سرویس: ورزشی
کد خبر: 96735
|
18:30 - 1401/07/05
نسخه چاپی

بمناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛

جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستای روحکندی جعفرآبادمغان

جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستای روحکندی جعفرآبادمغان
رئیس هیات ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی جعفرآباد مغان از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی به میزبانی روستای روحکندی خبر داد و گفت: این مسابقات به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

 رسول هوشیار رئیس هیات ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی جعفرآباد مغان در گفتگو باسبلان ما ، از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستای روحکندی از توابع جعفرآباد شهرستان بیله سوار خبرداد و گفت: اگر بخواهیم در حوزه تعلیم و تربیت موفق باشیم، باید آموزش و بازی را تلفیق کنیم چراکه بازی‌های بومی و محلی پدیده‌ای پیام آور و پیام رسان است و برای حفظ آداب و رسوم و سنن بسیار نیازمند زنده نگه داشتن میراث فرهنگی اقوام و گذشتگان خود هستیم.

وی با بیان ضرورت معرفی بازی‌های بومی و محلی اقوام مختلف در کشور و استان است، اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی فضایی برای آموزش مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، رقابت در عین رفاقت در قالب این بازی‌ها گنجانده شده است.

رئیس هیات ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی جعفرآباد مغان گفت: بازی‌های قدیمی برای ما خاطره آفرین هستند و برگزاری این نوع جشنواره‌ها موجب می‌شود تا شور و نشاط خاصی که ما از این بازی‌ها دریافت می‌کردیم به جوانان امروز منتقل شود.

وی افزود: کودکان به واسطه بازی‌های بومی و محلی رشد علمی و ذهنی را هم زمان خواهند داشت و آموزش این مهارت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری مهارت‌های پایه و تربیت برای زندگی آینده و در زمان بزرگسالی باشد.

هوشیار گفت. این جشنواره با هدف ایجاد شور نشاط و ترویج ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی دربین کودکان و نوجوانان بود که در سایر روستاهای بخش جعفراباد برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد