کد خبر: 96590
|
09:19 - 1401/06/21
نسخه چاپی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:

افزایش قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل/ گمرک بیله سوار باید سریعا به دستگاه ایکس ری مجهز شود

افزایش قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل/  گمرک بیله سوار باید سریعا به دستگاه ایکس ری مجهز شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: افزایش قاچاق کالا و ارز نشان دهنده ناکارآمدی سیستم های نظارتی بر این موضوع است لذا ضروری است تغییرات اساسی در بعد نظارت ها و نیز اتخاذ راهکارهای موثرتر برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از سوی دستگاه های متولی اتخاذ شود.

به گزارش سبلان ما ، جلال آفاقی  با تشریح اهمیت پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با انتقاد از افزایش قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل اظهار داشت: افزایش قاچاق کالا و ارز نشان دهنده ناکارآمدی سیستم های نظارتی بر این موضوع است لذا ضروری است تغییرات اساسی در بعد نظارت ها و نیز اتخاذ راهکارهای موثرتر برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از سوی دستگاه های متولی اتخاذ شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از عوامل موثر در مقابله با قاچاق کالا و ارز کنترل مبادی رسمی و گمرکات می باشد، خاطر نشان کرد: تجهیز گمرکات استان به ویژه گمرک بیله سوار به دستگاه ایکس ری موضوع مهمی است که باید هر چه سریعتر نسبت به نصب این دستگاه اقدام شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ارتقای آگاهی ها و دانش مردم از تبعات و آثار سوء و زیانبار  قاچاق کالا و ارز به اقتصاد کشور  را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی به ویژه صدا و سیما، رسانه ها و نشریات می توانند در کاهش قاچاق کالا بسیار موثر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی را یکی از موضوعات مهم بر شمرد و افزود: انباشت کالا ها در اموال تملیکی و عدم تعیین تکلیف آنها موجب استهلاک آنها شده که موجب تضییع حقوق مردم و یا حقوق بیت المال می شود بنابراین ضروری است تا در سریعترین زمان نسبت به تعیین تکلیف کالاهای انباشت شده و رسوبی اقدام عاجل صورت گیرد.

علایی معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هم در این جلسه با اشاره به اینکه قانون وظایف همه دستگاهها و نهادها را در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخص کرده و مسلّماً ایفای دقیق وظایف قانونی از سوی دستگاه ههای متولی خود عامل اصلی در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم و تخلفات است.

وی با بیان برخی از راهکارهای مقابله با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: هر چند مقابله با  قاچاق کالا و ارز در سطح قاچاق خرد موثر است ولی شناسایی دانه درشتان در این خصوص و برخورد قاطع قانونی با اینگونه افراد فرصت طلب و سود جو می تواند در امر پیشگیری از قاچاق بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد