سرویس: ورزشی
کد خبر: 97139
|
09:22 - 1401/09/06
نسخه چاپی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل:

بازسازی اماکن ورزشی استان نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است

بازسازی اماکن ورزشی استان نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در دیدار با جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: 500 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ، بهسازی و بهره برداری از اماکن ورزشی در دست احداث در سطح استان نیاز هست.

به گزارش سبلان ما ،اکبر ورودی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در این دیدار با تاکید بر اینکه همکاران اداره کل نماینده جامعه بزرگ ورزش و جوانان برای در خواست مطالبات ورزشی هستند گفت: به عنوان نماینده جامعه بزرگ ورزش و جوانان تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات ورزش و جوانان استان در سطح ملی از طریق نمایندگان محترم و استاندار خواهیم بود.
ورودی با اشاره به اینکه از دغدغه های اصلی اداره کل عدم اعتبارات کافی برای پروژه های ورزشی و بهسازی و بازسازی اماکن ورزشی است ، افزود: با توجه به اینکه سرانه ورزشی استان اردبیل به خصوص شهر اردبیل از تراز کشوری کمتر و کمبود اعتبارات برای بهره برداری اماکن ورزشی در دست احداث است کافی نمی باشد ، تلاش خواهیم کرد با نگاه ویژه نمایندگان محترم و استاندار اردبیل این موضوع را مرتفع سازیم.
وی اضافه کرد: برای بازسازی و بهسازی و همچنین بهره برداری از اماکن ورزشی در دست احداث نیاز به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد که برای بهسازی و بازسازی 225 اماکن ورزشی ودر سطح استان نزدیک به 100 میلیارد تومان و برای 39 پروژه ورزشی در دست احداث نزدیک به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص اعتبارات تخصیص سفر ریاست جمهوری به اردبیل گفت: در سفر اول ریاست محترم جمهوری به اردبیل 50 میلیارد تومان اعتبارت برای پروژه های ورزشی استان اردبیل اختصاص یافت که 20 میلیارد تومان این اعتبارات به ورزش و جوانان داده شد و انتظاری که از استاندار و نمایندگان محترم استان اردبیل داریم در دومین سفر ریاست جمهوری به اردبیل این اعتبارات حداقل 3 برابر افزایش داشته باشد.
اکبر ورودی در خصوص بهسازی و بازسازی مجموعه ورزشی علی دایی و سالن دو ومیدانی این مجموعه اشاره کرد طبق برآوردی که برای بهسازی و بازسازی این مجموعه انجام گرفته است شرکت مجری وزارت مسکن و شهرسازی نسبت به بهسازی و بازسازی سکوهای تماشاگران و رختکن و قسمت اداری اقدامات لازم در حال انجام می باشد و چمن ، تارتان و دکل های این مجموعه هم توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد شد.
وی گفت سالن دو ومیدانی با توجه به اینکه نواقصاتی در سقف وجود دارد اقدامات لازم توسط شرکت توسعه و نگهداری در حال انجام می باشد و بعد از رفع نواقصات تحویل اداره کل خواهد شد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان از تخصیص 5 میلیارد تومانی اعتبار توسط استاندار اردبیل برای تالار وزنه بردای خبر داد و افزود: با تزریق به موقع این اعتبار از طرف استاندار اردبیل تلاش خواهیم کرد که این تالار را تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسانیم و این تالار ظرفیت برگزاری مسابقات بین المللی را دارد و همچنین برای برگزاری برنامه های فرهنگی و همایش ها و جشنواره ها ظرفیت خوبی محسوب می شود .
اکبر وردی با اشاره به اینکه مجموعه ورزشی تختی اردبیل نگین ورزش اردبیل می باشد افزود: با اقداماتی که برای بازسازی و بهسازی این مجموعه در حال انجام می باشد تلاش شده که از بهترین زیر ساخت ها و سخت افزارها برای بازسازی و بهسازی چمن مصنوعی استفاده شود و در فاز دوم هم سکوهای تماشاگران و سالن طبقاتی این مجموعه اقدام خواهد شد.
در پایان سرپرست اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل از بررسی های آمایش سرزمینی از شناسایی 13 رشته ورزشی از جمله وزنه برداری، شمشیر بازی، دو ومیدانی ، گلف و ... نام برد و در خصوص ایجاد دهکده المپیک و ایجاد و احداث کمپ ورزشی هم از جا نمایی این زمین در منطقه شیران اشاره کرد و از پیگیری های لازم در این خصوص خبر داد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد