سرویس: سیاسی
کد خبر: 97022
|
14:27 - 1401/08/13
نسخه چاپی

در مراسم استکبارستیزی اردبیل عنوان شد:

آمریکا و غرب، منشاء حوادث اخیر ایران هستند/ برنامه های اقتصادی و سیاسی ایران، استکبار جهانی را برآشفته کرده است

آمریکا و غرب، منشاء حوادث اخیر ایران هستند/ برنامه های اقتصادی و سیاسی ایران، استکبار جهانی را برآشفته کرده است
معاون امور مجلس رئیس جمهور در اردبیل با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه ایران انتظار دارند مسئولان کشور بعد از گذشت ۵۰ روز از آغاز اعتراضات، به مماشات با اغتشاشگران پایان دهند،گفت: دشمنان همه توان خود را به کار گرفتند تا با راه اندازی جنگ احزاب در کشور به اهداف خود برسند.

به گزارش سبلان ما ، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور ظهر امروز در مراسم استکبار ستیزی اردبیل که در پس از راهپیمایی باشکوه مردم دارالارشاد اردبیل در مصلی این شهرستان برگزار شد، گفت: افراد بازی خورده پیاده نظام  استکبار جهانی  در حمله به روحانیت، بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

وی با اشاره به بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  گفت: طراحی این اقدامات توسط سازمان‌های جاسوسی سیا بوده و موساد، ام آی ۶ علیه ملت ما دست به دست داده و جنگ احزاب علیه ما به راه انداخته‌اند.

حسینی با بیان اینکه ما هنوز وارد میدان نشده‌ایم و هنوز نیروهای نظامی و انتظامی ما خویشتنداری کرده‌اند تا افرادی که در فضای مجازی دچار توهم شده‌اند به خود بیایند، گفت:  شاهد بودیم که همه نیروهای معاند خارج از کشور را بسیج کردند و افرادی که حتی قیافه آنها ایرانی نبود را جمع کردند و در نهایت توانستند ۵۰ هزار نفر را در برلین جمع کنند. در حالی که این تعداد نصف افرادی است که در ورزشگاه آزادی سرود سلام فرمانده را اجرا کردند.

وی خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: امروز اقیانوس ملت ایران جنایت و خیانت شما محکوم می‌کند، شما همه توان و ظرفیت خود را جمع کردید فکر کردید می‌توانید درخت تناور جمهوری اسلامی که ریشه در اعماق زمین دارد را با این اقدامات خدشه وارد کنید بدانید که راه به جایی نمی‌برید و این نشانه توهم شماست.

حسینی  با بیان اینکه مردم ما در صحنه هستندو از مسئولان نظامی و انتظامی و دستگاههای قضایی هم این مطالبه جدی را دارند که بعد از گذشت ۵۰ روز از آغاز اغتشاشات با اغتشاشگران اتمام حجت کنند، گفت: وقتی بایدن با صراحت از اغتشاشات در کشور حمایت می‌کند و کشورهای اروپایی این همه از این اغتشاشات حمایت می‌کنند،  شبکه ایران اینترنشنال که به واقع سعودی اینترنشنال است بی‌بی‌سی و من‌و تو علیه ملت ایران دست به دست هم داده‌اند و همه اینها نشان می‌دهد که واقعا موضوع سر حجاب یک خانم نیست و آنها اساس نظام را هدف گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه معترضین همواره اعتراض خود را بیان می‌کنند و نظام اسلامی هم به این انتقادات و اعتراضات پاسخ می‌دهد، به نمونه های اعتراضات مردمی در کشور اشاره کرد و گفت: طی  سال گذشته شاهد تجمعات بازنشستگان ، معلمان و کارگران بوده‌ایم اما  مسئولان هم حرف آنها را می‌شنیدند و تلاش کردند به این مطالبات و اعتراضات پاسخ دهند. آنها اموال مردم را تخریب نمی‌کردند کسی کشته نمی‌شد و اسلحه نداشتند. آموزش جنگ ترکیبی هم ندیده بودند اعتراض می‌کردند دولت هم تلاش می‌کرد به خواسته‌های بحق آنها عمل کند.

حسینی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه جلب سرمایه در بخش‌های نفت و معادن  نیز گفت: در جریان استیضاح وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفته شد که ۴۲ پروژه بزرگ متعدد در کشور در دست اجراست ، علاوه بر این ۵۳۰۰ پروژه بزرگ معدنی در مرحله مزایده است و به مرور واگذار می‌شود، همه اینها باعث افزایش تولید ، صادرات و افزایش درآمد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از این که می‌بیند که سیاست همسایگی جواب داده و مبادلات تجاری ایران با همسایگانش افزایش یافته است، ناراحت است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: وزیر نفت اخیرا اعلام کرد که قرارداد ۴ میلیارد دلاری و تفاهم  نامه عملیات اجرایی به حجم  ۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز بسته شده و این سرمایه گذاریها منجر به افزایش صادرات و تولید و به تبع آن اشتغال  در کشور خواهد شد. دشمنان ما این پیشرفتها و همگرایی بین ملت ما را می بینند و آن را برنمی تابند.

وی  به مشکلات به ارث رسیده از دولت گذشته اشاره کرد و گفت: در هشت سال گذشته مشکلاتی در کشور ایجاد شد که در نتیجه آن سرمایه اجتماعی کاهش یافت و اعتماد مردم سلب شد اما در ۱۴ ماه گذشته اقداماتی در دولت سیزدهم انجام شده است که برای مردم امید آفرین بوده است. رئیس جمهوری برای خدمت به مردم آسایش ندارد، شهر به شهر و  جلسه به جلسه می رود و دشمن نیز می‌بیند که این اقدامات باعث رضایت مردم شده به همین دلیل به دنبال اخلال در مسیر فعلی ایران است.

حسینی با اشاره به بیانات اخیر رهبر  معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری روز چهارشنبه گفتند که قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی علمی از غرب به شرق منتقل می شود و دوران قدرت آمریکا به پایان رسیده و شاهد افول آن هستیم می‌بینیم که چین در حال تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی دنیاست اما عده ای فقط می خواستند ما به غرب وابسته باشیم و آنها هم مرتب نقض عهده کنند اما امروز می توانیم با همه کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم

 معاون امور مجلس ئیس جمهوری ادامه داد: البته هیاهوی تبلیغاتی غرب و فضای مجازی نمی گذارد مطالب خوب به مردم منتتقل شود. همانظور که مقام معظم رهبری  بارها گفته اند، ما درباره جهاد تبیین و بیان اقدامات اساسی که انجام شده است، مشکلاتی داشته ایم. الان رئیس جمهور آمریکا خود اذعان می‌کند که قدرت این کشور رو به افول است و دوران سیطره آنها تمام شده است. نظم  جهانی در حال تغییر است و آمریکا و غرب منشاء این تغییر را ایران می‌دانند برای همین از دست ایران عصبانی هستند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خودبه حادثه شاهچراغ و شهادت جمعی از هموطنان در اثر این حادثه تروریستی اشاره کرد و گفت: کسی که مردم را به رگبار می بندد نگاه نمی‌کند که به چه کسی تیراندازی می کند؛ باحجاب است یا بی حجاب، بسیجی است یا نه طرفدار نظام است یا نیست همه را به رگبار می بندد و ما با چنین موجودات قصی القلبی مواجه هستیم. البته اینها یک حلقه از آشوب هستند کومله، دموکرات، سلطنت طلب، پژاک هم حلقه های دیگر این آشوب‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد:  ما قربانی ترور و تروریسم هستیم ۱۷هزار نفر از مردم ما از شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی، شهدای محراب تا مردم عادی ما در اقدامات ترروریستی به شهادت رسیدند.

 معاون رئیس جمهور حوادث تلخ کرج  و زاهدان و شهدات یکی از بسیجیان مدافع امنیت و شهادت امام جمعه یکی مساجد زاهدان را ادامه جریانات تروریستی گذشته خواند و گفت: زمانی که دشمنان ما داعش را در منطقه ایجاد کردند گفتند باید برای بعد از زمان بشار اسد فکر کنیم حتی برخی سیاسیون ما در داخل هم چنین حرف‌هایی را می‌زدند اما رهبر معظم انقلاب با درایت و آینده نگری گفتند ما می ایستیم  و نمی‌گذاریم امیال و خواسته‌های آمریکا محقق شود. سردار دلها  به همراه فرزندان شما دست به دست هم دادند و داعش را سرجای خود نشاندند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکرد ریاکارانه و استفاده ابزاری آمریکا و غرب از مفاهیمی چون حقوق بشر و حقوق زنان  و اقدامات آنها در منطقه در سال‌های اخیر اظهارکرد: ملتهای منطقه و ملت ما با فهرست بلندی از شرارتهای آمریکا روبرو بوده اند. 

وی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم و همانطور که آیت الله رئیسی اعلام کردند این تحرکات ایذایی ما را از اهدافمان باز نخواهد داشت. پروژه های بزرگ ما یکی پس از دیگری به ثمر خواهد نشست کما اینکه در یک سال گذشته ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد و راه آهن زاهدان خاش آماده افتتاح است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد