سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 96691
|
14:44 - 1401/06/30
نسخه چاپی

در اآستانه هفته دفاع مقدس انجام گرفت؛

آیین تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دوران دفاع مقدس استان در اردبیل +عکس

آیین تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دوران دفاع مقدس استان در اردبیل +عکس
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در آیین تجلیل از رزمندگان و ایثارگران استان اردبیل گفت: امروز با فتح قله های علم و دانش در صنایع نظامی به خودکفایی رسیده ایم و این برگرفته از روح ایمان و حرکت جهادی ملت ایران است.

به گزارش سبلان ما ، پیش از ظهر امروز سومین ایین تجلیل از حماسه افرینان دوران دفاع مقدس، یشکسوتان و ایثارگران استان اردبیل با حضور سید حامد عاملی استاندار اردبیل، مسئولین دستگاه های اجرایی و نهاد های انقلابی آیین تجلیل از 14هزار رزمنده  و ایثارگر استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل آغاز شد.

سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این مراسم که با حضور ۵۵۰ نفر از رزمندگان و ایثارگران استان اردبیل  برگزار شد به بیان رشادت های جوانان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: برگزاری محافل شهدا و گرامیداشت مناسبت های هفته دفاع مقدس در واقع پاسداشت و نکوداشت حماسه سازان ۸ سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح عملیات والفجر یک و تبیین نقش رزمندگان استان در این عملیات پرداخت و گفت: دارالارشاد اردبیل در این عملیات بیش از 108 شهید که 3 شهید والامقام از سرداران و فرماندهان اردبیل بودند به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

 فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود از ملت بزرگ ایران اسلامی به اقیانوس بی کران تشبیه کرد و گفت: بسیج دریای عظیمی است که هرجا اسلام نیازمند نیروهای مخلص است پا به میدان گذاشته و گره گشایی می کند.

وی با بیان اینکه حیات امروز مسئولین بسته به فداکاری بسیج است،گفت: بسیجیان با تبعیت از  ولی فقیه زمان با حضور به موقع و با بصیرت خود تدابیر رهبر معظم انقلاب را در میدان عمل اجرا می کند.

سردار محمدی اصل سالروز تشکیل بسیج را یادآور  شد و گفت: بسیج قبل از آغاز جنگ تحمیلی و با دور اندیشی امام راحل به منظور تامین  نیروی عظیم با ایمان و روح و حرکت جهادی برای برهه های حساس انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه امام راحل گاهی آرام و گاهی پرخروش رفتار می کرد گفت: امامخمینی (ره) اقیانوس بی کرانی بود که با دوراندیشی های خود آینده انقلاب اسلامی را تا ظهور حضرت بقیه الله تضمین کرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه جوانان امروز همانند جوانان صدر اسلام یای آرمان های اسلام ایشستاده اند، به گنجینه های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 8سال دفاع مقدس برای ایران اسلامی نعمت و گنجینه ای از تجربیات ارزنده به ارمغان آورد بطوریکه در سایه همین تجربیات گرانسنگ امروز ایران اسلامی از قدرت بی مانند معنوی برخوردار بوده  و در اوج عزت و اقتدار جهانی قرا دارد.

وی گفت: امروز کشور ما با فتح قله های علم  و دانش و در همه عرصه ها سرامد بوده و به خودکفایی نظامی دست یافته است و این برگرفته از روح ایمان و حرکت جهادی رزمندگان در سنگرهای علم و دانش و نبردهای سخت و نرم است.

فرمانده سپه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود به وصایای رزمندگان اسلام به ویژه شهدای گرانقدر اشاره کرد و گفت: پشتیبانی از ولایت فقیه خواسته همه شهدا از ملت بزرگ ایران است چراکه در سایه رهبری و تدبیر ولیه فقیه است که می توان در مسیر درست قرار گرفته و با روحیه جهادی از گردنه های حساس و حوادث به سلامتی عبور کرد.

 در پایان این مراسم از 20 رزمنده و ایثارگر 8سال دفاع مقدس تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد