سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97155
|
15:42 - 1401/09/08
نسخه چاپی

با حضور نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه استان اردبیل انجام گرفت؛

افتتاح آب شرب پایدار و بهداشتی روستای «نُقدی علیا» مشگین شهر +عکس

افتتاح آب شرب پایدار و بهداشتی روستای «نُقدی علیا» مشگین شهر +عکس
فرمانده سپاه استان اردبیل گفت: مردم روستای نقدی علیا مشگین شهر بعد از چندین سال محرومیت از آب شرب امروز به همت بسیج سازندگی استان اردبیل از نعمت آب شرب پایدار و سالم برخوردار شدند.

به گزارش سبلان ما ،  آب شرب پایدار و بهداشتی روستای «نُقدی علیا» مشگین شهر  با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل  آب شرب پایدار و بهداشتی روستای «نُقدی علیا» مشگین شهر به بهره برداری رسید.

 فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در آیین افتتاح آب شرب سالم روستای نقدی علیا گفت: این روستا از لحاظ  ولایتمداری در تاریخ انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی برخوردار است.

وی از مشکل آب شرب بعنوان مهمترین مشکل این روستا نام برد و گفت: در ایام تابستان نیز ساکنین روستا از یک ساعت آب شرب برخوردار بودند و برای تهیه آب شرب خود به چشمه های دور دست روستای مراجعه می کردند که خدا را شاکر و سپاسگزاریم این مشکلات به همت بسیج سازندگی رفع شد.

فرمانده سپاه حضتر عباس(ع) استان اردبیل گفت: پروژه تامین آب شرب پایدار و بهداشتی این روستا توسط بسیج سازندگی شهرستان اردبیل با اعتباری بالغ بر 103 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و اهالی این روستا پس از چندین سال از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

وی به جزئیات طرح  آبرسانی به روستای «نُقدی علیا» نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول 10 کیلومتر خط لوله آب ، 100 متر مکعب حجم مخزن و با حجم آب 400 متر مکعب در شبانه روز و همچنین با لایروبی و احداث 2 چاه نیمه عمیق و اجرای قنات و 2 ایستگاه پمپاژ به افتتاح رسید.  

محمدی اصل گفت: پروژه آبرسانی روستای نقدی در قالب مجتمع سبلان 170 متر از محل رودخانه تا محل پمپاژ ارتفاع دارد که به همت جهادگران بسیجی از مسیر های صعب العبور و سنگلاخ در راستای انتقال آب لوله گذاری ها انجام شده است.

فرمانده سپاه استان اردبیل به همت و تلاش شبانه روزی و جهادی بسیجیان و جهادگران شهرستان مشگین شهر و استان اشاره کرد و گفت: پروژه ای که قرار بود در 11 ماه اجرایی شود که در 6 ماه و 10 روز به بهره برداری رسید.

وی به پروژه های محرومیت زدایی بسیچ سازندگی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی استان اردبیل در راستای محرومیت زدایی و رفع مشکل آب در 454 روستای استان اقدام به ایجاد و توسعه شبکه در این روستاها می کند.

فرمانده سپاه استان اردبیل با بیان این که اکنون بسیج در خط مقدم ایجاد امنیت و آرامش در کشور است،  گفت: هر کجا نیاز جامعه و اسلام باشد بسیج و سپاه در آنجا حضور  داشته و خدمتگزار مردم شریف و غیور ایران هستند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد