سرویس: سیاسی
کد خبر: 96634
|
15:51 - 1401/06/25
نسخه چاپی

امام جمعه موقت جعفرآبادمغان :

اربعین حسینی بازتولیدگفتمان انقلاب اسلامی است

اربعین حسینی بازتولیدگفتمان انقلاب اسلامی است
امام جمعه موقت جعفرآبادمغان گفت: مولفه‌های اربعین دقیقا منطبق با مصادیق گفتمان انقلاب اسلامی است چراکه ظلم‌ستیزی، عزت و آزادگی، احیای هویت و اقتدار و وحدت مسلمانان از جمله شعارهای انقلاب اسلامی است که چهل سال پیش موج تازه‌ای در منطقه و جهان آفرید و اینک اربعین تبدیل به بستر تازه‌ای برای بازتولید همان شعارها شده است.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام محمدجواد قربانی امام جمعه موقت جعفرآبادمغان در خطبه های این هفته به مولفه‌های اربعین اشاره کرد و گفت: مولفه‌های اربعین دقیقا منطبق با مصادیق گفتمان انقلاب اسلامی است چراکه ظلم‌ستیزی، عزت و آزادگی، احیای هویت و اقتدار و وحدت مسلمانان از جمله شعارهای انقلاب اسلامی است که چهل سال پیش موج تازه‌ای در منطقه و جهان آفرید و اینک اربعین تبدیل به بستر تازه‌ای برای بازتولید همان شعارها شده است.

وی با اشاره به اینکه معجزه محافل حسینی وهابی ها را به کما برده است گفت: همایش عظیم اربعین حسینی، با شرکت  میلیونها امت مسلمان از تمام نقاط جهان آن هم با پای پیاده، خود بیانگر عظمت دین مبین اسلام  است .

قربانی  افزود: امام حسین خود چراغ هدایت است و نور پرتو امام حسین انقلاب اسلامی را نیز فراگیر کرده است و بیداری اسلامی در جهان در حال گسترش است و می بینیم هر ساله بر جمعیت زائران آقا اباعبدالله الحسین در اربعین حسینی افزوده می گردد.

امام جمعه موقت جعفرآبادمغان افزود: ما باید متحد الکمه باشیم. زائران حسینی از هر کشور و هر ملیت و هر نژاد و قومیتی همه زیر پرچم توحید ولااله الاالله و محمدالرسول الله هستند و به خاندان عصمت و طهارت علاقه دارند و همین حب الحسین محور اجتماع ما است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امیدوارم همه عزیزانی که در این مسیر حرکت می کنند توجه داشته باشند کجا می روند. این حرکت بی نظیر امروزه به نام اسلام و تشیع شناخته می شود لذا سعی کنیم که شئونات اخلاقی را که اسلام خواسته حفظ کنیم. به همدیگر کمک کنیم و از کسانی که بذل مال می‌کنند سپاسگزار باشیم. به واجبات اهمیت دهیم و از محرمات دور باشیم تا در سفر گرفتار گناه نشویم.

وی ادامه داد: عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی حاصل اتاق فکر دشمنان اسلام بوده و بی‌هویتی جوانان و بازی با اخلاق اسلامی از این توطئه نیز خطرنانک تر است و باید دستگاه‌های مربوطه در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند.

قربانی تاکید کرد: ایران اسلامی دارای ظرفیت‌ و منابع بسیار زیاد خدادادی است، بنابراین با دلسوزی و احساس مسئوولیت می‌توان راه توسعه کشور و پیشرفت در بخش‌های مختلف را هموار کرد و این مهم با همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف قابل تحقق است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد