سرویس: سیاسی
کد خبر: 96696
|
19:09 - 1401/06/30
نسخه چاپی

واکنش علمای اهل سنت به آتش زدن قرآن به بهانه فوت امینی؛

آتش کشیدن قرآن دسیسه دشمن است/ لزوم هوشیاری مردم در قبال تحرکات عوامل استکبار

آتش کشیدن قرآن دسیسه دشمن است/ لزوم هوشیاری مردم در قبال تحرکات عوامل استکبار
علمای اهل سنت گلستان به آتش زدن قرآن با بهانه فوت مهسا امینی تاکید کردند که این اقدام دسیسه دشمنان است و دشمن به دنبال بی‌غیرتی جوانان ما نسبت به دین است.

به گزارش سبلان ما ، به نقل از گلستان ما؛ آتش زدن قرآن با بهانه فوت مهسا امینی واکنش برخی از علمای اهل سنت استان گلستان را در پی داشت.

آخوند عبدالجلیل فرهمند در گفتگو  با گلستان ما گفت: عده‌ای منافق آمدند قرآن را آتش زدند، در دوران تاریخ  نیز اين مهم رقم خورده و  از آن باید درس بگیریم، وقتی در سال ۸۸ فتنه گران به بهانه اعتراض آمدند قرآنی که وحی کننده انسان است و انسان را از ظلم  تاریکی به روشنایی هدایت می‌کند آتش کشیدند، اخیرا به بهانه فوت یکی از خواهران گرامی ما این کار را انجام دادند و این یعنی فتنه  و ایستادن در برابر قرآن و پیامبر مکرم اسلام است.

این مدرس علوم حوزوی بیان کرد: پیامبر اسلام دو گوهر گرانبها را برای ما به امانت گذاشته که تمسک به آن دو مایه حرکت  باعث رشد و تکامل بشریت می‌شود.

آخوند فرهمند افزود: قرآن و اهل بیت(ع) پیامبر دو  ثقل ارزشمند که سرانجام به یک مقصد منتهی می‌شود و آن نیز وصل شدن به خدای متعال است، کسانی که به دنبال سعادت هستند باید گمشده خود را در این دو گوهر ارزشمند اسلام پیدا کنند.

وی متذکر شد: پیامبر(ص) به امت خود وصیت کرده که حب اهل البیت(ع) باشید و قرآن تلاوت کنید ولی کسانی در لباس مومن و مسلمان این قرآن را به آتش می‌کشند یک فاجعه بزرگ برای مسلمانان به‌شمار می‌رود.

این عالم اهل سنت ابراز داشت: این قرآن را باید در قلب خود حفظ کنیم من به آن جوانی که خودش را با اسلام و مسلمان بودن آغشته کرده  توصیه می‌کنیم که باید قلب خود را به نور قرآن منور کند و نشانه ایمان راستین تبری از دشمنان قرآن و پیامبر(ص) است و ما باید خود را از دشمنان اسلام مبرا کنیم.

آخوند فرهمند تاکید کرد: اگر مقید اسلام هستیم به ایمان راستین و روحی از خدای متعال که قرآن روح خدای متعال است جدا نکنیم و باید خود را از این جریان و دشمنان خداوند مبرا کنیم.

وی متذکر شد: دوستی با دشمنان پیامبر (ص) نشانه نفاق مسلمانان است و کسانی که قرآن را به به هر بهانه اتش می‌کشند  نفاق با خداوند دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: دشمنان خداوند  سه ویژگی  دارد کسی که ستمگر و ظالم است دشمن خدا است و کسی که دستورات خداوند را عمل نمی‌کند و کسی که مردم آزار می‌کند دشمن خدا است و ما نباید از آن تبعیت کنیم.

آخوند فرهمند ابراز داشت: کسی که دل مؤمنان را آزرده می‌کنند دشمن خدا هستند و باید خود  را از آن  مبرا کنیم و کسانی که می‌گویند اسلام اگر این است ما مسلمان نیستیم این بدترین دعا برای یک آنها به شمار می‌رود  مگر خداوند انسان را خلق کرد به خود تبریک نگفته است و به چه بهانه‌ای می‌توانیم به خود ظلم کنیم و آیا انسان می تواند تا این اندازه حماقت کند که خودش را در برابر خداوند قرار دهد.

وی گفت: این دسیسه دشمنان است و این دسیسه دشمن باعث بی‌غیرتی جوانان ما نسبت به دین می شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: چراغ قلب جوانان ما با دین روشن می‌شود و اگر معترض هستیم باید از قانون و قوه مجریه پیگیری کنیم و قرآنی که ما را از تاریکی به روشنایی هدایت می‌کند و قرآنی که در اجتماع و اقتصاد ما مفید است اوج حماقت است و ما باید بصیر و آگاه باشیم و باید در برابر ظلم ایستادگی کنیم.

آخوندفرهمند یادآور شد: می دانیم پشت این افراد دشمنان قرآن هستند و کسانی هستند که وحدت و اسلام را نمی‌خواهند و امیدواریم این افراد به سزای عمال خود برسند.

لزوم هوشیاری مردم در قبال تحرکات عوامل استکبار

همچنین الحاج محمد امین آخوند صفری در این باره گفت: مسلما همانطور که در اتفاقات گذشته، قانون حرف اول و آخر را زده است؛ در خصوص اتفاق اخیر نیز از مر قانون تخطی نخواهد شد.

وی افزود: متاسفانه عده ای فرصت طلب با نام مردم ولی با حمایت عوامل استکباری هر از چند گاهی اقدام به اهانت به دین اسلام و مسلمانان می کنند.

امام جمعه شهر فراغی شهرستان کلاله تاکید کرد: قران، خط قرمز مسلمین است و باید با عوامل استکباری که اقدام به اهانت به ساحت قرآن کریم می کنند؛ بصورت قاطع و ریشه ای برخورد شود تا دیگر، شاهد چنین اتفاقاتی با بهانه های مختلف نباشیم.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین مهربانی است؛ تاکید کرد: قرآن کریم رسالت پیامبر بزرگ اسلام است و مسلما کسانی که اقدام به اهانت به قرآن می کنند؛ خارج از دین اسلام و عوامل استکبار می باشند و از مسلیمن و مردم جدا هستند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

 


  •  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد