سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97193
|
20:31 - 1401/09/15
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل؛

جشنواره تئاتر استان اردبیل، سال آینده منطقه ای برگزار می شود

جشنواره تئاتر استان اردبیل، سال آینده منطقه ای برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به درخشش هنرمندان تئاتر خیابانی استان بخصوص در آستارا،گفت: سال آینده به مناسبت صد سالگی فعالیت هنر تئاتر در شهرستان خلخال، جشنواره تئاتر را به شکل منطقه ای و در سطح شمال غرب برگزار خواهیم کرد.

به گزارش سبلان ما ،عبدالله بحرالعلومیمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر امروز در اختتامیه جشنواره استانی تئاتر که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد با اشاره به درخشش هنرمندان تئاتر خیابانی استان بخصوص در آستارا،گفت: سال بعد به مناسبت صد سالگی فعالیت هنر تئاتر در شهرستان خلخال، جشنواره تئاتر را به شکل منطقه ای و در سطح شمال غرب برگزار خواهیم کرد و البته این رویداد قابلیت برگزاری در سطح ملی را نیز دارد.

وی ادامه داد: سطح کارهای گروه‌های شهرستانی در این جشنواره ارتقا یافته بود و این رویداد در تحکیم وحدت و همبستگی که خصیصه تئاتر است، تاثیرگذار بود و امیدواریم امسال سه یا چهار اثر را به مرحله ملی جشنواره تئاتر معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مشارکت گروه‌های مختلف تئاتر را در این جشنواره یادآور شد و گفت: سطح جشنواره بسیار بالا بود و ما توانستیم برای اولین بار سه اثر منتخب از استان را راهی جشنواره منطقه‌ای و ملی کنیم.

بحرالعلومی حضور هیئت داوران و بازبینی را برای مشاهده آثار در زمان برگزاری جشنواره‌های شهرستانی یادآور شد و افزود: ۱۲ گروه هنری در مجموع با هم رقابت کردند تا از بین آنها در بخش‌های مختلف از هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر با اهدای لوح سپاس، تندیس و هدایا تجلیل شد.

وی به برگزاری جشنواره ملی و یا منطقه‌ای در سال آینده برای گرامیداشت یک‌صدمین سال فعالیت تئاتر در خلخال اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سطح ملی این رویداد را برگزار کنیم که در صورت تحقق نیافتن این امر به صورت منطقه‌ای و با حضور استان‌های همجوار جشنواره تئاتر خلخال و یادبود یک‌صدمین سال فعالیت تئاتر در این شهرستان گرامی داشته خواهد شد.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این رویداد، ما در مناسبت‌های مختلف شاهد برگزاری جشنواره‌های تئاتر خیابانی نیز هستیم که با محوریت مسائل فرهنگی برگزار شد و قطعاً در سال آینده نیز در موضوعات متنوع این جشنواره با حضور گروه‌های مختلف هنری ادامه خواهد یافت.

وی موفقیت گروه‌های تئاتر خیابانی را در جشنواره‌های خارج از استان یادآور شد و اضافه کرد: در آخرین افتخارآفرینی تئاتر خیابانی اردبیل موفق شد در جشنواره آستارا جوایز متعددی را نصیب خود کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا سطح کیفی این رویدادهای هنری ارتقا یافته و یک شرایط مناسبی را در توان‌افزایی هنر نمایش استان شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد