدید، هویت بخشی به دانش اموزان تازه وارد به محیط های دانشجویی، رشد و تعالی دانشجویان، کادرسازی تراز انقلاب، آماده سازی دانشجویان مومن متعهد و انقلابی برای نقش افرینی در عرصه های انقلاب، بازخوانی ماموریت های بسیج دانشجویی، مسأله شناسی، ارائه راهکارهای خلاقانه برای حل مسائل موجود از جمله اهداف دوره های توانمندسازی بسیج دانشجویی است.

وی به انتظارات سازمان بسیج دانشجویی از دانشجویان بسیجی نیز پرداخت و گفت:  نقش یابی، توانمندسازی، بصیرت افزایی، حضور به موقع در میدان عمل و مشارکت در جریان سازی های انقلاب اسلامی حداقل ترین انتظارات بسیج دانشجویی از دانشجویان بسیجی مومن و پای کار انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد