سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97154
|
13:33 - 1401/09/08
نسخه چاپی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره):

7 خانه احسان در اردبیل راه اندازی شده است/ جایگزینی مدارس کانکسی از اهداف بنیاد برکت در اردبیل است

7 خانه احسان در اردبیل راه اندازی شده است/ جایگزینی مدارس کانکسی از اهداف بنیاد برکت در اردبیل است
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به تشریح فعالیت های بنیادها و موسسات این ستاد پرداخت و گفت: حمایت از بیماران صعب العلاج، حمایت از خانواده های کم برخوردار و توانمندسازی اقتصادی خانواده های کم برخوردار از رسالت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

مهدی افتخاری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در گفتگو با سبلان ما ، به تشریح فعالیت های این ستاد در استان اردبیل پرداخت و گفت: ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار محروم و کم برخوردار در ابعاد و عرصه های مختلف رسالت  بنیاد ها و موسسات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) است.

حمایت از بیماران صعب العلاج و سرطانی، رسالت بنیاد 15 خرداد

افتخاری به کارکردهای مختلف بنیادها و موسسات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف و ماموریت های بنیاد 15 خرداد حمایت از بیماران صعب العلاج و سرطانی، پرداخت کمک هزینه درمان، ساخت خوابگاه دانشجویی، اهدای لوازم توان بخشی همچون واکر، ویلچر و عینک به نیازمندان است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 200میلیون تومان به بیماران صعب العلاج در استان اردبیل کمک شده است، گفت: در امر خوابگاه سازی نیز یک میلیارد تومان عتبار به پروژه های اردبیل اختصاص یافته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) از اهدای 500 عینک به نیازمندان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: در بحث جمعیت و فرزندآوری نیز حمایت های لازم از خانواده های نیازمند صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مسئله فرزندآوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: حمایت از اقتصاد خانواده در این مبحث لازم و ضروری است

افتخاری به پویش لبخند مادری نیز اشاره کرد و گفت: در چارچوب این طرح 100بسته به ارزش هر بسته 4 میلیون تومان لوازم نوزاد به خانواده های دارای سه فرزند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اهدا می شود.

وی افزود: علاوه بر این بسته، کارت هدیه یک میلیون تومانی به مادران و حساب بلند مدت 2 میلیون تومانی نیز به نام فرزند افتتاح و وام قرض الحسنه 15 میلیون تومانی نیز به خانواده دارای سه فرزند مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی که سومین فرزند آنها در سالجاری به دنیا امده است اهدا می شود.

خدمت رسانی به خانواده های کم برخوردار ، رسالت بنیاد احسان است

افتخاری در ادامه سخنان خود به فعالیت های بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: بنیاد احسان در قضیه کرونا از سال 99 تاکنون سنگ تمام گذاشته و با ارائه خدمات مختلف در کنار کادر درمان به مردم خدمت رسانی کرده است.

وی به خدمات بنیاد احسان در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اهدای 170 هزار  بسته پروتئینی، بهداشتی، کیف و لوازم التحریر، پویش مشق احسان، پویش لبخند احسان، پویش نسیم احسان ویژه اهدای لوازم گرمایشی همچون بخاری و پوشاک به خانواده های کم برخوردار از جمله فعالیت های بنیاد احسان به خانواده های کم برخوردار در استان اردبیل بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به اعزام خانواده های کم برخوردارمالی به پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: بنیاد احسان در این راستا نیز 15 اتوبوس به مرزهای عراق و کربلای معلا اعزام کرد.

وی به فعالیت های بنیاد احسان در خصوص حوادث طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: امداد رسانی به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی در شهرستان انگوت و مشگین شهر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با تمام ظرفیت و پتانسیل خود حاضر و به آسیب دیدگان امدادرسانی کرد.

افتخاری به اهدای جهیزیه به خانواده های کم برخوردار نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای سالجاری تاکنون 200 سری جهیزیه به ارزش هر سری 40میلیون تومان به ارزش کلی 8 میلیارد تومان به خانواده های کم برخوردار استان اهدا شده است.

وی از راه اندازی 7 خانه احسان در استان اردبیل خبرداد و گفت: این خانه ها با هدف ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی به جوانان در مناطق محروم راه اندازی شده است تا با ایجاد مسابقات فرهنگی و ورزشی پویایی، شادابی و نشاط را به مردم بازگرداند.

عمده خدمات بنیاد برکت، فعالیت های عمرانی است 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به فعالیت های بنیاد برکت نیز اشاره کرد و گفت: عمده خدمات بنیاد برکت در فعالیت های عمرانی است و این بنیاد در کنار گروه های جهادی در امر فعالیت های عمرانی همچون احداث مساجد، مدارس، خانه های عالم، پل و غیره خدمت رسانی می کند.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت در استان اردبیل اقدام به احداث 62 مدرسه کرده که تا کنون 32 مدرسه به بهره برداری رسیده است، گفت: امیدواریم با بهره برداری از این مدارس، دوران مدارس کانکسی در استان اردبیل نیز به پایان برسد.

افتخاری گفت: بنیاد برکت در کنار امر احداث در بحث ارائه کمک هزینه احداث مساجد و پل نیز در مناطق محروم روستایی کمک حال گروه های جهادی بوده است.

توانمندسازی خانواده ها در حوزه اقتصاد و اشتغالزایی، رسالت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

افتخاری به بحث اشتغالزایی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغالزایی در مناطق محروم نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به 4هزار خانواده وام اشتغالزایی ارائه کرده تا در زمینه توانمندسازی خانواده های کم برخوردار در بحث اقتصادی نیز پیشگان باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: علاوه براختصاص یارانه خرید بذر کشاورزی،خدمات لجستیکی در حوزه کشاورزی به خانواده های کم برخوردار فعال در حوزه کشاورزی، هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با هدف مبارزه با بیکاری و توانمندسازی خانواده ها در زمینه اشتغال و درامد پایدار، پای کار و اماده سرمایه گذاری است.

افتخاری به پروژه سرعین نیز اشاره کرد و گفت: در امر اشتغالزایی در بحث  گردشگری نیز 82 میلیارد تومان در سرعین سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نهاد انقلابی و مردمی است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به عموم مردم و توانمندسازی مردم مناطق کم برخوردار و گره گشایی از زندگی اقشار مستضعف جامعه رسالت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد