کد خبر: 96571
|
14:02 - 1401/06/19
نسخه چاپی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:

فراوانی وقوع سرقت در اردبیل/ سارقان سابقه دار دیگر مرخصی نمی روند

فراوانی وقوع سرقت در اردبیل/ سارقان سابقه دار دیگر مرخصی نمی روند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متاسفانه فراوانی وقوع سرقت در استان زیاد بوده و به منظور مقابله با سرقت، طرح تشکیل کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت از مرکز ابلاغ شده است.

به گزارش سبلان ما ، جلال آفاقی  در جلسه کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت با بیان اینکه متاسفانه فراوانی وقوع سرقت در استان زیاد است اظهار داشت: به منظور مقابله با سرقت، طرح تشکیل کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت از مرکز ابلاغ شده که مسئولیت ۲۱ دستگاه و نهاد در آن به طور دقیق پیش بینی شده تا بطور موثر از وقوع سرقت پیشگیری شود.

وی افزود: بر همین اساس در همه محاکم قضایی اعم از دادسرا و دادگاه ها شعب ویژه رسیدگی به جرایم سرقت به منظور تسریع در رسیدگی ها تشکیل شده است .همچنین دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه ای  و سابقه دار  نیز به جد پیگیری می شود ، لذا در این خصوص دستورات لازم جهت عدم اعطای مرخصی به سارقین سابقه دار صادر شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: یکی از بندهای این طرح استفاده از ظرفیت بسیج و تقویت گشت های نیروی انتظامی است که مسلّماً اجرای دقیق و صحیح آن می تواند بطور قابل توجهی از وقوع سرقت جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه هدف این طرح کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت است خاطر نشان کرد: هماهنگی، تعامل و همکاری دستگاه های مشمول طرح می تواند در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت موثر بوده و موجب ثبات امنیت و  آرامش در جامعه شود.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد