سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97219
|
18:21 - 1401/09/20
نسخه چاپی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

رویداد «اردبیل 2023» فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری خارجی است

رویداد «اردبیل 2023» فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری خارجی است
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برگزاری رویداد «اردبیل 2023» بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌ها و جذب گردشگر خارجی است.

به گزارش سبلان ما ،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علی اصغر شالبافیان روز یکشنبه در دیدار با استاندار و سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: باید از فرصت به دست آمده در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برای معرفی ظرفیت‌ها و جذب گردشگر خارجی به خوبی استفاده شود.


وی افزود: برخی کشورهای منطقه و کشورهای عضو اکو، با استان اردبیل اشتراکات فرهنگی و دینی دارند و علاقه‌مند سفر به این منطقه هستند و رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت خوبی را در اختیار گردشگری این استان قرار می‌دهد.


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با اشاره به لزوم آمادگی همه دستگاه‌های استان برای برگزاری این رویداد، تاکید کرد: برای برگزاری هرچه بهتر رویداد اردبیل ۲۰۲۳ باید طی هفته آینده جلسه ای در استان برگزار کنیم تا هماهنگی‌های لازم برای شروع رویداد انجام شود.


شالبافیان در مورد جذب اعتبارات برای این رویداد نیز خاطرنشان کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی برای برگزاری برخی برنامه‌ها مثل تورهای گردشگری و بعضی برنامه‌های دیگر حمایت مالی می‌کند اما لازم است از سازمان برنامه و بودجه، اعتبار جداگانه‌ای هم برای امسال و هم برای سال آینده این رویداد دریافت شود و در این زمنیه اقدام نمایندگان استان نیز می‌تواند موثر باشد.


استاندار اردبیل نیز در این دیدار گفت: ما در سطح استان آماده برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو هستیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده است اما به یک برنامه‌ریزی ملی برای این رویداد نیاز است و باید با همکاری وزارتخانه انجام شود.


سید حامد عاملی افزود: در برگزاری این رویداد مهم، اهداف مختلفی همچون جذب سرمایه‌گذار، توسعه زیرساخت‌ها، برندسازی گردشگری اردبیل و جذب گردشگر خارجی تعریف شده است و لازمه تحقق آنها عزم و همکاری ملی است.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند و بر این اساس، برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از اواخر آذرماه و اوایل دی ماه امسال با آغاز سال نو میلادی و با حضور وزرای گردشگری و سفرا و مهمانان خارجی و داخلی دیگر در اردبیل شروع خواهد شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های متعدد گردشگری تاریخی، طبیعی، دینی و اقتصادی در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/