کد خبر: 96749
|
17:18 - 1401/07/07
نسخه چاپی

وزیر بهداشت:

مرجعیت علمی هدف بزرگ وزرات بهداشت است/ورود 37 هزار دانشجو به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

مرجعیت علمی  هدف بزرگ وزرات بهداشت است/ورود 37 هزار دانشجو به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
وزیر بهداشت گفت: امسال با برگزاری آزمون 37 هزار دانشجو وارد دانشگاه های علوم پزشکی کشور شده‌اند.

بهرام عین‌اللهی در گفتگو با خبرنگارسبلان ما ، اظهار داشت: افزایش ظرفیت دستیاری مهم‌ترین اولویت بود که در مرحله اول 4000 دانشجوی دستیاری پذیرفتیم  و رشد 25 درصدی در نیروهای تخصصی داشتیم.

وی با بیان اینکه تعداد تخت خوابگاه های دانشجویی به 3 هزار 347 تخت رسیده است، افزود: ظرفیت پذیرش خوابگاه‌ها دانشجویی در دولت سیزدهم  افزایش 8 درصدی را تجربه کرد و در رشته‌های بیهوشی، عفونی، کودکان و طب اورژانس پذیرش قابل توجهی را شاهد بودیم.

 وزیر بهداشت: جایگاه تولید علم کشورمان در دنیا رتبه 15 ام را شاهد است و باید در فناوری نیز به سکوهای ارزنده تری بیاندیشیم اما هدف بزرگ ما در وزرات بهداشت تبدیل شدن به مرجعیت علمی منطقه است.

وی با بیان اینکه 250 هزار دانشجوی علوم پزشکی در 56 دانشگاه داریم تصریح کرد: امسال با برگزاری آزمون 37 هزار دانشجو وارد دانشگاه های علوم پزشکی کشور شده‌اند. 

عین‌اللهی با اشاره به برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی علوم پزشکی در اردبیل تاکید کرد: در کنگره  دانشجویانی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، بحرین، فنلاند و ازبکستان در این همایش شرکت کرده‌اند و یکی از اهداف مهم این رویداد مشارکت بین دانشجویان و اساتید است.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد