سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96622
|
08:32 - 1401/06/24
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان :

ورود جدی دستگاه قضایی برای شناسایی و کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار

ورود جدی دستگاه قضایی برای شناسایی و کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار
رئیس کل دادگستری استان اردبیل وجود بانک اطلاعاتی جامع از مجرمان حرفه ای را عامل موثر در اقدام به موقع در مقابله با این افراد دانست و افزود: این اطلاعات موجب پیش‌بینی و واکنش سریع مراجع قضایی و انتظامی شده و از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو  رئیس کل دادگستری استان  در جلسه ستاد استانی و شهرستانی کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار که با حضور دادستان مرکز استان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مدیران و مسئولان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان اردبیل برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب استان اردبیل از حیث ثبات امنیت، از همکاری و هماهنگی خوب مجموعه‌های قضایی و انتظامی و امنیتی در برقراری این امنیت قدردانی کرده و خواستار تداوم تعاملات و هم افزایی‌ها برای رضایتمندی بیشتر شهروندان از برقراری آرامش و امنیت در استان شد. 

وی با اشاره به لزوم بروز رسانی سامانه اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، وجود بانک اطلاعاتی جامع از مجرمان حرفه ای را عامل موثر در اقدام به موقع دانست و افزود: این اطلاعات موجب پیش‌بینی و واکنش سریع مراجع قضایی و انتظامی شده و از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

حجت  الاسلام کثیرلو  در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی خاطرنشان کرد: متأسفانه محیط افسار گسیخته فضای مجازی بستری برای جولان برخی از اراذل و اوباش شده و از طریق آن قدرت نمایی می‌کنند و این امر ایجاب می کند تا رصدهای منظم و دقیق تری بر فضای مجازی صورت گیرد و با مجرمان در این عرصه نیز مطابق با قانون و مقررات قاطعانه برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: هرچند نظارت بر ضابطین جزوه وظایف ذاتی دستگاه قضایی است اما از سوی دیگر نظرات کارشناسی و دقیق و صحیح ضابطین ملاک عمل در بسیاری از محاکم قضایی است و این همکاری و هماهنگی در صدور آرای متقن و عادلانه در محاکم بسیار تأثیرگزار است.

همچنین در این جلسه سرهنگ تقوی فرمانده انتظامی استان نیز از حمایت های قضایی دستگاه قضایی استان از اقدامات قانونی نیروی انتظامی در ایجاد و توسعه امنیت و عدالت در استان قدردانی نموده و استمرار این حمایت های قانونی را موجب ثبات امنیت و آرامش در جامعه و به تبع آن موجب کسب رضایتمندی عمومی مردم ذکر کرد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد