سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97097
|
14:18 - 1401/08/28
نسخه چاپی

یادداشت؛

هفته بسیج، هفته بزرگداشت جان‌فشانی‌ها

هفته بسیج، هفته بزرگداشت جان‌فشانی‌ها
هفته بسیج یادآور نگاه ژرف و دوراندیش معمار کبیر انقلاب (ره) برای تشکیل این نهاد انقلابی و معنوی باعث شد تا انقلاب به پشتوانه این تفکر عظیم در مقابل همه توطئه‌ها و تفکرات شوم دشمنان ایستادگی کند و این نهاد مقدس همواره به عنوان بازویی توانمند برای ولایت فقیه و نظام مقدس‌مان در دفاع از ارزش‌های اسلام عزیز باشد.

به گزارش سبلان ما ، میلاد محرمی از فعالان اجتماعی مشگین شهر در یادداشت خود به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج به تبیین ویژگی های این نهاد انقلابی پرداخت و نوشت: هفته بسیج، بزرگداشت جان فشانی‌هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است. 

این هفته ارزشمند نماد شکل‌گیری شجره طیبه‌ای است که بر مبنای بصیرت انقلابی، اخلاص و ایثار بنا شده و مرور کارنامه پرافتخار بسیج در اتفاقات مهم و جریان‌ساز ایران اسلامی نشان می‌دهد که نگاه ژرف و دوراندیش معمار کبیر انقلاب (ره) برای تشکیل این نهاد انقلابی و معنوی باعث شده تا انقلاب به پشتوانه این تفکر عظیم در مقابل همه توطئه‌ها و تفکرات شوم دشمنان ایستادگی کند و این نهاد مقدس همواره به عنوان بازویی توانمند برای ولایت فقیه و نظام مقدس‌مان در دفاع از ارزش‌های اسلام عزیز باشد.

بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است. هوشمندی حضرت امام خمینی رحمه الله و عدالت خواهی میلیون‌ها انسان با ایمان، تنها، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

بی شک هدف از بزرگداشت بسیج تاکید بر تبیین ظرفیت ها، دستاوردها و خدمات ۴۳ ساله بسیج مستضعفین است چرا که بسیج از نخستین روز تاسیس خود تا به امروز خدمات بسیار زیادی انجام داده است.

به عبارت دیگر هر جا کشور با مشکل و یا چالشی مواجه شده، بسیجیان سلحشور خودجوش در خط مقدم مقابله با آن مشکل ایستاده‌اند؛ به طور مثال در زلزله اخیر استان هرمزگان مشاهده کردیم که بسیجیان به مناطق زلزله زده جهت خدمت‌رسانی به مردم حضور یافتند. بیراه نیست اگر بگوییم که  بسیج مدرسه عشق است و هرکسی که وارد بسیج می‌شود باید با عشق به انقلاب اسلامی و اسلام خدمت کند.

از آنجایی که تمام اهداف دشمن، شکستن امید در جامعه است لذا نسخه امروز بسیج این است که هر درد،  رنج و تهدیدی که بر ملت وارد شود را برطرف کند؛ هفته بسیج فرصت خوبی برای واکاوی فرهنگ و تفکر بسیجی است لذا کار مجموعه بسیج تمدن سازی است که جزو منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محسوب می شود و حل مشکلات مردم و کمک به اقشار ضعیف یکی از دستاوردهای بسیج و اولویت های ماست.

با نگاهی به کارنامه بسیج طی ۴۳ سال گذشته در می یابیم که بسیجیان در هیچ عرصه ای چه اقتصادی،  اجتماعی و سازندگی یا محرومیت زدایی احساس یاس و نا امیدی  نمی کنند و استوار و محکم این مسیر را به درستی  ادامه می دهند. چه مورد بی مهری قرارگیرند وچه مورد توجه و تفقد در هر صورت به رسالت خطیر خود عمل می کنند  وبه عبارتی بسیجی همیشه در صحنه بوده و پای نظام و انقلاب ایستاده و مطیع محض خداست.

با توجه به اینکه بسیجیان در طول انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه در عرصه های مختلف دفاع از نظام و ارزش های انقلاب اسلامی محکم و استوار ایستاده اند و فتنه های مختلف را با بصیرت و آگاهی پشت سرگذاشته اند  می توان  اذعان کرد مقابله با جنگ نرم نگه داشتن مردم در صحنه و اداره امور جامعه با استفاده از ظرفیت مردمی، از ماموریت‌های مهم بسیج است.

امیدواریم که روحیه بسیجی مان در زندگی  و در همه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با نگاه علمی تری پرداخته و در این عرصه ها حضور پر رنگ داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد