سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 97256
|
23:16 - 1401/09/26
نسخه چاپی

نماینده اردبیل در مجلس:

مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی در حوادث اخیر قابل تقدیر است/مجلس پذیرای پیشنهادات دانشگاه‌ها برای توسعه آموزش عالی است

مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی در حوادث اخیر قابل تقدیر است/مجلس پذیرای پیشنهادات دانشگاه‌ها برای توسعه آموزش عالی است
نماینده مردم اردبیل در مجلس حضور در کنار دانشجویان و گوش دادن به حرف آنان را از اقدامات مهم و ارزشمند مدیران دانشگاه محقق اردبیلی در حوادث اخیر ذکر کرد و گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی منسجم این روند تداوم یافته و مسئولان در همه حال در کنار دانشجویان باشند.

به گزارش سبلان ما ، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در نشست با هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره با جایگاه والای علم و دانش در جامعه، گفت: دانشگاه باید از ظرفیت مسئولان استانی و کشوری برای حضور در جمع دانشجویان استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات تبیینی در موضوعات تخصصی برای دانشجویان اظهار داشت: انتظار می‌رود کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی نیز به صورت عملیاتی فعال شود.

این نماینده مجلس  جایگاه دانشگاه در ارتباط با بخش‌های مختلف جامعه را بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: مسائل مربوط به دانشگاه باید در داخل دانشگاه مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل اخیر کشور، مدیریت خوبی در دانشگاه محقق اردبیلی انجام گرفت که قابل تقدیر است.

بدری حضور در کنار دانشجویان و گوش دادن به حرف آنان را از اقدامات مهم و ارزشمند مدیران دانشگاه محقق اردبیلی در حوادث اخیر ذکر کرد و گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی منسجم این روند تداوم یافته و مسئولان در همه حال در کنار دانشجویان باشند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس پذیرای پیشنهادات دانشگاه‌ها برای توسعه آموزش عالی، برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ است، ادامه داد: توجه به معیشت اعضای هیات علمی و کارمندان بسیار مهم بوده و مجلس آماده کمک به دولت در این خصوص است.

بدری اظهار امیدواری کرد مسئولان کشور بیش از پیش برای حل مشکلات کشور ورود کنند و مجلس نیز آماده پشتیبانی از دولت در این خصوص است.

اسماعیل چمنی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست خواستار توجه نمایندگان مجلس به حوزه دانشگاه اعم دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارمندان شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص احداث ساختمان‌های آموزشی و خوابگاه های دانشجویی، از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست در خصوص تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه به‌ویژه خوابگاه دانشجویی و استخر مساعدت و حمایت لازم را داشته باشند.

چمنی با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص اعمال مالیات پلکانی برای حقوق اعضای هیات علمی، به مسائل و مشکلات قانون جهش علمی اشاره و اظهارامیدواری کرد: با ورود مجلس شاهد برطرف شدن مشکلات دانشگاهیان و بهبود وضعیت معیشتی اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به حوادث اخیر کشور، تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه بر این بوده و هست که همواره با حضور در جمع دانشجویان، گوش شنوایی برای مسائل و مشکلات آنان باشند و در حد توان نسبت رفع آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برخورد ما با دانشجویان همواره همراه با مهربانی، عطوفت و رافت اسلامی بوده است، گفت: طی ماه‌های اخیر جلسات پرسش و پاسخ و تریبون آزاد نیز به صورت دوره‌ای در دانشگاه برگزار شده است.

چمنی با اشاره به رویکرد جدید پارک علم و فناوری استان و تلاش برای ارتقای جایگاه استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات آنها، از حمایت همه‌جانبه دانشگاه محقق اردبیلی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان خبرداد و افزود: از نمایندگان استان در مجلس نیز می‌خواهیم در خصوص افزایش اعتبارات تخصیصی به پارک علم و فناوری استان اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد رشد و شکوفایی استان در حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد