سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97159
|
02:03 - 1401/09/09
نسخه چاپی

استاد اخلاق و پژوهشگر علوم اسلامی؛

عفت و پاکدامنی، بزرگترین درس حضرت زینب(س) به بانوان است

عفت و پاکدامنی، بزرگترین درس حضرت زینب(س) به بانوان است
استاد اخلاق و پژوهشگر علوم اسلامی به سیره عملی و رفتاری حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: عفت و پاکدامنی، بزرگترین درس حضرت زینب(س) به بانوان است.

به گزارش سبلان ما ، جشن میلاد حضرت زینب کبری(س) با حضور جمعی از طلاب و روحانیون اردبیل با سخنرانی حجت الاسلام علی اصغر قائمی استاد اخلاق و پژوهشگر در امام زاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام قائمی در این مراسم به تبیین ویژگی های حضرت زینب کبری(س) پرداخت و گفت: عفت و پاکدامنی، برازنده ترین زینت زنان، و گران قیمت ترین گوهر برای آنان است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) درس عفت را به خوبی در مکتب پدر آموخته بود، گفت: حضرت زینب کبری(س) عفت خویش را حتی در سخت ترین شرایط به نمایش گذاشت.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به دوران اسارت کاروان کربلا در مسیر شام اشاره کرد و گفت: طبق نوشته مورخین، حضرت زینب(س) صورت خود را با دستش می پوشاند چون روسری اش از او گرفته شده بود.

وی به ولایتمداری حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) که حضور هفت معصوم را درک کرده بود در تمامی ابعاد ولایت مداری سر آمد است چراکه حضرت زینب (س) به خوبی درس ولایت مداری را از مادر فرا گرفت و آن را به زیبایی در کربلا به عرصه ظهور رساند.

این پژوهشگر علوم اسلامی به بحث اخلاق در خانواده پرداخت و گفت:در بحث اخلاقی یک ارتباط تنگانگی بین ایمان و عمل، عقیده و عمل، اخلاق و ایمان ارتباط متقابل است.

وی با بیان اینکه ایمان زمینه ساز اخلاق خوب در انسان است، گفت: وقتی اخلاق انسان بهتر شد، ایمان مومنین نیز قویتر می شود.

حجت الاسلام قائمی به احادیث ائمه اطهار(ع) در این زمینه اشاره کرد و گفت: طبق حدیثی از پیامبر کرم(ص) مومن ترین افراد، خوش خلق ترین افراد هستند.

وی با بیان اینکه انسان بد اخلاق لحظه به لحظه در گناه است گفت: همانگونه که سرکه عسل را خراب می کند خُلق بد نیز ایمان را ذایل می کند.

این پژوهشگر علوم اسلامی 

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد