سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96619
|
20:39 - 1401/06/23
نسخه چاپی

در نشست تخصصی نقد درباره دستگاه قضایی مطرح شد؛

نقد مبتنی بر اصول و روش‌های صحیح، موجب افزایش نقدپذیری در جامعه می شود

نقد مبتنی بر اصول و روش‌های صحیح، موجب افزایش نقدپذیری در جامعه می شود
معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: برای اینکه هدف اصلی نقد که تکامل و اصلاح فرد و جامعه است محقّق شود، لازم است نقد مبتنی بر اصول و روش‌های صحیح انجام شود.

به گزارش سبلان ما ، نشست تخصصی نقد درباره قوه قضاییه با شرکت اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و جمعی از وکلا، کارشناسان رسمی و صاحب نظران این حوزه به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در این نشست تخصصی گفت: نقّادی و نقدپذیری در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 وی افزود: انتقاد صحیح موجب شناخت نقاط قوّت و ضعف می‌شود و از این طریق به پیشرفت و اصلاح امور می‌انجامد.

معاون رییس کل دادگستری استان ادامه داد: برای اینکه هدف اصلی نقد که تکامل و اصلاح فرد و جامعه است و مورد تأکید دین اسلام نیز می‌باشد، محقّق شود، لازم است نقد مبتنی بر اصول و روش‌های صحیح انجام شود. وی  بهترین راه برای دست یافتن به اصول و روش‌های صحیح نقد را  استفاده از متون دینی یعنی قرآن مجید و کلام معصومان، علیهم‌السّلام، دانست.

آفاقی با تاکید بر اینکه، رشد انسان در گرو شناخت واقعیّت‌هاست، گفت:شناخت، راه‌های فراوانی دارد و «نقد» و «نقدپذیری» یکی از عوامل مهمّ آن است .

 وی افزود:  اگر نقد با روش صحیح انجام پذیرد، باعث افزایش نقدپذیری در جامعه می‌شود.

آفاقی معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل، رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع اختلافات، پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن اجرای امور، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع، کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام، اصلاح مجرمین و همچنین نظام مدیریتی قوه قضاییه و سازمانهای تابعه را از محورها و موضوعات نشست تخصصی نقد برگزار شده درباره قوه قضاییه در راستای سند تحول قضایی و نظر سنجی مستقیم از صاحب نظران، فعالان اجتماعی و رسانه ای، مراکز علمی و نهادهای مردمی جهت بهره مندی در فرآیند تصمیم سازی پیرامون سیاست ها، رویه ها و عملکردهای قوه قضاییه عنوان کرد.

انتهای پیام/ج

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد