سرویس: سیاسی
کد خبر: 97041
|
08:20 - 1401/08/17
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

نظام سیاسی و تمامیت ارضی کشور، اصل و اساس منافع ملی ما است/وطن، کلیدواژه مشترک همه ایرانیان است

نظام سیاسی و تمامیت ارضی کشور، اصل و اساس منافع ملی ما است/وطن، کلیدواژه مشترک همه ایرانیان است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از اصل نظام سیاسی به عنوان مغز حرکت و اداره کننده امور در تمامی ابعاد کشور نام برد و گفت: اصل نظام است که کشور را در عرصه های مختلف سرپا و پویا نگه می دارد.

محمود عباس زاده مشگینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو باسبلان ما ، به تبیین اهمیت دفاع از اصل نظام سیاسی برای کشور پرداخت و گفت: اصل نظام و ولایت فقیه که مورد حمایت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، خط قرمز مردم و مسئولین کشور است.

وی به تبیین منافع ملی در کشورها پرداخت و گفت: اصل نظام سیاسی و دفاع از تمامیت ارضی در برگیرنده منافع ملی ایران اسلامی است.

عباس زاده مشگینی از اصل نظام سیاسی به عنوان مغز حرکت بدن و اداره کننده امور در تمامی ابعاد کشور نام برد و گفت: اصل نظام است که کشور را در عرصه های مختلف سرپا و پویا نگه می دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اصل نظام که در کشور ما بر اساس قانون اساسی، ولایت فقیه است به کشور حس مثبت و آرامش خاطر داده  و برای دشمنان هراس انگیز است.

وی به لزوم نقدهای سازنده در کشور اشاره کرد و گفت: باید فضای نقد در کشور فراهم شود تا دغدغه ها مطرح،مشکلات و موانع احصاء و تدابیر لازم برای رفع موانع و برطرف کردن مشکلات و در کل اصلاح روندهای گذشته سریع تر انجام شود.

عباس زاده مشگینی از ولایت فقیه در کشور به عنوان اصل و اساس و پایه امنیت ملی نام برد و گفت: دشمنان بواسطه رسانه های خود همواره به دنبال هدایت ناآرامی ها به سمت اصل نظام سیاسی ما یعنی ولایت فقیه هستند و در سال گذشته این موضوع به وفور تکرار شده و امروز انها بدون ترس به اقدامات خود نیز معترف هستند بنابراین حمایت از ولایت فقیه بعنوان اصل و اساس نظامی سیاسی کشور برهمه مردم و مسئولین به ویژه دغدغه مندان کشور در عرصه های مختلف لازم و ضروری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به به لزوم دفاع از تمامیت ارضی کشور و منافع ملی پرداخت و گفت: وطن از جمله کلیدواژه های مشترکی است که همه مردم در داخل و خارج کشور روی آن تعصب ویژه ای دارند و وطن برای همه مردم از هر قشر و سلیقه ای مهم و اصل و اساس است به همین خاطر همه مردم روی تمامیت ارضی کشور حساس هستند و اجازه هیچگونه تعدی به خاک کشور را نخواهند داد .

وی با بیان اینکه امروز  حفظ یکپارچگی کشور از مهمترین امورات است گفت: اجازه تکرار وقایع تلخ قبل از انقلاب و تکه تکه شدن ایران بزرگ و شکوهمند را به هیچ کس نخواهیم داد.

عباس زاده مشگینی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وطن نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خود از پیشگامان حراست از خاک وطن در همه ابعاد آن از جغرافیای مرزی گرفته تا جغرافیای سیاسی هستند و بارها در مناسبت های مختلف روی این مهم یعنی وطن تاکید کردند بطوریکه در عرصه های انتخابات اعلام داشتند همه مردم در داخل و خارج کشور در انتخابات شرکت کنند و در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

وی با بیان اینکه تفکر و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی باید سرلوحه همه مردم قرارگیرد گفت: امروز بسنده کردن به کلیشه ها کارگشا نیست و باید ظرافت ها دید و به آن ها عمل کرد.

این نماینده مجلس از وحدت در نظر به عنوان پایه و اساس وحدت و یکپارچگی کشور نام برد و گفت: تکثر نظرات، موجب آسیب در وحدت و یکپارچگی می شود.

عباس زاده مشگینی در پایان سخنان خود از اساتید دانشگاهی و پژوهشگران خواست در خصوص دفاع از نظام سیاسی کشور و همچنین حراست از تمامیت ارضی و منافع ملی که از ارکان وحدت ملی هستند نظریه پردازی کرده و با ارائه راهکارها برای ساخت ایران اسلامی قوی و یکپاچه نقش آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد