سرویس: سیاسی
کد خبر: 96565
|
14:13 - 1401/06/18
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

بازی مقصرنمایی در برجام راه به جایی نخواهد برد/ دولت گام های بلندی در تامین امنیت غذایی بردارد

بازی مقصرنمایی در برجام راه به جایی نخواهد برد/ دولت گام های بلندی در تامین امنیت غذایی بردارد
امام جمعه شهرستان نیر به مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: بازی مقصرنمایی راه به جایی نخواهد برد و توافقی که تضمین قوی نداشته باشد و آمریکا و غرب برای ادعاها با رویکرد سیاسی خود پایان ندهند، قطعا پایدار و قابل اتکا نخواهد بود.

به گزارش سبلان ما ،حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به مذاکرات برجام نیز اشاره کرد و گفت: بازی مقصرنمایی راه به جایی نخواهد برد و توافقی که تضمین قوی نداشته باشد و آمریکا و غرب برای ادعاها با رویکرد سیاسی خود پایان ندهند، قطعا پایدار و قابل اتکا نخواهد بود و  قطعا تهران نیز توافق بدون تضمین را نمی خواهد، هدف تهران در مذاکرات برجام انتفاع اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران است، آمریکا بعد از مذاکرات سخت حاضر به پذیرش اشتباهات گذشته نیست.

وی با بیان اینکه تقوا، سعادت دنیا و آخرت، اخلاق و عرفان ،خوشبختی و سلامتی  همه در قرآن کریم است گفت: الگوی اخلاقی ما قرآن است و برای انسانی که میخواهند پیشرفت کند بهترین توصیه قرائت قرآن کریم است.

حجت الاسلام نعمتی از مسئولان کشوری و استانی خواست به عنوان کارگزاران حکومت اسلامی بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت علیه السلام  انجام وظیفه کنند چراکه مردم از مسئولان در حکومت اسلامی انتظار خاصی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین اسم رمز دوام و بقای  حماسه عظیم حسینی است.

امام جمعه شهرستان نیر به ابعاد رخداد عظیم پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی ، رسانه بین المللی منحصر به فرد ، الفت بین مومنین ، سازماندهی جهانی انصارالمهدی و تشکیل تمدن عظیم نوین اسلامی ، دشمن شناسی از جمله ابعاد پیاده روی اربعین حسینی است.

وی ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی ملت بزرگ عراق  با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی  گفت: هزینه سفر اعتقادی برای عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) در مقایسه با سفرهای سیاحتی و گردشگری بسیار بالا است، اتوبوس‌ها در این شرایط نباید افزایش قیمت داشته باشند .

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری  در خصوص تاب آوری ملت ایران اشاره کرد و گفت: تاب‌آوری ملت ایران برای ناظران جهانی حیرت انگیز است، فشارهای غرب و استکبار جهانی به خصوص غول وحشی آمریکایی به ملت ایران  باعث استحکام ملت غیور ایران اسلامی شده است.

وی از  ۲۲ بهمن، حضور در تشییع جنازه سردار سلیمانی به عنوان نماد حضور ملت ایران در عرصه های انقلاب اسلامی نام برد و گفت: این حضور دشمن شکن بیانگر پشتیبانی ملت از حکومت خود است.

وی حضور میلیونی مردم در پشتیبانی از نظام را  از برکات عنایت امام حسین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا (س) به ایران اسلامی دانست و گفت: ملت ایران پرورش یافته مکتب عاشورا است.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات برجام نیز اشاره کرد و گفت: بازی مقصرنمایی راه به جایی نخواهد برد و توافقی که تضمین قوی نداشته باشد و آمریکا و غرب برای ادعاها با رویکرد سیاسی خود پایان ندهند، قطعا پایدار و قابل اتکا نخواهد بود و  قطعا تهران نیز توافق بدون تضمین را نمی خواهد، هدف تهران در مذاکرات برجام انتفاع اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران است، آمریکا بعد از مذاکرات سخت حاضر به پذیرش اشتباهات گذشته نیست.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: با وجود تمرکز جهانی بر افزایش بهره‌وری کشاورزی و امنیت غذایی، هنوز این امر مهم در کشور ما مورد توجه مسئولان وزارت کشاورزی قرار نگرفته است.

وی افزود: به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کشور ما در خوزه امنیت غذایی از بیشترین وابستگی ها برخوردار است، با توجه به محرومیت های آب و محیط زیست تنها راه نجات از این وابستگی استفاده از فناوری های دانش بنیان است.

این مبلغ اسلامی به اقدامات 13 گانه دولت برای تامین امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: دولت گام های کوتاه مدت برداشته در حالیکه این اقدامات باید برای بلند مدت در نظر گرفته شود تا امنیت غذایی کشور به یکباره حل شود.

وی با بیان اینکه 60 درصد مردم استان اردبیل کشاورز هستند گفت: از سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود برای توانمندسازی خانواده ها و فراهم کردن زمینه های مهاجرت معکوس اقدامات اساسی انجام دهد.

امام جمعه نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر علی نیکزاد نائب رئیس مجلس به شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: پیگیری سرمایه گذاری در پایاب سد سرخاب، گلخانه های کوچک، تسهیلات کم بهره روستایی از جمله موارد مهم بود که بررسی های لازم صورت گرفت.

وی توجه به تولید محصولات استراتژیک در شهرستان نیر، شهرک دامپروری، سالن سازی آب شرب را نیز از موارد تحت پیگیری نائب رئیس مجلس عنوان کرد و گفت: کارهای خوبی برای توسعه شهرستان نیر در حال انجام است.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیرعامل بانک تجارت  انتقاد کرد و گفت: با وجود شرایط لازم، شهرک صنعتی، شهرک تخصصی آب هنوز شعبه بانک تجارت در شهرستان نیر راه اندازی نشده است تا مردم در دریافت تسهیلات از آرامش برخوردار شوند.

وی در بخ پایانی سخنان خود به 21 شهریور روز ملی سینما اشاره کرد و گفت:  سینمایی یکی از مراکز آموزشی در دنیاست بنابراین انتظار داریم سینما در کشور ما با ایجاد  حرکت فرهنگی  بر مبنای اسلام و ارزش‌های اسلامی ، تقویت آداب و سنن و باورهای اسلامی حرکت کنند .

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه سینمای ما باید مردمی باشد، گفت: محققان و پژوهشگران می توانند با کمک به سینماگران در تربیت نسل انقلابی  نقش آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد