سرویس: اقتصادی
کد خبر: 97072
|
08:56 - 1401/08/23
نسخه چاپی

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل:

فعالیت ۴۴ مرکز خرید گندم در استان اردبیل/ بیش از ۲۵۲ هزارتن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است

فعالیت ۴۴ مرکز خرید گندم در استان اردبیل/  بیش از ۲۵۲ هزارتن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است
مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل از فعالیت ۴۴ مرکز خرید گندم در استان اردبیل خبرداد و گفت: مطالبات گندمکاران بطور کامل پرداخت شده است.

به گزارش سبلان ما ،علی نوبختمدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاراناز افزایش ۵۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان نسبت به سال گذشته در استان اردبیل خبرداد و گفت: از آذرماه مقدمات خرید سال آینده گندم در استان اردبیل آغاز می شود.

وی با بیان اینکهخرید گندم از هفدهم خرداد ماه شروع شد گفت: در مجموع ۲۵۲ هزار و ۴۶۶ هزار تن گندم از ۱۴ هزار و ۹۷۷ کشاورز خریداری شد.

نوبخت به مطالبات گندم کاران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در مجموع ۲۹هزار و ۵۰میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم در مراحل مختلف به گندمکاران پرداخت شده است.گفت:۱۰ هزار و ۶۷ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان گندمکار استان اردبیل به تعویق افتاده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده همه این مطالبات به حساب گندمکاران استان واریز شد.

وی بهطرح کشت قراردادی گندم در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مشوق‌های لازم به کشاورزان با هدف تغییر الگوی کشت به کشاورزان و افزایش کشت گندم اعمال شود.

نوبخت با اشاره به فعالیت ۴۴ مرکز خرید گندم در استان گفت: این مراکز شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی و مباشر که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده شده است، گندم تولیدی کشاورزان را خریداری کردند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد