سرویس: اقتصادی
کد خبر: 96850
|
08:47 - 1401/07/20
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

هزینه‌های مجوز احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی اردبیل رایگان شد

هزینه‌های مجوز احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی اردبیل رایگان شد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: هزینه‌های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی استان رایگان شده و این امر زمینه ساز کاهش هزینه‌های احداث و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان می‌شود.

به گزارش سبلان ما ، محمد اهلی  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران به تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به منظور کاهش هزینه‌های ساخت و ساز واحدهای تولیدی نهایی  اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، هزینه‌‎های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی برحسب مساحت و متراژ زیربنا تا ۹۰ درصد تعرفه‌های معمول کاهش خواهد یافت تا شاهد ترغیب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی باشیم.

وی افزود: این تفاهم‌نامه جهت تسهیل صدور مجوز احداث ساختمان و تهیه نقشه‌های اجرایی ساخت و ساز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و تسریع در روند بهره‌برداری از واحدهای تولیدی، انجام شده است.

اهلی با بیان اینکه تعرفه‌های عادی سازمان نظام مهندسی موجب تحمیل هزینه‌های هنگفت و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز واحدهای تولیدی می‌شد، تصریح کرد: برای حل این مشکل ،گفت و گو با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای کاهش هزینه‌ها آغاز شد و با همکاری این سازمان و با مساعدت دستگاه‌های ذی ربط هزینه‌های مهندسی واحدهای تولیدی کاهش یافت.

وی افزود: از میان ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران وجود دارد و عملیات آماده‌سازی زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران  در ۲ ناحیه صنعتی دیگر نیز آغاز شده است.

اهلی با بیان اینکه بسته‌های حمایتی مختلف با هدف رونق تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه گذاران ارائه می‌شود افزود: تامین اراضی و زیرساخت‌ها، شرایط آسان واگذاری زمین، اعطای مشوق‌های سرمایه گذاری و ارائه بسته‌های حمایتی از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی است تا بدین وسیله بتوان در افزایش سهم تولید و اشتغال تاثیرگذار بود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد