سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 96745
|
19:03 - 1401/07/06
نسخه چاپی

در همایش رهروان فاطمی مطرح شد:

چادر بانوی ایرانی، نماد جامعه زنده و پویا است/ فرهنگ دفاع مقدس،گم شده تعلیم و تربیت

چادر بانوی ایرانی، نماد جامعه زنده و پویا است/ فرهنگ دفاع مقدس،گم شده تعلیم و تربیت
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس،گم شده تعلیم و تربیت است، گفت: امروز دشمنان چادر را هدف و نشانه خود قرار داده اند چراکه چادر بانوی ایرانی نماد جامعه زنده و پویا است.

به گزارش سبلان ما ،همایش رهروان فاطمی با هدف نکوداشت بانون ایثارگر همزمان با هفته دفاع مقدس بعد از ظهر امروز با حضور جمعی از بانوان فرهیخته در سالن همایش های مجتمع فرهنگی دفاع مقدس اردبیل برگزار شد.

سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در ابتدای این همایش به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و گفت: امنیت و آسایشی که امروز کشورهای مختلف جهان به دنبال ان هستند در سایه ایثار و فداکاری شهدا در ایران اسلامی برقرار است.

وی به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا و ایثارگران پرورش یافتگان مادران  زینبی هستند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) خواستار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های پیش رو شد و گفت: پرورش نسل سالم، پویا و جهادگر و در کل نسل گام دومی در گرو مادرانی است که با الگو گرفتن از مکتب عاشورا، رسالت زینبی خود را ایفا می کنند.

 حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این همایش به ایثار و فداکاری بانوان از انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان چادر را هدف و نشانه خود قرار داده اند چراکه چادر بانوی ایرانی نماد جامعه زنده و پویا است.

وی به کارکردهای دین در جامعه اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی دین همانند غرب در کشور ما نیز توسط حُکام غرب زده مانع آزادی معرفی می شد و حتی در دانشگاه های ما نیز این مسئله به شدت مورد حمایت بود اما بعد از انقلاب اسلامی و کارکرد دین در ایران به غرب درس بزرگی داده شد و این اخلاقیات در جامعه بود.

اخلاق ارمغان دین برای بشریت

جعفرزاده با بیان اینکه ارمغان دین برای جامعه، اخلاق در جامعه و انسانیت است، گفت: آنچه حلقه مفقوده در غرب است و آسایس و آرامش در زندگی غربی معنای خود را از دست داده است، در ایران اسلامی در اوج قرار دارد و به دست مردم با رهبریت دینی در حال تعالی و گسترش است.

وی به اسارت کشورهای آسیایی و افریقایی توسط انگلیس اشاره کرد و گفت: استعمار و استبداد انگلیس در آسیا بویژه هندوستان و افریقا به حدی ذلت بار و خفت اور بود که حتی قلم نیز از نوشتن آن ناتوان است.

این مبلغ اسلامی به خوی استعماری انگلیس در کشور ما نیز اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها سیستان و بلوچستان را شهر سوخته اعلام کردند و با از بین بردن آثار حیات در این دیار پهناور درصدد اشغال و مستعمره قرار دادن آن بودند، خوابی که با وقوع انقلاب اسلامی، به فنا رفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در تاریکی دشمنان ، مانند نوری درخشان شد، گفت: انقلاب اسلامی تاریکی های جرثومه های فساد را روشن و عیان کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی به آثار و برکات انقلاب اسلامی در جهان امروز نیز اشاره کرد و گفت: امروز نام محمد در بین آمریکایی ها نیز رواج یافته و به عنوان یکی از نام های رایج در بین مردم این کشور تبدیل شده است و این در سایه صدور انقلاب اسلامی به جهان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جامعه و مردم اشاره کرد و گفت: مردم ستون دین و جامعه هستند چراکه با وجود مردم جامعه شکل گرفته و با دست همین مردم دین در جامعه اجرا و گسترش می یابد.

جعفرزاده با بیان اینکه وحدت و امنیت در سایه دین محقق می شود، گفت: امروز جوامع غربی به این اصل و رکن مهم معترف هستند.

وی به موفقیت های امام راحل در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:  امام در کنار مردم موفق شد.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به لزوم نقد و انتقاد در جامعه اشاره کرد و گفت: جناح های سیاسی در جامعه تنها با انتقاد سالم و گفتمان سازی می توانند به وحدت برسند همانطور که مردم با اندیشه و بصیرت خود، راه را انتخاب می کنند.

گناه تفرقه بالاتر از کفر است

جعفرزاده به ماجرای حضرت موسی(ع) و سامری اشاره کرد و گفت: وقتی حضرت موسی(ع) به مدت 10 روز از مردم جدا شد، شخصی به نام سامری مردم را از راه منحرف کرد.

وی  با بیان اینکه گناه تفرقه بالاتر از کفر است، گفت: آنهایی که تفرقه می اندازند و در صدد چند دستگی در جامعه هستند گناهی مرتکب می شوند که راه بازگشتی ندارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله امنیت پرداخت و گفت: کسانیکه با راه اندازی فتنه فکر می کنند می توانند بین امام و امت قاصله بیاندازند سخت در اشتباه هستند چراکه ملت ما بیدارتر از این است که با ایجاد فتنه ها و دسیسه های شیطانی دچار چند دستگی شوند.

فرهنگ دفاع مقدس، گم شده تعلیم و تربیت

جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به جریان های غالب تربیتی در کشور اشاره کرد و گفت: جریان های تربیتی کشور انگونه که شایسته دین و مردم است عمل نکرده اند.

این مبلغ اسلامی از فرهنگ دفاع مقدس به عنوان گم شده تعلیم و تربیت در مدارس و دانشگاه ها نام برد و گفت: گنجینه های دفاع مقدس باید در اختیار نوجوانان و جوانان قرار بگیرد تا آنها با بهرمندی از نور شهدایی در ذهن و فکرشان در دام شیاطین و دشمنان دین و ملت نیافتند.

وی از خطر شکاف نسل ها بعه عنوان بزرگترین خطرها نام برد و گفت: اگر ارزش های یک نسل به نسل بعدی منتقل نشود مشکل بوجود خواهد آمد.

جعفرزاده راهکار انتقال ارزش ها به نسلها را محتواسازی درست و عمیق عنوان کرد و گفت: بازگویی مستدل واقعیت های جهان امروز و حقایق جهان غرب یکی از راهکارهای تداوم نسل ها است.

وی مهمترین راهکار تداوم نسل ها را در جهاد تبیین دانست و گفت: بازخوانی دستاوردهای نظام و انقلاب بین اقشار مختلف مردم، تولید محتوای ارزشی در فضای مجازی و امیدآفرینی در جامعه باید صورت گیرد تا نسل های انقلابی تداوم پیدا کند.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه جهاد تبیین   اشاره کرد و گفت: رسالت سازمان تبلیغات در این عرصه مهم و اساسی است.

وی به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید نخبگان جامعه را به چالش بکشاند همانطور که دانشجویان در مواقع ضروری باید آتش به اختیار عمل کنند.

وی افزود: مطالبه رهبر انقلاب از هیات های مذهبی نیز جهاد تبیین است بطوریکه فرمودند: هیات های مذهبی کانون جهاد تبیین شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به ویژگی های فتنه های اخرالزمانی اشاره کرد و گفت: فتنه ها یکی پس از دیگری پیچیده تر می شود، فتنه ها رفته رفته عریان تر  می شود و این عریانی مانند شمشیر دولبه عمل خواهد کرد یعنی ممکن است هم موجب از بین رفتن فتنه شود و هم اینکه مولد فتنه بعدی شود.

وی به فته اخیر اشاره کرد و گفت: فتنه اخیر بسیار عریان بود و عملا ارزش ها و اعتقادات ملت را زیر سوال برد، تقدس خاک و پرچم کشور را مورد هدف قرار داد و نهایت اینکه تقدس انسانیت را زیر سوال برد.

وی تصریح کرد: دین محکم از این است که توسط عده ای معلوم الحال مورد هدف قرار گیرد.

جعفرزاده با بیان اینکه احساس و عقلانیت انسان باید در خدمت دین قرار گیرد، گفت: امام حسین(ع) کاری کرد که در واقعه عاشورا عقلانیت بر احساسات غلبه کرد.

وی به چادر اشاره کرد و گفت: چادر، نماد اجتماعی است از این رو دشمنان درصدد هستند تا با عادی سازی بی حجابی در کشور، نماد اجتماعی ما را مخدوش کنند.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه امروز جهاد ما جهاد عقلانی است، گفت: در دنیای امروز که دنیای رسانه و ارتباطات است، هر فرد خود یک رسانه است، بنابراین با راه اندازی طوفان های مجازی باید از اعتقاد و باور خود یعنی عفاف و حجاب در جهان دفاع کرده و دیگران را به حجاب که مایه آرامش و امنیت است دعوت کنید.

وی سیره عملی و رفتاری امام علی(ع) را یادآور شد و گفت: طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) ، حضرت علی(ع) الگوی انسان در فتنه ها و بالایا است، حضرت علی(ع) با حق است، هرجا حضرت حضور دارد آن سمت جبهه حق است پس باید با حضرت علی (ع) همراه شوید تا از فتنه ها در امان بمانید.

 انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد