سرویس: اقتصادی
کد خبر: 96858
|
23:29 - 1400/07/22
نسخه چاپی

مسئولین: مدیریت کارخانه تعهدات خود را به شایستگی انجام نداده است| مدیر کارخانه: حمایتی از سبلان پارچه انجام نمی‌شود

مسئولین: مدیریت کارخانه تعهدات خود را به شایستگی انجام نداده است| مدیر کارخانه: حمایتی از سبلان پارچه انجام نمی‌شود
بزرگترین کارخانه نساجی شمالغرب کشور با نام سبلان پارچه در اردبیل واحد صنعتی نارسی است که هیچ وقت به رشد و بالندگی نرسیده است.

به گزارش سبلان مابه نقل ازآذرمغان،در حالی که تغییر مدیریت کارخانه سبلان پارچه، با پشتیبانی مجموعه قضایی این انتظار را در مردم استان اردبیل شکل داده بود که این کارخانه از فراز و نشیب‌ها به نقطه با ثبات خواهد رسید اما در کمتر از یک سال مدیریت این کارخانه اسباب نارضایتی کارگران و زمینه شکل‌گیری اعتراض‌های گسترده آنها را رقم زد.

اوضاع به هم ریخته کارخانه سبلان پارچه و بی‌تدبیری مدیریتی آن که امروز بر همگان عیان شده، چالش کارگری را در این مجموعه تولیدی تشدید کرده به طوری که کارگران ناامید این کارخانه با اعتراض در جلوی استانداری و دادگستری استان شعار کارگر گرسنه‌ای را سر دادند که دو ماه است شرمنده خانواده و اهل و عیال است.

کارگران معترض در حالی در روزهای اخیر در اجتماعات خود به نحوه مدیریت کارخانه سبلان پارچه و عدم پرداخت دو سه ماهه حقوق خود معترض هستند که در ماه‌های اخیر با شعارها و اظهارات عجیب و غریب مدیریت این کارخانه سعی می کرد تا سخن از افزایش تولید، صادرات و جذب ۴۰۰ نفر نیروی جدید بدهد در حالی که مدیریت وضع موجود و ناتوانی در پرداخت حقوق و مزایای کارگران حاضر رگه‌هایی از نابسامانی را در این کارخانه نساجی نمایان کرده است.

مشکلات تمام نشدنی بزرگترین کارخانه نساجی شمالغرب کشور| سبلان پارچه واحد صنعتی نارس 

بر هرکسی روشن است که صرف مصاحبه، عکس گرفتن‌های متعدد و انتشار اخبار کذایی نمی تواند کارخانه‌ای به این عظمت را در مسیر توسعه همه‌جانبه سوق دهد در حالی که نیروی انسانی فعال در این کارخانه و تولیدات ۲۰ درصدی در این مجموعه عظیم نمی تواند جوابگوی نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و حتی مطالبات صادراتی در این حوزه باشد.

مدیریت کارخانه تعهدات خود را به شایستگی انجام نداده است
در همین باره بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به نگرانی ها و دغدغه‌های کارگری در این مجموعه تولیدی اظهار کرد: ما خواسته‌ها و مطالبات کارگران را به خوبی می دانیم و از طریق مدیریت کارخانه و مجموعه قضایی پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

مشکلات تمام نشدنی بزرگترین کارخانه نساجی شمالغرب کشور| سبلان پارچه واحد صنعتی نارس 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: بعد از گذشت ۹ سال از بلاتکلیفی این کارخانه با دستور رئیس سابق قوه قضائیه سبلان پارچه از محاق سازمان ورشکستگی بیرون آمد و به صاحب اصلی کارخانه واگذار شد تا با رونق مضاعف فعالیت‌های خود را پیگیری کند.

وی گفت: در این یک سال نه تنها مدیریت کارخانه تعهدات خود را به شایستگی انجام نداده بلکه در پرداخت حقوق و مزایای کارگران موجود نیز نتوانسته به درستی به تعهدات عمل کند و نارضایتی ها منجر به اعتراض کارگران در هفته‌های اخیر شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: قرار است تا پایان هفته جلسه‌ای را با مدیریت این کارخانه داشته باشیم تا در مورد نحوه پرداخت مطالبات، جذب ۴۰۰ نفر نیروی جدید و علل تغییر کاربری در برخی از بخش‌های کارخانه مباحث مطرح و پیگیری های لازم انجام شود.

 حمایتی از سبلان پارچه انجام نمی شود
البته انور حجازی نیا مدیرعامل کارخانه سبلان پارچه مشکلات بانکی را از عوامل مشکلات پیش آمده عنوان می کند.

حجازی نیا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به معنای واقعی کلمه در سیستم بانکی فلج  شده‌ایم؛  ما باتوجه به مشکلات بوجود آمده، نمی توانیم حساب جاری داشته باشیم و همین موضوع باعث شده تا نتوانیم خریدها و ضمانت ها را در زمان مناسب انجام دهیم.

مشکلات تمام نشدنی بزرگترین کارخانه نساجی شمالغرب کشور| سبلان پارچه واحد صنعتی نارس 

وی با انتقاد از عدم حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: متاسفانه حمایتی از مجموعه عظیمی همچون سبلان پارچه که روزانه ۳۰ میلیارد تومان مواد اولیه وارد و باید ۶۰ الی ۸۰ میلیارد محصولات به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف عرضه کند، نمی شود.

مدیرعامل کارخانه سبلان پارچه افزود: البته در این میان ممنوعیت تردد در جاده ها، باعث عدم انتقال مواد اولیه به کارخانه شد که عوارض آن در شهریور و مهر ماه به عینه دیدیم.

حجازی نیا در خصوص معوقات حقوق کارگری نیز البته اظهار نظر متفاوتی دارد.

مدیرعامل کارخانه سبلان پارچه در همین خصوص اظهار کرد: تنها ۲۰ درصد حقوق پرسنل در ماه گذشته پرداخت نشده و مابقی حق و حقوق پرسنل، در ماه‌های گذشته بصورت کامل واریز شده است.

در هر حال کارخانه سبلان پارچه که تولید انواع البسه را عهده‌دار است از مرحله اولیه تولید لباس تا مرحله تکامل بخش‌های متنوع و متعددی را دارد که قطعا فعالیت همه بخش‌های این مجموعه می تواند به جذب نیروهای کارگری مختلف منجر شده و ظرفیت تولید را افزایش دهد که متأسفانه این کارخانه در حال حاضر با ظرفیت کمتر از ۲۰ درصد فعالیت می کند.

باید اذعان کرد که بزرگترین کارخانه نساجی شمالغرب کشور با نام سبلان پارچه در اردبیل واحد صنعتی نارسی است که هیچ وقت به رشد و بالندگی نرسیده است.

انتهای پیام/