سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97247
|
09:28 - 1401/09/26
نسخه چاپی

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

رویداد ملی فراخوان عکس خانواده باشکوه ایرانی در اردبیل برگزار می‌شود

رویداد ملی فراخوان عکس خانواده باشکوه ایرانی در اردبیل برگزار می‌شود
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از برگزاری رویداد ملی عکس خانواده باشکوه ایرانی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا پایان دی‌ماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه رویداد در اردبیل ارسال کنند.

علی مردانه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما، از برگزاری پنجمین دوسالانه عکس نورخبرداد و گفت: اولین رویداد ملی فراخوان عکس خانواده با شکوه ایرانی نیز همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پنجمین دوسالانه عکس نور به همت انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کشور و با مشارکت مجمع فعالان جمعیت خاتم­­ الاوصیاء در سراسر کشور برگزار می شود گفت: این رویداد با هدف ثبت هنرمندانه از « خانواده با شکوه ایرانی» با محوریت «خانواده من» در سه بخش مردمی، حرفه ­ای و آزاد در سراسر کشور برگزار می شود.

مردانه گفت: با توجه به اینکه یکی از موضوعات جامعه امروز و یکی از دستورات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان هم مسئله جمعیت است؛ این دوره از جشنواره بعد از عبور دو ساله از بیماری کرونا به موضوع خانواده من اختصاص یافته و امیدواریم بازخورد خیلی خوبی دریافت کنیم.

وی افزود: نهادینه کردن الگوی خانواده ­های پرجمعیت به عنوان خانواده‌­ی شاد ایرانی، هم ­اندیشی با خانواده­ های پرجمعیت موفق برای ترویج فرزندآوری و فرزندپروری و احیای هویت خانواده های چند فرزندی و نقش آن در جامعه است که دستاورد آن می­ تواند به عنوان کتابی مرجع و سند ملی تصاویر خانواده­‌ی با شکوه ایرانی در محافل داخلی و مجامع بین­ المللی انتشار یابد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل به تشریح جزئیات این رویداد هنری پرداخت و گفت: رویکرد عکاسانه به خانواده‌ی با شکوه ایرانی رویکردی جامعه ­شناسانه است به همین خاطر در ۳ بخش تعریف شده است که در بخش اول ویژه عکاسانی است که به صورت پروژه محور سفارشی و غیررقابتی کار عکاسی را در حوزه ­ی خانواده شاد و محورهای جشنواره در این بخش ارسال می­ کنند.

وی به بخش دوم این رویداد هنری اشاره کرد و گفت: بخش دوم،آزاد رقابتی است که تمام هنرمندان عکاس سراسر کشور می ­توانند با ارسال آثار در قالب تک عکس و مجموعه عکس در این بخش شرکت کنند. 

مردانه به بخش سوم رویداد هنری عکس خانواده باشکوه ایرانی اشاره کرد و گفت: این بخش مردمی بوده و برای تمام علاقه­ مندان و تمامی خانواده ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در بخش ­های قبلی هم عکاسان آماتور و  هم حرفه‌ای می­ توانند شرکت کنند، ولی در این بخش تمام مردم و علاقه­ مندان مردمی با هر وسیله ­ای براساس موضوعات اعلام شده می­­ توانند عکس­هایشان را ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل به جوایز این رویداد ملی اشاره کرد و گفت: در بخش آزاد  تک عکس علاوه بر تندیس رویداد و لوح یادبود به نفر اول 100 میلیون ریال، نفر دوم 70 میلیون ریال و نفر سوم50 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی به بخش مجموعه عکس این رویداد اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز به نفر اول 120 میلیون ریال، نفر دوم 100 میلیون ریال و نفر سوم 70 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

مردانه به بخش مردمی و پویش خانواده من اشاره کرد و گفت: به 10 اثر برگزیده بدون رتبه بندی هر کدام 20 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی به نحوه ارسال اثار نیز اشاره کرد و گفت: علاقمندان جهت شرکت در رویداد ملی عکس خانواده ایرانی می توانند آثار خود را به دبیر خانه استانی واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: همچنین علاقمندان می توانند آثار خود را بصورت مستقیم به دبیرخانه ملی  به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند جنوبی، کوچه سمندرین، شماره 5 به کد پستی 1584687813 و نشانی الکترونیکی info@hotonoorfest.ir ارسال کنند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد