کد خبر: 96768
|
10:41 - 1401/07/10
نسخه چاپی

حفاظت از محوطه باستانی قلعه اولتان با جدیت انجام می‌شود

حفاظت از محوطه باستانی قلعه اولتان با جدیت انجام می‌شود
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: حفاظت از محوطه باستانی در حال کاوش قلعه اولتان در پارس‌آباد با جدیت انجام می‌شود.

به گزارش سبلان ما ،سرهنگ ناصر شکری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برای کاوش اضطراری در محوطه باستانی قلعه اولتان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اردبیل از روز اول نماینده خود را به صورت شبانه‌روزی در این محوطه مستقر کرده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر نیروی یگان حفاظت با توجه به حساسیت موضوع و قرارگیری محل کاوش در منظر عمومی طبق هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی، هنگ مرزی پارس‌آباد نیز با گشت‌های مکرر از محوطه حفاظت می‌کنند.

او تاکید کرد: همچنین از طرف تیم کاوش نیز دو نفر نگهبان تمام وقت در محوطه حضور دارند و مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیز موظف است به صورت مستمر از محوطه بازدید کند.»

سرهنگ شکری با اشاره به سرکشی مستمر فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به قلعه اولتان ادامه داد: مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم حفاظت از محوطه قلعه اولتان کذب محض است و حفاظت از این محوطه با جدیت انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد