سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96575
|
14:25 - 1401/06/19
نسخه چاپی

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی مبارزه با قاچاق کالای اردبیل:

زائران اربعین حسینی اطلاعات هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند

زائران اربعین حسینی اطلاعات هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: زائران برای جلوگیری از استفاده متخلفان از اطلاعات هویت خود، آن را در اختیار افراد قرار ندهند.

به گزارش سبلان ما ،محمدعلی مجتهدی‌نیا  ظهر امروز در جمع خبرنگاران  به لزوم حساسیت  و توجه زائرین اربعین حسینی به اطلاعات شخص خود اشاره کرد و گفت:برخی افراد سودجو با استفاده از اطلاعات هویتی زائران حسینی حین بازگشت به کشور به خرید سیم کارت به نام آنها اقدام و از آن برای رجستری گوشی‌های تلفن همراه قاجاق استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به روش‌های ثبت گوشی تلفن همراه تصریح کرد: در قانون ۲ رویه‌های تجاری و مسافری برای ثبت گوشی تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: رویه تجاری ویژه بازرگانان و برای تأمین نیاز بازار و عرضه به مصرف‌کننده پیش‌بینی شده و رویه دوم رویه مسافری یا کالاهای همراه مسافر است.

مجتهدی‌نیا افزود: در این رویه برخلاف رویه تجاری قانونگذار آن را از رعایت اصول شفافیت ارزی، استاندارد سلامت و ارائه خدمات پس از فروش معاف کرده تا مسافر برای ثبت کالاهای همراه با هیچ چالشی مواجه نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در عوض هرگونه سوءاستفاده تجاری از این رویه مشمول مجازات‌های سنگینی شده تا کالاهای قاچاق در پوشش این رویه در بازار عرضه نشده و خریدار را با زیان مواجه نکند.

مجتهدی‌نیا اضافه کرد: اگر سوءاستفاده از رویه مسافری رونق بگیرد اطلاعات مسافران بین متخلفان دست به دست می‌شود که تبعات خطرناکی دارد.

وی بیان کرد: یکی از مراحل احراز هویت برای ثبت گوشی، شماره سیم کارت به نام مسافر است که برخی متخلفان با هماهنگی دفاتر صدور سیم کارت بدون اطلاع مسافر برای وی سیم کارت صادر می‌کند و با آن نیز می‌توانند مخاطرات دیگری را رقم بزنند.

مجتهدی‌نیا در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با فرا رسیدن اربعین حسینی متأسفانه متخلفان به فکر سوءاستفاده افتاده‌اند و بررسی‌های میدانی و پایش سامانه ستاد مرکزی حکایت از برنامه‌ریزی جدی برای این موضوع دارند.

وی تصریح کرد: به سودجویان متذکر می‌شویم هرگونه خرید و فروش و سوءاستفاده از اطلاعات مسافران برای ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق طبق بند چهار ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جرم است و طبق ماده ۶ قانون جرایم یارانه‌ای ورود اطلاعات خلاف واقع در سامانه ملی یک الی پنج سال حبس در پی خواهد داشت.

مجتهدی‌نیا گفت: همچنین به زائران توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان اطلاعات هویتی خودشان را در اختیار دیگران قرار نداده و خود را در معرض مخاطرات امنیتی سوءاستفاده از اطلاعاتشان قرار ندهند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد