سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 96759
|
12:55 - 1401/07/09
نسخه چاپی

در نشست مستندسازان اردبیل مطرح شد؛

طرح های مستند منطبق با زیست بوم استانها حمایت می شوند

طرح های مستند منطبق با زیست بوم استانها حمایت می شوند
مسئول استانهای مرکز مستند سوره با بیان اینکه رویکرد جدید مرکز مستند د به تمرکز زدایی و گفتمان فرا تهران است، گفت: حمایت عملی و جدی از هنرمندان استانی و طرح های مبتنی بر زیست بوم و مسایل بومی استانها از اولویتهای اصلی مرکز مستند سوره است.

به گزارش سبلان ما ، نشست مستندسازان استان اردبیل با حضور  با حضور امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل، علیرضا حسن زاده دبیر کنگره بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل، امیرعباس شهدوست مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استانها، وحید شاهی مسئول استانهای مرکز مستند سوره و جمعی از کارگردانان و مستندسازان اردبیل در حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد.

رجبی رییس حوزه هنری ضمن ارائه گزارش از روند تهیه سند زیست بوم ، به تمرکز موضوعی حوزه هنری اردبیل اشاره کرده و گفت: تمرکز موضوعی حوزه هنری استان اردبیل پرچمداری هویت ایرانی و شیعی در منطقه قفقاز و آناتولی می باشد لذا حوزه هنری از طرح های هنرمندان به ویژه در زمینه فیلم مستند در گستره این موضوع حمایت خواهد کرد.

امیرعباس شهدوست مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استانهای حوزه هنری ضمن ارائه گزارشی از روند تشکیل گارگروه مستند استانها در خصوص اولویتهای موضوعی و نحوره ارائه طرح های پیشنهادی و چگونگی حمایت از این طرح ها و شیوه نامه های مورد نظر مطالبی را بیان نموده و اولویت اصلی را طرح ها ی منطبق با سند زیست بوم مراکز استانی اعلام کرده گفت: استان اردبیل هم از لحاظ سوژه و هم از لحاظ هنرمند و مستندساز دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی بوده و انتظار داریم طرح های بیشتر و بهتری را از طرف هنرمندان این استان شاهد باشیم.

مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استانها ی حوزه هنری از همه هنرمندان و مستندسازان استانی دعوت کرد با ارائه طرح های خود در جهت معرفی هر چه بهتر مفاخر ملی و قهرمانان عرصه جهاد و شهادت و  قابلیتهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان خود و همچنین با پرداختن به مسایل و مشکلات موجود در کنار ارائه راهکارهای کارشناسی شده گامی مثبت در راه اعتلای استان و منطقه خود بردارند.

وحید شاهی مسئول استانهای مرکز مستند سوره با بیان اینکه رویکرد جدید مرکز مستند د به تمرکز زدایی و گفتمان فرا تهران است، گفت: حمایت عملی و جدی از هنرمندان استانی و طرح های مبتنی بر زیست بوم و مسایل بومی استانها  از اولویتهای اصلی مرکز مستند سوره است.

وی با بیان اینکه هیچ گونه محدودیت زمانی در خصوص ارسال طرحها وجود ندارد ، گفت: این طرح فراخوان حمایت از مستندهای استانی  علاوه بر امسال در سال آتی نیز اجرا خواهد شد.

علیرضا حسن زاده دبیر کنگره 3400 شهید استان اردبیل ضمن دعوت از هنرمندان برای تولیدات فاخر و ارزشی با موضوع ایثار و شهادت گفت: دبیرخانه کنگره بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل آماده همکاری با هنرمندان  بخش فیلم مستند با موضوع ایثار و شهادت و ابعاد مختلف روایی دفاع مقدس بوده و حمایتهای لازم را از این طرح ها بعمل خواهد آورد.

سید حامد اسحاقی مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل نیز در این مراسم از برگزاری نشست هم اندیشی با حضور مسئولین مرکز و هنرمندان مستند ساز استان در جهت تبیین بهتر و بیشتر مفاد فراخوان و چگونگی ارائه طرح های پیشنهادی در آینده نزدیک خبرداد.

در ادامه نیز تعدادی از کارگردانان و مستندسازان استان اردبیل پرسشها و مطالب مورد نظر خود را در جهت هر چه بهتر عملیاتی شدن این فراخوان ارائه دادند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد