سرویس: سیاسی
کد خبر: 96703
|
15:16 - 1401/07/01
نسخه چاپی

امام جمعه موقت سرعین:

کسی که قلبش با کربلا باشد، جامانده نیست/ استقامت و پایداری در دین، وظیفه دینی مردم است

کسی که قلبش با کربلا باشد، جامانده نیست/ استقامت و پایداری در دین، وظیفه دینی مردم است
امام جمعه موقت سرعین با بیان اینکه استقامت و پایداری در دین، وظیفه دینی مردم است، گفت: کسی که قلبش با کربلا باشد، جامانده نیست.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام ولی نظرپور امام جمعه موقت سرعین به استقامت و پایداری در دین اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر که شامل همه می شود می فرماید: یا رسول الله در استقامت و پایداری در دین در وظایف دینی و وظیفه فردی و اجتماعی ثابت قدم بمانید، استقامت داشته باشید.

وی با بیان اینکه انحراف موجب طغیان  می شود، گفت: حسنات ، سیئات را شستشو می دهد.

حجت الاسلام نظری به احادیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: اگر شیعه استقامت و پایدار باشد ملائک به زیارت آنان می آیند، بنابراین از انحراف دور باشید.

وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه هیچ رشد و منفعتی ندارد گفت: آدم باید گفتگوی بی حاصل را ترک کند، بنابراین جدل نکنید، خصومت ، کینه و عداوت را کنار بگذارید که ارتباط شما را از خدا دور می کند ، قلب را به خدا بسپارید، گناه و معصیت سمی هستند که انسان را زمین گیر می کند،.

امام جمعه موقت سرعین  در ادامه سخنان خود با اشاره به تقوای الهی به روایت پیامبر اسلام(ص) در اینخصوص اشاره کرد و گفت: فقه آخرالزمان این است که گناه و معصیت بیشتر باشد، ظلم و ستم به دیگران نکنید ، دروغگویی نکنید و تخلف در عهد و پیمان نداشته باشید.

وی گفت: امام صادق(ع) می فرماید؛ اگر شیطان دو سرمایه از انسان بگیرد خوشحال است یکی انسان ارتباط قلبی با خدا نباشد و دیگری ارتباط قلبی خدا با مومن مخصوصاَ امام حسین(ع) نباشد.           

خطیب نماز جمعه سرعین به اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: همه ائمه کِشتی نجات هستند، اما امام حسین(ع) کِشتی نجاتی است که زود نجات می دهد، بزرگان دین گفته اند؛ جامانده نداریم اگر کسی قلبش با کربلا باشد، جامانده نیست، یکی از نشانه های مومن زیارت امام حسین(ع) است، تمام روزها حسینی بوده و پیرو مکتب امام حسین(ع) باشیم، روضه سیدالشهداء رفتن عین رفتن به کربلا است، این اتحاد را امام حسین(ع) جمع کرده و پیاده روی بیست میلیونی زوار لبیک گفتن به امام است.     

امام جمعه موقت سرعین به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم آنان که تمکن مالی دارند به دستگیری نیازمند واقعی دانش آموزان بشتابند و شادی را بین خودشان تقسیم کنند.

 

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد