سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96583
|
12:57 - 1401/06/20
نسخه چاپی

در اختتامیه طرح حامیم عنوان شد؛

دانشجویان، پیش قراولان جنگ فرهنگی هستند/ثمره کار فرهنگی نجات انسان ها از جهالت است

دانشجویان، پیش قراولان جنگ فرهنگی هستند/ثمره کار فرهنگی نجات انسان ها از جهالت است
رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در مراسم اختتامیه طرح حامیم به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: دانشجویان ما به عنوان افسران جنگ نرم پیش قراولان جنگ فرهنگی دشمنان هستند.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در مراسم اختتامیه طرح حامیم ویژه توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان سراسر استان اردبیل که در اردوگاه انصارالحسنین(ع) شهرستان سرعین گفت: دانشجویان ما به عنوان افسران جنگ نرم پیش قراولان جنگ فرهنگی دشمنان هستند.

وی به ایثار و فداکاری جوانان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نوجوانان و جوانان دوران دفاع مقدس همچون شهیدان بالازاده ها و فهمیده ها با تاسی از یاران سیدالشهدا(ع)با تمام وجود پا به میدان دفاع از کیان اسلام گذاشتند و با نثار خود خود از دین اسلام حراست کردند.

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه جوانان امروز در سنگر علم و دانش باید پیرو شهدای کربلا باشند گفت: انتظار می رود دانشجویان با گذراندن دوره های توانمندسازی ضمن ارتقای بینش و بصیرت خود با اجرای برنامه های اثرگذار در دانشگاه منجر به بصیرت افزایی جامعه شوند.

وی به جنگ کنونی اشاره کرد و گفت: امروز دانشجویان ما به عنوان افسران جنگ نرم پیش قراولان جنگ فرهنگی دشمنان هستند و با ید با خط شکنی های خود در عرصه های فرهنگی با تاثیر بر اندیشه ها و خردها جامعه را فعال و پویا نگه دارند .

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: دانشجویان در جهاد فرهنگی وظیفه دارند تا انسان ها را از جهالت نجات دهند.

وی به فرازی از زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: ثمره کار فرهنگی نجات انسان ها از جهالت است و کسی که جهاد فرهنگی می کند در واقع تداوم دهنده راه سید الشهدا(ع) است و این کار مهم از خواسته های دین مبین اسلام است که در قران کریم نیز امده است.

این مبلغ اسلامی لزوم خودسازی را یاداور شد و گفت:  افراد باید اول از خود مراقبت کنند تا در منجلاب غرب غرق نشوند تا در مرحله بعد بتوانند با نجات بخشی افراد به عنوان ناجی کمک کننده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح حامیم اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ نفر از دانشجویان استان در قالب این طرح با مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روز آشنایی پیدا کرده و در این حوزه به توانمندی مطلوب دست پیدا کردند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: ما امروز برای تقویت بنیان‌های فکری و معرفتی دانشجویان و شکل‌گیری شخصیت کنش‌گر و پژوهشگر در بین نسل جوان و نوجوان نیازمند به برگزاری چنین طرح‌ها و نشست‌هایی هستیم تا در قالب این برنامه‌ها به ارتقای معرفت و بینش دانشجویان کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشجویان امروز بیش از هر زمان دیگر به محیط‌های مباحثه، مناظره و مجادله‌های علمی نیاز دارند تا زمینه رشد و بالندگی فکری و اندیشه‌های سازنده آنها فراهم آید.

حجت‌الاسلام حسنی گفت: قطعاً با برگزاری طرح «حامیم» در اردبیل، دانشجویان استان با بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نو و تحول‌یافته سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که امیدواریم در سال تحصیلی جدید برکات معنوی بیشتری را در فضاهای علمی و دانشگاهی شاهد باشیم.

سخنرانی سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) و تجلیل از منتخبین برنامه های فرهنگی دوره حامیم از جمله برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد