سرویس: سیاسی
کد خبر: 96594
|
12:58 - 1401/06/21
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردیبل:

دانش آموزان بسیجی سرآمدان علم و دانش شوند/ مرگ بر انگلیس ایرانیان برگرفته از بصیرت بالای ملت است

دانش آموزان بسیجی سرآمدان علم و دانش شوند/ مرگ بر انگلیس ایرانیان برگرفته از بصیرت بالای ملت است
نماینده ولی فقیه در استان اردیبل با بیان اینکه علم و دانش مهمترین شاخصه بسیجی بودن است، گفت: مرگ بر امریکا و انگلیس ایرانیان برگرفته از روح توحیدی و بصیرت ملت ایران است.

به گزارش سبلان ما ،آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه یاوران ولایت سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل که در مرکز آموزشی شهید پیرزاده اردبیل برگزار شد، به تبیین شاخصه های دانش آموز آرمانی پرداخت و گفت: دانش آموزی که از لحاظ علمی قوی نباشد به رسالت بسیجی بودن خود عمل نکرده است.

وی از اعتقاد توحیدی، اخلاق عملی و توانایی علمی به عنوان شاخصه های دانش آموز آرمانی نام برد و گفت: اخلاق مهمترین عامل رشد انسان در دیدگاه آرمانی است.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به ابعاد تربیتی دانش اموزان اشاره کرد و گفت: اگر قدرت روحی برگرفته از اعتقاد دینی و معرفتی در دانش اموزان رشد و پرورش نیابد، دانش اموزان امروز به عنوان اینده سازان کشور در عرصه های مختلف راهگشا و مثمر ثمر نخواهند بود چراکه به دنبال منافع شخصی بوده و برای رسیدن به امیال خود به انواع ترفندها دست خواهند زد.

وی تصریح کرد: اگر انسان از بعد اخلاقی  و معرفتی متعالی نشود در هر جایگاه و مقامی که قرار گرفته باشد برای رسیدن به اهداف خود خواسته و ناخواسته به کشور و ملت خیانت خواهد کرد.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه نَفس خراب کارها را خراب می کند، گفت:سیاستمداران نیز برای دستیابی به اهداف خود گاهی مصالح جامعه را به خطر می اندازند.

وی از قدرت روحی توحیدی و اخلاق و معرفت به عنوان موفقیت و عافیت طلبی انسان ها نام برد و گفت: روح خراب سوء آفیت می آورد.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود از اخلاقیات به عنوان نافع انسان در دنیا و آخرت نام برد و گفت: یک دانش آموز باید در محیط علمی از تربیت اخلاقی برخوردار شود تا وقتی به بزرگسالی رسید بفهد در کجا قرار دارد و چگونه باید عمل کند.

وی از توحید به عنوان عامل نجات بخش نام برد و گفت: اعتقاد شرک آلود زمینه ساز تباهی جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به اهمیت رشد اخلاقی در دانش آموزان اشاره کرد و گفت: احترام به پدر و مادر و تکریم معلم وظیفه همه دانش آموزان است چراکه در سایه تعلیم و تربیت والدین و معلمان انسان رشد و نمو پیدا می کند.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت احکام الهی در تربیت دانش اموزان پرداخت و گفت: اگر ذات انسان صالح شود، انسان رستگار می شود.

امام جمعه اردبیل به اهمیت تقوالی الهی و  انجام احکام  اشاره کرد و گفت: فرد بی نماز  و بی توجه به احکام الهی، بی ادب است و فرد بی ادب نیز به جایی نمی رسد.

وی به تاثیر نمازهای یومیه در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: بی نمازی و سبک شمردن نمازهای یومیه موجب اثار سوء و عدم نازل شدن برکات الهی در زندگی بشر می شود.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود با انتقاد از متولیان فرهنگی از استفاده دانش اموزان از دستبند و گردن اویزها اظهار ناخشنودی کرد و گفت: شایسته و زیبنده نوجوان و جوان ایرانی و مسلمان نیست که از نمادهای کفر آمیز و بی هویت استفاده کند.

وی با بیان اینکه دنیا دارای شعور است، گفت: همه کارهای انسان در دنیا و طبیعت با عکس العمل هایی مواجهه است هرچند خود انسان متوجه این عکس العمل ها نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به موضوع علم و دانش اشاره کرد و گفت: علم و دانش مهمترین رکن برای یک دانش آموز آرمانی است و در این میان بسیج دانشجویی مهمترین نقش را در تربیت دانش اموزان بسیجی دانشمند بر عهده دارد.

وی عقب ماندگی کشور در پانصد سال گذشته را یادآور شد و گفت: تنها با جهاد علمی و تربیت جوانان دانشمند متعهد می توان این عقب ماندگی ها را جبران و به قله های علم و دانش توام با معرفت و تعهد دست یافت.

آیت الله عاملی از فقدان علم و دانش تا پیش از انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین نقطه ضعف کشور نام برد و گفت: بدلیل عدم توجه متولیان کشور به علم و دانش، شصت درصد خاک کشور از ایران بزرگ و مقتدر جدا شد و صنعت ملی نفت نیز به خاطر فقدان علم و دانش به جایی نرسید در حالیکه بعد از انقلاب اسلامی و توجه و اهمیت به علم و دانش توان و قدرت ایران اسلامی در جهان را بالا برد.

وی از توان موشکی و پهبادی کشور به عنوان مهمترین عامل بازدارنده تهاجم دشمنان به مرزهای کشور نام برد و گفت: در سایه علم و دانش و پیشرفت های علمی است که تحریم های سهمگین دشمنان بر کشور ما بی اثر بوده است.

این مبلغ اسلامی از روح توحیدی به عنوان مهمترین عامل جرأت بخشی به رزمندگان اسلام در جبهه های متعدد نام برد و گفت: در سایه روح توحیدی است که ناوهای آمریکایی مستقر در سواحل بحرین جرأت نگاه کردن به مرزهای آبی کشورمان را ندارند.

وی با بیان اینکه امروز در سایه اقتدار سپاه پاسداران، مکالمات دریایی در خلیج فارس به زبان فارسی انجام می گیرد گفت:  اگر علم و دانش نباشد خبری هم از شرف، حامیت ملی و تمامیت ارضی نیز نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل آتش زدن پرچم استکبار جهانی به ویژه آمریکا و انگلیس و رژیم جعلی صهیونیست را برگرفته از روح توحیدی و بصیرت ملت نام برد و گفت: بی بصیرتی موجب هلاکت یک ملت می شود.

وی خیانت های انگلیس در کشورمان را یاداور شد و گفت:  تجزیه ایران بزرگ، غارت ثروت ملت ایران و کشتار ایرانیان بر اثر قحطی که عامل ان نیز انگلیس بود بخشی از خیانت های انگلیسی ها در ایران است، بنابراین مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس ملت ایران برگرفته از بصیرت دینی و سیاسی ایرانیان است.

آیت الله عاملی در پایان سخنان خود از دانش اموزان بسیجی خواست تا با توانمندسازی خود در حوزه فضای مجازی با بهرمندی از اساتید و معلمان خود در فضای مجازی اثر گذار بوده و با تهدیدات دشمنان مقابله به مثل کنند.

 وی از دانش آموزان بسیجی خواست با بصیرت افزایی در فضای حقیقی و مجازی در عرصه های مختلف انقلاب حضور یافته و ضمن نقش افرینی در جامعه، برای جهاد بزرگ در آینده تمرین کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد