سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 97199
|
22:11 - 1401/09/16
نسخه چاپی

جشن بزرگ روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی+عکس

جشن بزرگ روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی+عکس
یک کارشناس مسائل سیاسی در همایش روز دانشجو که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، به تبیین مسائل کشور و دخالت غرب در امور داخلی ایران پرداخت و گفت: با روشن شدن ابعاد پنهان و پشت پرده اغتشاش، دست های چدنی دشمنان از پشت دستکشهای مخملی نمایان شده و با دستگیری جاسوسان متعدد غرب در این حوادث، حجت را بر همگان تمام کرده است.

به گزارش سبلان ما ، عصر امروز جشن بزرگ روز دانشجو با حضور احمد قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و حضور پرشور دانشجویان دانشگاه های اردبیل در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

قدیری ابیانه در این همایش به تبیین مسائل کشور و دخالت غرب در امور داخلی ایران اشاره کرد و گفت:نسبت به اجتماعات اخیر در کشور دو نگاه وجود دارد، یکی اینکه این اجتماعات به صورت مردمی و خودجوش است و دومی اینکه این اجتماعات از سوی محور آمریکایی و غرب برای  اجرای نقشه‌های شوم  و منفعت طلبانه است.

وی برگزاری محافط دانشجویی پرشور و نشاط همراه با مطالبه گری را یکی از راه های بصیرت افزایی جوانان به ویژه دانشجو در ایام غبارآلود فتنه دانست و گفت: بیان دغدغه ها و نکته نظرات دانشجویان در این محافل سازنده است چراکه با دریافت پاسخ به شبهت مانه انحراف آنها از مسیر پیشرفت و تعالی می شود.

 این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز دشمنان ایران اسلامی از تمامی ظرفیت‌ها و توان خود برای اهداف خود استفاده می کنند،به رزمایش جمهوری آذربایجان و ترکیه در نوار مرزی شمال کشور اشاره کرد و گفت: این رزمایش همزمان با انتشار فراخوان های معاندین، زنگ خطری برای ما است.

وی به اهداف پنهان غرب از اغتشاشات ایران اشاره کرد و گفت: هدف ضد انقلاب از اغتشاشات اخیر ایران، درگیر ساختن ایران به مسائلی است که در راستای تامین منافع غرب است.

قدیری ابیانه به  جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کل کشورهای عضو ناتو در خاک اوکراین درگیر جنگ با روسیه هستند و با توجه به اینکه جبهه جدیدی به روی ناتو باز شده است، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حمایت و پشتیبانی کامل آن‌ها را داشته باشد بنابراین دشمن امروز تصمیم به چکیدن ماشه گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سوالات دانشجویان، دخالت های آمریکا و غرب در امور داخلی ایران را مهمترین عامل چالش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کشور دانست و گفت:
اگر کسی مشکل مدیریتی دارد و یا درگیر فساد شده است این موضوع نباید به کل جامعه تعمیم داده شود چراکه اختلاس و سوء مدیریت فردی  و از روی زیاده خواهی  و یا تحت نفوذ جریان خاص برای اهداف مغرضانه انجام می شود.

وی به ملزومات درست اندیشی اشاره کرد و گفت: باید از کلی گویی و بیان کلی پرهیز کنیم تا با پرداختن بیشتر به جزئیات روشنگری و شفافیت نیز محقق شود.

قدیری ابیانه به بیان تفاوت های اغتشاشات  با اعتراضات پرداخت و گفت: اغتشاش با خشونت همراه است در حالیکه اعتراض بیان منطقی دغدغه و مشکل است که ارائه راهکار می توان از بن بست ها خارج و حل مسئله دست یافت.

وی تصریح کرد:امروز اغتشاش‌گران امنیت ما را با سلاح‌های گرم و سرد سلب می‌کنند و به دنبال ایجاد آشوب در سطح جامعه هستند، صحنه‌هایی که از حمله به افراد، مساجد و خانه‌های مردم در فضای مجازی منتشر شده  موید این موضوع است.

این کارشناس مسائل سیاسی سیاست دشمن در اغتشاشات را یاداور شد و گفت: سیاست اصلی طرف مقابل و ضد انقلاب کشته گیری و کشته سازی است و خودشان اعتراف کرده اند که چندین محموله بزرگ سلاح وارد کشور شده است و به مسلح شدن اغتشاشگران اذعان می‌کنند لذا باید امروز جوانان در برابر پمپاژ رسانه‌ای دشمن بصیرت داشته باشند.

وی به مماشات نظام با اغتشاشگران اشاره کرد و گفت: در هیچ جای دنیا، رفتار پلیس با آشوبگران منطقی و همراه با عطوفت نبوده و آنها به کوچکترین تحرک فیزیکی و یا حتی کلامی واکنش سریع نشان داده و اقدام به یازداشت می کنند

مسائل آزادی بیان، برخورد قاطع با اغتشاشگران، مسائل کلان علمی همچون واکسن کرونا، مشکلات صنفی دانشجویان از جمله محورهای مورد بحث در این همایش بزرگ به مناسبت روز دانشجو در اردبیل بود.

اجرای سرود و قرعه کشی سفر زیارتی مشهد مقدس از جمله برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد