سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97067
|
08:40 - 1401/08/22
نسخه چاپی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتابخوانی استان/کتابخانه شهید سلیمانی در بیله‌سوار افتتاح می شود

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی  در هفته کتابخوانی استان/کتابخانه شهید سلیمانی در بیله‌سوار افتتاح می شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اجرای 400 برنامه فرهنگی در هفته کتابخوانی در استان خبرداد و گفت: کتابخانه شهید سلیمانی به عنوان دومین کتابخانه بزرگ استان در بیله‌سوار افتتاح می شود.

به گزارش سبلان ما ، پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بیش از  ۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی در حوزه‌های مختلف ترویجی، مسابقه کتابخوانی نقد و بررسی و رونمایی و نشست‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی برای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها عمدتا با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی بویژه در قشر کودک و نوجوان برگزار می شود گفت: اجرای این برنامه‌ها کتابخانه‌های عمومی را به مامن امن و بانشاط برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.

وی زنان خانه‌دار را از مخاطبان  کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین تربیت کودکان کتابخوانی برنامه‌های متنوعی با حضور مادران و زنان خانه‌دار در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به شعار سی امین هفته کتاب ، کتابخوانی و کتابدار نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه ها با شعار "ما همانیم که می‌خوانیم" با اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شده است.

رضاقلیزاده  خاطرنشان کرد: رسالت اصلی کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات در حوزه‌های فرهنگی و کتابخوانی به تمام اقشار مردم است و در این راستا علاوه بر ایجاد بخش‌های کودک و نوجوان، سالن‌های مطالعه؛ ارائه خدمات مرجع مجازی و مخازن کتاب؛ بخش روشندلان و بخش ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل با هدف ارائه خدمات کتابخانه‌ای به نابینایان و ناشنوایان راه‌اندازی شده و استفاده این قشر از خدمات ارائه شده روز به روز بیشتر می‌شود.

وی همچنین به افتتاح دومین کتابخانه استان با نام شهید سلیمانی در شهرستان بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: پروژه کتابخانه مرکزی پارس‌آباد و سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل نیز بعد از سال‌ها وقفه در حال احداث است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد