سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96617
|
12:42 - 1401/06/23
نسخه چاپی

تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان اردبیل تدوین می شود

تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان اردبیل تدوین می شود
مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل از آغاز تدوین تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان خبرداد و گفت: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی که از یادگار‌های ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و از برکات بی‌شمار انقلاب اسلامی است، برای نسل جدید و آیندگان و سایر کشور‌ها می‌تواند الگویی موفق شود.

سیدمحمود مهدوی مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، از آغاز تدوین  تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان اردبیل در حوزه هنری خبرداد و گفت: مراحل پژوهش تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی در استان و شهرستان اردبیل در حال انجام است.

وی گفت: با تدوین و پایان ارائه طرح این پروژه، پیش بینی شده است مصاحبه‌ها با رویکرد: نحوه شکل‌گیری و روند کاری و رشد نهضت سوادآموزی، معرفی افراد شاخص و تاثیرگذار استان در ارتقاء نرخ سوادآموزی، معرفی معلمان و سوادآموزان موفق و تاثیرگذارِ نهضت و برخی اقدامات دیگر صورت گیرد.  

مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل از حجت‌الاسلام حسین پناهی بعنوان نخستین رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان اردبیل نام برد و گفت: آخرین مدیرکل نهضت سوادآموزی استان و یار دیرین آیت‌الله مروج امام جمعه فقید اردبیل بود که پس از دو دهه مبارزه با بی‌سوادی، هفدهم خردادماه 1399 به دیدار حق شتافت. 

وی گفت: حوزه هنری استان اردبیل با ابتکار خانوده ایشان برای پاسداشت یاد و نام این روحانی خستگی ناپذیر، سال گذشته ورکشاپ تولید اثری با عنوان «نهضت سوادآموزی از دریچه هنر» را برگزار نمود و همچنین در هفته جاری نمایشگاه این آثار را در رشته‌های پوستر، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی گرافیک و تذهیب با حضور استاندار محترم اردبیل و جمعی از مسئولین فرهنگی و هنری در حوزه هنری افتتاح کرد.  

مهدوی ادامه داد: همین امر باعث شد تا تدوین و تالیف کتاب «تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان اردبیل» را در دستور کار دهیم و طی ماه‌های گذشته در خصوص روند کاری آن جلسات متعددی برگزار نماییم.

وی گفت: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی که از یادگار‌های ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و از برکات بی‌شمار انقلاب اسلامی است، برای نسل جدید و آیندگان و سایر کشور‌ها می‌تواند الگویی موفق باشد.

گفتنی‌ است «فرشته کروبیان مقدم» نویسنده و مولف تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی استان اردبیل، از فعالان کارگاه داستان حوزه هنری اردبیل، برگزیده جشنواره ادبی نویسندگان جوان حوزه هنری اردبیل در حوزه شعر و داستان، برگزیده جایزه اول جشنواره شعر دانشجویی اردبیل است و در کارنامه خود فعالیت در نشریات منطقه‌ای و محلی، ویژه‌نامه‌های استانی همشهری، خبرگزاری ایلنا و مدیر مسئول و صاحب امتیاز فصلنامه هنری سراسری دنیای کاغذی را دارد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد