سرویس: اجتماعی
کد خبر: 96677
|
20:53 - 1401/06/29
نسخه چاپی

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع):

اجرای 700 برنامه هفته دفاع مقدس در استان اردبیل/ طرح های عمرانی و خدمت رسانی بسیج سازندگی افتتاح می شود

اجرای 700 برنامه هفته دفاع مقدس در استان اردبیل/ طرح های عمرانی و خدمت رسانی بسیج سازندگی افتتاح می شود
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع)از اجرای 700 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان اردبیل خبرداد و گفت: بهره برداری از طرح های عمرانی و خدمت رسانی بسیج سازندگی از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس است

به گزارش سبلان ما ، جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت:  همزمان با هفته دفاع مقدس 700 برنامه با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در سراسر استان اردبیل برگزار می شود.

وی از شعار ما مقاوم هستیم، به عنوان شعار هفته دفاع مقدس در سالجاری نام برد و گفت: خدمت رسانی به مردم و تبیین دستاوردهای بسیج در عرصه های مختلف در کنار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جوان از جمله اهداف برپایی نمایشگاه رزمی و فرهنگی و یادواره های شهدا در هفته دفاع مقدس در سراسر استان اردبیل است.

عطایی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های مهم و ستاره دار هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و گفت:  رژه نیروهای مسلح به میزبانی سبزپوشان حریم ولایت، افتتاح نمایشگاه رزمی و فرهنگی والفجر یک، تبیین دستاوردهای پایگاه های مقاومت بسیج در استان، بازخوانی عملیات های دفاع مقدس در دانشگاه ها و مدارس، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، اجرای زنده روای گری در برنامه های صدا و سیمای استان، دیدار با خانواده شهدا، تداوم خدمت رسانی گروه های جهادی در مناطق محروم، پویش همکلاسی مهربان با هدف توزیع لوازم التحریر در بین خانواده های کم برخوردار، راه اندازی میز خدت در مناطق کم برخوردار و گره گشایی از زندگی مردم، تکریم از سربازان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه های محوری هفته دفاع مقدس است که همزمان با سراسر کشور در سراسر استان اردبیل نیز برگزاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های بسیج سازندگی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طی تعاملات ایجاد شده بسیج با دوات مردمی اقدامات مفید و موثری از ابتدای سالجاری صورت گرفته که در بخش های متعددی شاهد بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی همزمان با هفته دفاع مقدس در سراسر استان خواهیم بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود به برنامه های مشترک بسیج سازندگی با شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: آبرسانی به 454 روستا با اعتبار476میلیارد توام از جمله برنامه های مهم و اولویت دار بسیج سازندگی استقرا است در بازه زمانی 30 ماهه به سرانجام برسد.

وی از احداث 10 مجتمع آبرسانی در مناطق مختلف استان اردبیل خبرداد و گفت: با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی کمبود آب 128 روستا مرتفع می شود.

عطایی به طرح های آبرسانی مورد بهره برداری در هفته دفتع مقدس اشاره کرد و گفت: فاز اول طرح آب رسانی در 18 روستای شهرستان گرمی، مانع زدایی مسیر روخانه 52 روستا در شهرستان بیله سوار از جمله طرح های آب رسانی به مناطق کم برخوردار استان اردبیل است.

وی به پروژه های آب کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: بهربرداری از استخر آب کشاورزی میمندبا حجم 600 مترمکعب، افتتاح کانال اب روستای ابربکوه،، لوله کشی فلزی روستای جمیران از جمله پروژه های آب کشاورزی است که همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود به طرح های اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: در کنار اقدامات و راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی، تهیه و راه اندازی پنل های خورشیدی برای خانواده های کم برخوردار از جمله کارهای مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است که با همت بسیج سازندگی و با مشارکت شرکت توزیع برق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پنل های خورشیدی در راستای برنامه های پدافند غیر عامل نیز محسوب می شود گفت: تامین برق مورد نیاز مناطق و درآمدزایی از محل تولید برق برای خانواده ها از جمله برنامه های اقتصادی بسج سازندگی است.

عطایی به مسئله مسکن محرومین نیز اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی با همکاری  بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد درصدد احداث 900 واحد مسکن ارزان قیمت  طی 30 ماه برای اقشار کم برخوردار جامعه است که از این تعداد 47 واحد همزمان با هفته دفاع مقدس تحویل خانواده ها می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل به فعالیت های متعدد و متنوع 2200 گروه جهادی در عرصه های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: اجداث مساجد، بازسازی مدارس، کانال کشی روستایی، ساماندهی مزار شهدا در روستاها، احداث غسال خانه و ده ها عنوان برنامه دیگر از جمله فعالیت هایی است که در هفته دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.

وی به صندوق های قرص الحسنه در محلات نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی صندوق های قرض الحسنه با مشارکت مردم برای مردم توسط مردم از دیگر کارهای ارزشمند بسیج است که در راستای خدمت رسانی به مردم با سرمایه های کوچک مردمی محقق شده است.

عطایی در پایان سخنان خود به لزوم فعالیت در فضای مجازی به ویژه جهاد تبیین برای خنثی کردن توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: اغلب برنامه های هفته های دفاع مقدس از کانال بصیرت در شبکه پیام رسان بومی روبیکا بصورت انلاسن پخش خواهد شد.

وی لزوم هم افزایی مسئولان برای برنامه های فرهنگی را خواستار شد و گفت: هفته دفاع مقدس در واقع سرآغاز برنامه های فرهنگی مشارکتی با حضور همه دستگاه های اجرایی و نهاد های انقلابی است که لازم است برای نتیجه بخش بودن برنامه ها این کار در طول سال تداوم یابد.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد